برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 10 میانگین: 4.9]

نرده شیشه ای (سکوریت) : انواع و قیمت آن

اگر محوطه ای دارید که منظره یا چشم انداز دارد یا می خواهید استخر خود را محصور کنید ،نرده شیشه ای  پاسخگوی نیاز شماست. قبل از اینکه تصمیم بگیرید این نوع شیشه را خریداری کنید مزایا و معایب آن را در نظر بگیرید با ما در ادامه همراه باشید تا به موضوعات ذیل بپردازیم:

نرده شیشه ای چیست؟

آیا مدل جدید نرده های شیشه ای را دیده اید؟ امروزه برای امنیت و استحکام بیشتر در واحدهای مسکونی ، تجاری و اداری از نرده شیشه ای استفاده می شود. شیشه به کار رفته در این نرده ها معمولا از جنس سکوریت می باشد. برای اطلاع از اینکه شیشه سکوریت چیست روی ادامه مطلب کلیک کنید. این نوع شیشه ها در ابعاد مختلف وجود دارد،  ضخامت این نوع شیشه ها با توجه به نوع و ابعاد فضای مورد نظر از 12-16 میلی متر می باشد.

 

انواع شیشه نرده ای

همان طور که می دانید در ساختار کلی نرده شیشه ای معمولا از چهار مدل مختلف شیشه اصلی استفاده می شود. این چهار مدل شیشه اصلی عبارت اند از:

1-مدل پلکسی گلاس

2-یکی دیگر از انواع آنها شیشه های آننیل شده است

3-شیشه های سکوریت در ساخت این نرده ها دارای کاربرد های زیادی می باشد

4-در نهایت امن ترین نوع شیشه های مورد استفاده در ساخت نرده شیشه ای، شیشه لمینت می باشد.

با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا هر یک از این انواع را به طور مختصری توضیح دهیم و اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

نکات مهم در انتخاب نرده شیشه ای

وقتی صحبت از نرده های شیشه ای به میان می آید، قبل از خرید باید به چند نکته توجه کنید. اگر شما هم به دنبال نکات مهم در انتخاب نرده شیشه ای برای پروژه و خانه خود هستید تا انتها با ما باشید.

اولین چیزی که باید به آن فکر کنید طراحی پروژه است. نرده‌های شیشه‌ای در سبک‌های مختلف، پوشش‌های رنگی و گزینه‌های مختلف نصب هستند. همچنین در مورد تغییرات و سفارشی سازی شیشه نرده، انتخاب گسترده ای وجود دارد.

مورد بعدی که باید در نظر بگیرید نحوه استفاده از نرده است.اینکه آیا در یک منطقه مسکونی، صنعتی یا عمومی استفاده می گیرید یا خیر؟

در نهایت، باید آب و هوای محل پروژه شما را در نظر بگیرید. اگر در منطقه ای با شرایط آب و هوایی شدید واقع شده است، باید یک سیستم نرده شیشه ای را انتخاب کنید که ضد آب باشد و بتواند باد و باران شدید را تحمل کند.

 

انواع نرده شیشه ای

بهترین نرده شیشه ای کدام است؟ انواع مختلفی از سیستم های نرده شیشه ای برای انتخاب وجود دارد. نرده های شیشه ای تنوع زیادی را در طراحی ارائه می دهند. انواع مختلف سیستم های نرده معمولا به صورت جداگانه مورد استفاده قرار می گیرند اما مواردی نیز وجود دارد که در ترکیب با یکدیگر برای دستیابی به طراحی منحصر به فرد تری استفاده می شوند. توصیه ما این است که قبل از خرید با شرکت کامادر مشورت کنید که کدام نوع سیستم برای مورد شما مناسب است تا بتوانید پروژه خود را آنطور که تصور می کنید به دست آورید. وقتی در مورد انواع نرده شیشه ای صحبت می کنیم، سه انتخاب اصلی وجود دارد:

پروفیل آلومینیوم با کانال

شاید این نوع بیشتر از سایرین، ترجیح داده شود. در هر پروژه ای که نیاز به نرده شیشه ای دارد می توان از آن استفاده کرد. در این حالت سیستم نرده شیشه ای از پروفیل آلومینیومی با کانال و شیشه ای که درون آن قرار می گیرد تشکیل شده است. شکل پروفیل U شکل، F شکل و Y شکل است. اشکال مختلف پروفیل ها معمولاً با گزینه های نصب سیستم مطابقت دارند.

