درب دودبند شیشه ای چیست؟

درب دودبند شیشه‌ ای، نوعی درب شیشه ای است که برای محافظت در مواقع اضطراری، مورد استفاده قرار می گیرد. و از گسترش دود و حرارت نیز جلوگیری می‌ کند. درب های شیشه ای دودبند از شیشه های مقاوم به حرارت ساخته شده‌ اند و ویژگی‌ هایی همچون انعطاف‌ پذیری حرارتی و مقاومت در برابر آتش را دارا می‌ باشند. به طور کلی دودبند شیشه ای به منظور ایمنی افراد، در ساختمان‌ ها، هتل‌ ها، بیمارستان‌ ها و سایر سازه‌ های عمومی مورد استفاده قرار می گیرد.

یک ورودی ساختمان مدرن با درب های شیشه ای دودبند را نشان می دهد. این درب شیشه ای توسط شرکت کامادر طراحی شده است. ورودی با نور آبی از بالا روشن می شود که بازتاب هایی را روی درب های شیشه ای و کف صیقلی داخل آن ایجاد می کند. فضای داخلی از طریق شیشه قابل مشاهده است و یک قسمت لابی با صندلی قرمز و یک میز پذیرش را در سمت راست نشان می دهد. دیوار های داخل به نظر می رسد سفید یا روشن است و چندین پوستر یا علامت روی آن ها وجود دارد.

اهمیت استفاده از درب دودبند شیشه ای

ایمنی افراد : درب دودبند شیشه‌ ای با جلوگیری از گسترش دود و حریق، برای افراد مقداری زمان می خرد تا بتوانند از محیط خارج شوند.

کنترل گسترش دود : همچنین از گسترش دود به سایر فضا ها جلوگیری می‌ کنند. که این امر به ایجاد شرایطی امن تر برای افراد و ساختمان کمک می‌ کند.

رعایت مقررات ایمنی : در بسیاری از استاندارد های ساختمانی و ایمنی، استفاده از درب دودبند شیشه‌ ای الزامی است تا به ایجاد شرایط ایمنی مناسب در مواجهه با حریق کمک کند.

به طور کلی، استفاده از دودبند شیشه ای امری بسیار حیاتی برای ایجاد شرایط ایمن در مواجهه با حریق و دود محسوب می‌ شود.

قیمت دودبند شیشه ای به چه عواملی بستگی دارد؟

شیشه های دودبند‌ می توانند از شیشه هایی با جنس متفاوت، و کیفیت های متفاوتی ساخته شوند. بنابراین هر چه جنس و کیفیت شیشه بهتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر می شود‌.

اندازه و ابعاد درب دودبند شیشه ای نیز بر هزینه آن تأثیر می‌ گذارد. شیشه‌ های بزرگ تر و با ضخامت بیشتر، ممکن است قیمت بیشتری داشته باشند.

استفاده از قاب های مقاوم و با کیفیت بالا، سبب افزایش قیمت شیشه دودبند می شود. همچنین نوع راه‌ اندازی و نصب نیز می‌ تواند بر قیمت تأثیر گذار باشد.

تطبیق دادن شیشه های دودبند با تمامی استاندارد ها و مجوز های مربوطه، می تواند سبب افزایش هزینه آن ها بشود.

در صورتی که در یک پروژه، نیاز باشد که شیشه دودبند برای هر واحد به صورت جداگانه نصب شود، ممکن است بر قیمت آن تاثیر گذار باشد.

با توجه به این عوامل، قیمت شیشه دودبند متغیر خواهد بود و ممکن است بر اساس نیاز های خاص هر پروژه تعیین شود.

برای درب دودبند شیشه ای از چه یراق آلاتی استفاده می شود؟

بسته‌ ها و ریل‌ های مخصوص : این نوع یراق آلات این امکان را می‌ دهند که به طور اتوماتیک بسته شوند و جلوی ورود دود و حرارت را بگیرند.

مهر و موم مقاوم به حرارت : برای جلوگیری از نفوذ دود و حرارت از انتقال آن ها از طریق بافت درب شیشه‌ ای، از مهر و موم‌ های مخصوص و مقاوم به حرارت استفاده می‌ شود.

قاب‌ های محافظ : قاب‌ های محافظ نیز برای تقویت و حفاظت از درب شیشه‌ ای دودبند مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

با استفاده از یراق آلات مخصوص، درب دودبند شیشه‌ ای از عملکرد مطلوبی برخوردار می شود و در مواجهه با حریق و دود، ایمنی لازم را فراهم می کند.

یک ساختمان مدرن با پنل های خورشیدی نصب شده بر روی پشت بام را نشان می دهد که بر روی یک پیاده رو در فضای باز امتداد یافته است. پنل های خورشیدی برای جذب موثر نور خورشید کج شده اند. در زیر پانل ها، یک ساختار فلزی وجود دارد که از گیاهان بالا رونده با برگ های زرد حمایت می کند که نشان می دهد ممکن است پاییز باشد. این ساختمان دارای درب های شیشه ای دودبند کامادر است و به نظر می رسد با در نظر گرفتن بهره وری انرژی طراحی شده است.

مزایا استفاده از درب دودبند شیشه ای برای ساختمان ها

ایمنی افراد را تا حد ممکن، در مقابل خطراتی همچون آتش سوزی افزایش می دهد.

درب شیشه‌ ای دودبند با جلوگیری از ورود دود و حرارت به ناحیه‌ های دیگر ساختمان، گسترش آتش را کنترل می‌ کند و زمان تخلیه ساختمان را افزایش می‌ دهد.

علاوه بر این، به ساکنین و کاربران ساختمان اطمینان می‌ دهد که در شرایط اضطراری ایمن هستند و می‌ توانند به سرعت از ساختمان خارج شوند.

نکات نگهداری و مراقبت از دودبند شیشه ای

شرکت کامادربا بیش از 20 سال سابقه درزمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… بهترین و با کیفیت ترین خدمات را به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد. همچنین با بهره مندی از کارشناسان مجرب و گواهینامه بین المللی، کیفیت محصولات و خدمات خود را تضمین می کند. برای دریافت و کارشناسی رایگان می توانید با شماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید. برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.