شیشه سکوریت چگونه و در چه زمانی برش می خورد؟

در پاسخ به سوال شیشه سکوریت چگونه و در چه زمانی برش می خورد؟، می توان گفت شیشه سکوریت باید قبل از تکمیل تولید، برش بخورد. شیشه های سکوریت برای طراحی و تولید فرآیند خاصی را طی می کنند. بنابراین برش شیشه سکوریت در پایان کار امکان پذیر نمی باشد. این نکته بسیار حائز اهمیت است، چرا که هر گونه تغییر و اصلاح پس از اتمام تولید، امکان‌ پذیر نیست و موجب تخریب شیشه می‌ شود.

مجموعه ای از مربع های شیشه ای شفاف با لبه های گرد را نشان می دهد که هر کدام به تدریج کوچکتر از زیر آن هستند و ساختاری پلکانی و هرم مانند را ایجاد می کنند. تکه های شیشه سکوریت کامادر روی سطحی سفید چیده شده اند و در امتداد لبه ها رنگ مایل به سبزی دارند که مشخصه شیشه حاوی ناخالصی های آهن است. شفافیت شیشه و نحوه چیده شدن آنها جلوه بصری جالبی از عمق و شکست نور ایجاد می کند.

شیشه سکوریت در چه زمانی برش می خورد؟

شیشه سکوریت قبل از فرآیند سکوریت شدن، برش داده می‌ شود. دلیل این امر به خواص فیزیکی و مکانیکی شیشه پس از سکوریت شدن مربوط می‌ شود. بعد از سکوریت شدن، به دلیل تنش‌ های داخلی ایجاد شده، شیشه به شدت شکننده و حساس به فشار می‌ شود. بنابراین هر گونه برش یا تغییر در شکل شیشه، می‌ تواند باعث شکستگی کامل یا خرد شدن آن شود. همچنین برش شیشه قبل از سکوریت شدن انجام می‌ شود تا اطمینان حاصل شود که شیشه به درستی برش خورده است. زیرا پس از انجام فرآیند سکوریت، هر گونه تغییر در ابعاد یا لبه‌ ها غیر ممکن است. در نتیجه برای اطمینان از کیفیت و دقت نهایی، شیشه باید قبل از سکوریت شدن به اندازه و شکل دقیق برش داده شود.

مراحل برش خوردن شیشه سکوریت

طراحی و اندازه‌ گیری : ابتدا باید اندازه‌ ها و شکل نهایی شیشه مورد نظر به دقت تعیین و نقشه‌ کشی شود. این مرحله شامل اندازه‌ گیری دقیق و مشخص کردن نیاز ها است.

برش شیشه خام : شیشه سکوریت در ابتدا به صورت شیشه خام و بزرگ‌ تر از اندازه نهایی برش داده می‌ شود. این برش معمولاً با استفاده از دستگاه‌ های برش مخصوص انجام می‌ شود.

پردازش شیشه خام : پس از برش اولیه، شیشه خام به کارخانه می‌ رود. و عملیات پردازش ابتدایی شامل صاف کردن لبه‌ ها و از بین بردن لبه‌ های تیز انجام می‌ شود.

پیش‌ گرم کردن شیشه : شیشه باید به تدریج و به طور یکنواخت گرم شود تا آماده برای فرآیند سکوریت‌ سازی باشد. این مرحله با استفاده از کوره‌ های پیش‌ گرم انجام می‌ شود.

برش نهایی شیشه سکوریت : برش نهایی شیشه پس از اینکه به دمای مناسب برای سکوریت‌ سازی رسید، باید با دقت انجام شود. در این مرحله، ابزار های برش مخصوص و دقیق برای برش شیشه سکوریت استفاده می‌ شود.

توجه به این نکته ضروری است که برش و پردازش شیشه سکوریت نیاز به دقت و تخصص بالایی دارد. و معمولاً توسط تکنسین‌ های ماهر و با استفاده از تجهیزات پیشرفته انجام می‌ شود.

میزان مقاومت شیشه سکوریت

شیشه سکوریت به دلیل فرآیند حرارتی ویژه‌ ای که طی تولید آن انجام می‌ شود، مقاومت بالایی دارد. و معمولا 4 تا 5 برابر مقاوم‌ تر از شیشه‌ های معمولی با همان ضخامت است. همچنین در برابر ضربات، تحمل و توانیی بیشتری دارد. و به دلیل قرار گرفتن در مرحله سکوریت سازی، در مقابل دمای بالا و شوک های حرارتی مقاوم است. بنابراین شیشه های سکوریت شده از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار هستند. در نتیجه می توانند در زمینه ایمنی و مقاومت، تمامی نیاز های کاربران را برطرف کنند.

چهار شیشه سکوریت مستطیل شکل با اندازه های مختلف را نشان می دهد که به صورت پلکانی چیده شده اند. هر صفحه شفاف سکوریت کامادر با لبه های صیقلی است که جلوه ای لایه ای ایجاد می کند. بزرگترین قاب در پشت و کوچکترین آن در جلو است که حس عمق را به شما می دهد.

چرا برش شیشه سکوریت پیچیده است؟

پس از فرآیند سکوریت‌ سازی، شیشه به شدت سخت و شکننده می‌ شود. این ویژگی باعث می‌ شود که برش شیشه سکوریت پس از این مرحله تقریباً غیر ممکن و خطرناک باشد. زیرا کوچک‌ ترین اشتباهی می‌ تواند منجر به شکستگی نا خواسته و پراکندگی تکه‌ های شیشه شود.

برش شیشه سکوریت باید با دقت بسیار بالا و قبل از فرآیند سکوریت‌ سازی انجام شود. هر گونه خطا یا نقص در برش اولیه می‌ تواند باعث ایجاد مشکلاتی در طول فرآیند سکوریت‌ سازی و در نهایت منجر به شکست شیشه شود.

علاوه بر این، برش شیشه سکوریت نیاز به تجهیزات و ابزارهای خاصی دارد که قادر به انجام برش‌ های دقیق و با کیفیت هستند.

شرکت کامادربا بیش از 20 سال سابقه درزمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… بهترین و با کیفیت ترین خدمات را به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد. همچنین با بهره مندی از کارشناسان مجرب و گواهینامه بین المللی، کیفیت محصولات و خدمات خود را تضمین می کند. برای دریافت و کارشناسی رایگان می توانید با شماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید. برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.