نرده شیشه ای فیکس پوینت

به این نوع نرده شیشه ای، سیستم دکمه نقطه ای نیز می گویند. بیشتر برای پله ها و بالکن ها استفاده می شود. در بیشتر موارد، این سیستم از نگهدارنده‌های شیشه‌ای استیل ضد زنگ دکمه‌ مانند و پانل ‌های شیشه ‌ای تشکیل شده است. سیستم های دکمه های شیشه ای امکان استفاده از تنوع بیشتری از عرض پانل های شیشه ای را فراهم می کند. برای نصب پانل های شیشه ای، باید سوراخ هایی برای دکمه های نگهدارنده شیشه وجود داشته باشد.

نرده شیشه ای با استیل ضد زنگ

سیستم نرده شیشه ای دیگر است که از ستون های فولادی ضد زنگ استفاده می کند که پانل های شیشه ای را نگه می دارد. این نوع نرده شیشه ای اغلب در پله ها و برای سایبان های شیشه ای استفاده می شود. مشابه سیستم دکمه های شیشه ای، پست ها از اتصالات نقطه ای برای نگه داشتن شیشه استفاده می کنند و امکان استفاده از پانل های شیشه ای با عرض های مختلف را فراهم می کنند. سیستم های نرده شیشه ای گزینه های مختلف نصب را ارائه می دهند.

شیشه های پلکسی گلاس یا همان شیشه های اکریلیک

اگر بخواهیم به طور دقیق معنای این واژه  را بررسی کنیم باید بگوییم که پلکسی گلاس ها جزو شیشه ها محسوب نمی شوند.
این محصولات ورق های شفافی هستند که به طور عمومی از جنس پلاستیک ساخته می شوند. از این نوع محصولات، در ساخت نرده شیشه ای به این دلیل بیشتر استفاده می شود که دارای استحام و دوام بالایی هستند.

همچنین از دیگر مزیت های این محصولات می توانیم به قابلیت مهم انعطاف پذیری در آنها اشاره کنیم. یکی از مهم ترین ویژگی ها و خصوصیات این محصولات که موجب استفاده زیاد از آنها در ساخت نرده شیشه ای شده است کاهش هزینه های نصب می باشد که برای کارفرمایان بسیار به صرفه است.

زمانی که از این محصولات در ساخت نرده های شیشه ای استفاده می کنیم یکی از مهم ترین نکاتی که باید مد نظر قرار داده شود این است که، به مرور زمان کدرمی شوند زیرا از جنس پلاستیک هستند. به همین دلیل از مهم ترین معایب پلکسی گلس ها می تواند همین مسئله از دست دادن شفافیت در طول زمان باشد.

معمولا پس از کدر شدن به سمت زردی می روند.همین مسئله ما را مجبور می کند که در بازه های زمانی مختلف مجبور به تعویض آنها شویم.

شیشه های آنیل شده مورد استفاده در نرده شیشه ای

در خصوص شیشه های آنیل شده که معمولا در ساخت و تولید نرده های شیشه ای از آنها استفاده می شود انعطاف بالای آن هاست.  این انعطاف پذیری یکی از مهم ترین مزایای این محصولات می باشد.به همین دلیل ممکن است گاها از آن ها به عنوان  شیشه نرم یاد شود. نرم بودن این شیشه ها موجب می شود که امنیت چندان زیادی را به وجود نیاورند و در نتیجه شرکت کامادر از این محصولات به طور منظم در همه بخش ها استفاده، نمی کند.

 

نرده ای شیشه ای با فریم

در این نوع ، شیشه از دو طرف یا هر چهار طرف توسط نرده های فلزی یا چوبی در جای خود قرار می گیرد.

نرده ای شیشه ای بدون فریم یا فریم لس

در بدون فریم همان طور که از نامش پیداست فریمی در بین پانل ها قرار نمی گیرد که زیبایی و جلوه خاصی به فضا می بخشد. قیمت این نوع شیشه، به مراتب بالاتر است.

انواع نرده شیشه ای از نظر طراحی و نصب

نرده شیشه ای پله گرد

یکی از لاکچری ترین نرده شیشه ای از نوع پله گرد می باشد که با توجه به طراحی و معماری داخلی خانه نصب می شود. روش نصب آن به دو گونه می باشد :

فیکس پوینت

در این نوع نصب شیشه و یراق آلات کنار کف پله و شاسی پله گرد نصب می شود.

