تفاوت درب اتوماتیک شیشه ای و درب شیشه ای اسلایدی

تفاوت درب اتوماتیک شیشه ای و درب شیشه ای اسلایدی، به کاربر کمک می کند که با توجه به نیاز خود، دربی را انتخاب کنند که با شرایطشان سازگار تر است. در واقع درب های اتوماتیک یا درب های اسلایدی، هر دو از محبوبیت زیادی برخوردارند. اما با توجه به شرایط و محیط، باید به آن ها برتری داد و یکی را از میان دیگری انتخاب کرد. بنابراین تفاوت درب اتوماتیک شیشه ای و درب شیشه ای اسلایدی، چیزی از محبوبیت ها و کاربرد های آن ها کم نمی کند.

مجموعه ای از درب های شیشه ای مدرن را نشان می دهد که به نظر می رسد ورودی یک ساختمان هستند. درب های طراحی شده توسط شرکت کامادر، از شیشه با فریم فلزی ساخته شده اند و دارای نوار های افقی مات برای حفظ حریم خصوصی یا تزئین هستند. در بالای درب ها، یک پنجره ترانسوم وجود دارد که نور اضافی را به فضا می دهد. منظره ای که از درب های شیشه ای می گذرد، فضای بیرونی با سرسبزی را نشان می دهد و به نظر می رسد یک مسیر یا محوطه باغ با نور خوب باشد. در دو طرف درب، در داخل ساختمان، گیاهان گلدانی وجود دارد که بر جذابیت و زیبایی درب ورودی افزوده است.

تفاوت در نوع عملکرد و سیستم باز و بسته شدن

یکی از رایج ترین و مهم ترین تفاوت درب اتوماتیک شیشه ای و درب شیشه ای اسلایدی، در نوع عملکرد و سیستم باز و بسته شدن آن هاست. درب های اتوماتیک شیشه ای به حسگر هایی مجهز هستند که به محض نزدیک شدن یک شخص، درب به طور خودکار باز می‌ شود. همچنین درب های اتوماتیک به سیستم‌ های حرکتی یا به موتور های الکتریکی متصل هستند که امکان باز و بسته شدن سریع و بدون نیاز به لمس را فراهم می‌ کنند. اما درب های شیشه ای اسلایدی، به صورت دستی باز و بسته می شوند. افراد باید درب را به سمت کنار بکشند تا باز شود.

تفاوت در استفاده و کاربرد

درب های اتوماتیک شیشه ای اغلب در محیط هایی با ترافیک بالا و نیاز به دسترسی سریع و راحت همچون فرودگاه‌ ها، بیمارستان‌ ها و فروشگاه‌ های بزرگ مورد استفاده قرار می‌ گیرند. به طور کلی طراحی آن ها به گونه‌ ای است که با استفاده از سیستم های مجهز و اتوماتیک، راحتی و سرعت را برای کاربران به ارمغان می آورند. در صورتی که درب های شیشه ای اسلایدی، در محیط‌ هایی مانند منازل، آلاچیق ها و فضاهایی که به نسبت تجمع کمتری دارند، کاربرد دارند. این نوع درب‌ ها بیشتر برای فضا هایی مناسب هستند که نیاز به دسترسی آسان دارند، اما ترافیک کمتری را تجربه می‌ کنند.

تفاوت درب اتوماتیک و درب شیشه ای اسلایدی

درب های اتوماتیک شیشه ای با متصل شدن به سیستم های قفل ایمنی و کنترل از راه دور، امکاناتی را فراهم می کنند که امنیت بیشتری را به همراه دارد. در واقع ممکن است در صورتی که نیاز باشد، به طور اتوماتیک قفل شوند یا با استفاده از کنترل از راه دور بتوان آن را قفل کرد. اما درب های شیشه ای اسلایدی از این قابلیت برخوردار نیستند. چرا که این درب ها امکان کنترل از راه دور را ندارند.

تفاوت در هزینه و نگهداری

درب‌ های اتوماتیک شیشه ای، به دلیل برخورداری از سیستم های الکتریکی و مکانیکی، هزینه بیشتری دارند. اما درب‌ های شیشه ای اسلایدی معمولاً هزینه کمتری دارند. همچنین درب های اتوماتیک شیشه ای ممکن است نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتری داشته باشند. در حالی که درب‌ های شیشه‌ ای اسلایدی، نسبت به مشکلات الکتریکی، کمتر دچار نقص می‌ شوند.

یک اتاق خواب مدرن را با یک تخت بزرگ نشان می دهد که دارای ملافه های خاکستری است. دو تا میز کنار تخت وجود دارد که روی یکی از آن ها یک گیاه سبز گلدانی قرار دارد. اتاق دارای یک درب شیشه ای روبروی تخت است که نمای بیرونی را ارائه می دهد. کفپوش چوبی است و یک فرش بافت در پای تخت وجود دارد. دیوار ها رنگ خنثی دارند و سقف دارای نورپردازی فرورفته است. اتاق از طریق یک درب شیشه ای اسلایدی نصب شده توسط کامادر مشاهده می‌ شود.

با توجه به تفاوت درب اتوماتیک و درب شیشه ای اسلایدی، استفاده از کدام بهتر است؟

انتخاب میان درب اتوماتیک شیشه‌ ای و درب شیشه‌ ای اسلایدی به نیاز ها و شرایط خاص هر پروژه بستگی دارد. با توجه به تفاوت های درب اتوماتیک شیشه ای و درب شیشه ای اسلایدی، می توان به راحتی درب مورد نظر را انتخاب کرد. به طور کلی می توان گفت در مکان هایی که ترافیک بالایی دارند، بهتر است از درب اتوماتیگ شیشه ای استفاده کرد. زیرا درب های اتوماتیک شیشه ای بدون نیاز به هیچگونه لمسی به راحتی باز و بسته می شوند. اما در مناطقی همچون منازل یا رستوران ها، درب های شیشه ای اسلایدی به دلیل هزینه کمتر، ممکن است مناسب تر باشند.

شرکت کامادربا بیش از 20 سال سابقه درزمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… بهترین و با کیفیت ترین خدمات را به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد. همچنین با بهره مندی از کارشناسان مجرب و گواهینامه بین المللی، کیفیت محصولات و خدمات خود را تضمین می کند. برای دریافت و کارشناسی رایگان می توانید با شماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید. برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.