یوچنل

در این روش شیشه داخل یراق آلات یوچنل قرار گرفته و فیکس می شود . نصب به این روش راحت تر از فیکس پوینت است.

نرده شیشه ای فیکس پوینت

در نرده شیشه ای فیکس پوینت از شیشه سکوریت های 10 و 16 میلی استفاده می شود که با استفاده از یراق آلات دکمه ای شکل از جنس استیل و آلومینیوم و پنل شیشه ای نصب می شود.

در ابتدا 4 عدد سوراخ در قسمت پایین پنل شیشه ایجاد می شود تا یراق آلات در آن جای گیرد .

این کار برای فیکس کردن شیشه ها به دیواره کناره راه پله ها یا بالکن می باشد. باید توجه داشت که برای نصب این نوع نرده زیرسازی باید به درستی انجام شود تا یراق آلات به صورت تراز و صاف در جای خود قرار بگیرد.

 

کاربرد شیشه سکوریت نرده ای

حفاظ بالکن

یکی از لاکچری ترین نرده شیشه ای از نوع پله گرد می باشد که با توجه به طراحی و معماری داخلی خانه نصب می شود. روش نصب آن به دو گونه می باشد :

حفاظ استخر

نصب شیشه نرده ای اطراف استخر نه تنها زیبایی و جلوه خاصی به استخر می دهدد بلکه از آلوده شددن آب آن جلوگیری می کند. شیشه به کار رفته در اطراف استخر در برابر مواد شیمیایی حاصل از کلر مقاوم است به همین دلیل یکی از گزینه های محبوب برای استخرها باشد.به علاوه ، یک حصار شیشه ای، منظره بهتری در استخر ایجاد می کند که برای افرادی که در استخر شنا می کنند لذت بخش است.

حفاظ پلکان

این نرده ها شبیه نرده بالکن است اما به دلیل زاویه 45 درجه به شکل متوازی الاضلاع می باشد و پنل های آن شکل متفاوتی دارد.ارتفاع این شیشه ها بالای 90 سانتیمتر است. این نوع شیشه در هتل ها و مراکز تجاری کاربرد دارد.

معایب نرده شیشه ای

.به دلیل شفافیت بالا،  برای پرندگان و حشرات قابل رویت نیست بنابراین در اثر برخورد با شیشه دچار آسیب می شوند

.تمیز کردن هر دو طرف شیشه مشکل است

.ناشی از تکیه دادن افراد به نرده شیشه ای به صورت مداوم باعث شل شدن فریم ها و در نهایت شکسته شدن شیشه می شود

.در صورتی که یکی از شیشه ها بشکند ، نیاز به جا به جایی کل نرده می باشد تا شیشه تعویض شود. همچنین پنل ها و شیشه ها قیمت بالایی دارد

 

جزئیات و دیتیل نرده شیشه ای

از آنجائیکه برای طراحی و معماری داخلی ساختمان نیاز به اطلاعات درباره سازه ها و نحوه اجرای آنها می باشد. برای اجرای نرده شیشه ای نیز نیاز به جزئیات سازه شیشه ای و روش های اجرای آن می باشد. در ادامه به روش های اجرا و نصب این نوع شیشه می پردازیم.

نصب نرده شیشه ای

با توجه به نوع نرده شیشه ای نصب آن متفاوت می شود. در ادامه در مورد نصب هر یک از انواع نرده شیشه ای توضیح می دهیم.

نحوه نصب نرده شیشه ای اسپایدری

قطعات استیل اسپایدری از نوع تک شاخ ، دو شاخ و چهارشاخ به شیشه سکوریت متصل می شود. این شیشه ها نقض نگهدارنده هندریل را دارد.

نحوه نصب نرده شیشه ای دفنی

در ابتدا قطعاتی به نام کامپوننت ها در داخل زمین قرار می گیرد. این کامپوننت ها دارای ریلی است که شیشه ها درون آن قرار می گیرد.( شیشه ها قبل از جاگیری در کامپوننت ها در مفصل نرمی قرار می گیرد.)

نصب نرده شیشه ای فیکس پوینت یا دگمه ای

بعد از اندازه گیری  و به دست آوردن ابعاد مورد نظر ، یراق آلات کانکتور یا دکمه تهیه می شود. سپس شیشه ها توسط این یراق آلات به کنار دیوار یا راه پله متصل می شود.

نصب نرده شیشه ای اکسپوز

کامپوننت ها با توجه به ارتفاع شیشه و ضخامت آن با فاصله های مشخص از هم روی سطح زمین نصب می شود.

 

نصب نرده شیشه ای نوری

برای نورپردازی و طراحی شیک در زیر شیشه هایی که در داخل ریل کامپپوننت ها قرار دارد ال ای دی استفاده می شود که نوری زیبا به نمای نرده شیشه ای می دهد.

 

نصب نرده شیشه ای اسپیگت

در این نوع نرده شیشه ای یا نرده راه پله نیز از پروفیل ها در ابعاد مختلف با توجه به ضخامت و ابعاد شیشه در فواصل مشخص استفاده می شود.

 

لیست قیمت نرده شیشه ای

قیمت نرده  شیشه ای به عواملی از جمله نوع شیشه ، ابعاد شیشه ، نوع نصب و یراق آلات به کار برده شده در حین کار بستگی دارد. به عنوان مثال نرده اسپایدری با نصب شیشه و یراق آلات متری 900 هزار تومان محاسبه می شود.

 دلایل اصلی برای نصب نرده های شیشه ای در خانه

وقتی صحبت از انتخاب طراحی داخلی به میان می‌آید، همیشه شیشه به عنوان یک ماده مورد استفاده در نظر گرفته می‌شود. با این حال، به دلیل مزایای فراوانی که دیوارهای شیشه ای و بنرهای شیشه ای می توانند ارائه دهند، به طور فزاینده ای محبوب می شود. همانطور که پیشرفت در تولید شیشه همچنان در حال توسعه است، امکانات بی پایانی برای افزایش زیبایی و عملکرد یک فضا با استفاده از پارتیشن های شیشه ای وجود دارد.

شیشه کاربردهای زیادی در طراحی داخلی دارد. شاید رایج ترین استفاده از شیشه در منازل، دیوارهای شیشه ای باشد. برای طراحی خانه های مدرن و امروزی، دیوارهای شیشه ای بیرونی بسیار محبوب شده اند. آنها حسی از تداوم با دنیای بیرون ایجاد می کنند که به سادگی با یک پنجره امکان پذیر نیست. پارتیشن های دیواری شیشه ای داخلی افزودنی فوق العاده برای هر خانه ای هستند زیرا فضای وسیعی را ایجاد می کنند که اجازه می دهد نور به راحتی از آن عبور کند.

یکی دیگر از کاربردهای کلیدی شیشه در طراحی داخلی، نورگیر است. نورگیرها پنجره هایی در سقف هستند و راهی عالی برای افزودن منحصر به فرد به اتاق هستند. آنها هر دو از نظر زیبایی شناسی دلپذیر و بسیار کاربردی هستند و در هر زمانی از شبانه روز شگفت انگیز به نظر می رسند. آنها نه تنها جریان نور را در یک اتاق افزایش می دهند، بلکه اگر باز شوند می توانند تهویه بهتری را فراهم کنند، به خصوص در فضاهایی که پنجره های کمتری دارند.

یکی از دلایل اصلی محبوبیت دیوارهای شیشه ای افزایش نور طبیعی است. داشتن نور طبیعی بیشتر در یک فضا دارای مزایای بسیاری از جمله بهبود رفاه و کاهش هزینه های برق است. طراحی فضایی که به طور موثر از پارتیشن‌های شیشه‌ ای داخلی و خارجی استفاده می‌کند، می‌تواند خانه شما را در تمام طول روز مملو از نور نگه دارد.

همچنین پارتیشن‌های دیواری شیشه‌ای ظاهری بسیار مدرن هستند. آنها بسیار محبوب هستند  و از ویژگی های خانه کم نمی کنند، اما یک چرخش مدرن به آن اضافه می کنند. پله‌های نرده شیشه‌ای و سایر ویژگی‌های شیشه‌ای یک زیبایی ابدی هستند و مطمئناً جذابیت خود را برای مدت طولانی حفظ می‌کنند.

نتیجه

قبل از انتخاب نرده شیشه ای ابتدا از کارشناسان ما مشاوره بگیرید تا با توجه به نوع فضای مورد نظر شما را راهنمایی کند. کارشناسان ما به صورت رایگان ابعاد فضای شما را اندازه گیری می کنند تا سفارش شما ثبت و نصب انجام شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 10 میانگین: 4.9]