ضوابط درب دودبند شیشه ای راه پله چیست ؟

شیشه دودبند یا درب شیشه ای راه پله که بین طبقات ساختمان ها نصب می شود برای ایجاد امنیت ساکنین نصب می شود. برای نصب این درب نیاز به پایان کار می باشد که  ضوابط آتش نشانی باید در آن رعایت شود. با ما همراه باشید تا به موضوعات ذیل بپردازیم.

چرا استفاده از دودبند شیشه ای مهم است؟

جنس دودبند شیشه ای از چیست؟

جدیدترین طرح های شیشه دودبند

مزایای استفاده از شیشه دودبند برای ساختمان ها

ضوابط دودبند شیشه‌ای

آیا شیشه دودبند نیاز به رگلاژ دارد؟

قیمت شیشه دودبند چقدر است ؟

چرا استفاده از دودبند شیشه ای مهم است؟

در عصر حاضر، در کنار زیبایی آپارتمان ها و ساختمان ها، امنیت باید حرف اول را بزند. مخصوصاً در آپارتمان ها و برج های چند طبقه که به نوعی به هم متصل هستند و حریق در یکی از واحدها، باعث سرایت آن به تمامی فضای ساختمان خواهد شد، باید توجه زیادی به بحث امنیتی و حفاظتی آپارتمان ها نمود. یکی از کارهایی که می توان جهت جلوگیری سرایت آتش به سایر بخش های ساختمان کرد، استفاده از دود بند شیشه ای می باشد.

جنس دودبند شیشه ای از چیست؟

جنس دودبند شیشه ای، از سکوریت است که شیشه ای مقاوم در برابر شکستن می باشد. شیشه سکوریت دودبند، علاوه بر مقاومت در برابر ضربات، در برابر حرارت و آتش سوزی نیز مقاوم هستند. شیشه های دودبند از انتقال آتش و نفوذ حرارت و شعله به سایر مناطق ساختمان جلوگیری کرده و باعث بالا رفتن ضریب امنیتی ساختمان می‌شوند‌.

دودبند شیشه ای

جدیدترین طرح های شیشه دودبند

ازدودبند شیشه ای، هم در بخش پنجره ی آپارتمان ها و هم درب های شیشه ای می توان استفاده نمود؛ درب های شیشه دودبند را می‌توان در انواع مدل های اتوماتیک، لولایی، کشویی، اسپایدری و … به کار برد. رنگ و طرح شیشه های دودبند به دلیل جنس شان که از سکوریت است، در هر طرح و رنگ قابل اجراست و بنا به سلیقه ی مشتری می تواند متفاوت باشد.

 

شرکت کامادر شرکت شیشه سکوریت  زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. برای مشاووره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید . برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.
 

یراق آلات درب شیشه دودبند

یراق آلات درب های شیشه ای دودبند و پنجره‌ های دودبند، مانند دیگر یراق آلات شیشه های سکوریت است. با این تفاوت که باید آنها را از جنس مقاوم تری انتخاب نمود، که در صورت حریق و یا آتش سوزی به خوبی کار کنند و مشکلی را برای افراد به وجود نیاورند.

مزایای استفاده از شیشه دودبند برای ساختمان ها

  • نصب سریع و آسان درب
  • زیباسازی محیط مورد استفاده
  • قابلیت سفارش و ساخت در اندازه‌ های گوناگون و مورد نظر
  • طرح های مختلف و زیبا
  • قابلیت اجرا و ساخت در رنگ های مختلف
  • ورود نور
  • ایجاد امنیت بالا در برابر آتش سوزی و حرارت و گازهای سمی

کاربرد های دودبند شیشه ای

1- استفاده از این شیشه یک لایه امنیتی برای هر طبقه میباشد .

2- از ورود گرد و خاک به داخل جلوگیری میکند.

3- عایق صوتی و حرارتی است .

4- ایجاد حریم خصوصی در هر طبفه

5- عبور نور طبیعی د رراه پله ها

6- در صورت وقوع آتش سوزی از انتقال آتش و حرارت به طبقات دیگر جلوگیری میکند

به همین دلیل می توانیم بگوییم که دودبند شیشه ای مستحکم ترین انواع شیشه های مورد استفاده و موجود در بازار نیستند. اما یه مسئله بسیار مهم، شیشه های لمینت یا همان ضد سرقت و شیشه های ضد گلوله در واقع از همین شیشه های مستحکم سکوریت تولید می شوند.

ضوابط دودبند شیشه‌ای

قبل از نصب شیشه دودبند باید مورد تایید آتشنشانی و ناظر پروژه قرار بگیرد. علاوه بر این قوانین آن به شرح ذیل می باشد:

  • این درب ها برای ساختمان هایی با حداقل 4 طبقه (با احتساب پیلوت) و دارای ارتفاع حداقل 15 متر و بیشتر قابل نصب می باشد.
  • این درب ها تنها به صورت لولایی باشد.
  • شیشه و یراق آلاتی که در این درب ها استفاده می شود باید در برابر آتش سوزی و حرارت بالا مقاوم باشد. (شیشه های سکوریت این خاصیت را دارد)
  • این درب ها باید در عرض 80 سانتی متر ساخته شود بجز زمانی که فضای موجود دارای مساحت 5/6 متر یا کمتر باشد یا محل تردد معلولین و افراد کم توان نباشد می توان درب ها را با عرض 60 سانتیمتر ساخت.
  • معمولا درب های دودبند به صورت تک لنگه باز و بسته می شود اما در صورتی که به صورت دو لنگه بازشو باشد نباید بیشتر از 120 سانتیمتر باشد ( عرض مفید هر لنگه 80 سانتیمتر باشد)
  • باید این نوع درب به درستی تراز شود یعنی سطح داخلی و بیرونی در یک سطح باشد..
  • درب دودبند شیشه ای باید به راحتی و بدون اعمال کمترین فشار باز شود. استفاده از قفل و کلون و کشو برای اجرای این نوع درب ها توصیه نمی شود در صورت استفاده از نوع آسان شو آن استفاده شود.
  • در صورتی که از قفل استفاده می شود باید کلید در دسترس و در اختیار همه ساکنین ساختمان باشد.

قیمت شیشه دودبند چقدر است ؟

همانطور که در قسمت بالا به آن شاره شد دودبند شیشه ای  دارای کاربرد های بسیار زیادی میباشد و در جاهای مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد برای همین به صورت دقیق نمیشود گفت که قیمت این شیشه چقدر است . به این خاطر که قیمت آن بستگی به عوامل مختلفی دارد ، عواملی از جمله  ابعاد و اندازه که بر روی قیمت این شیشه ها تاثیر بسیار زیادی دارد . برای همین به صورت دقیق نمیشود قیمت را اعلام کرد .

برای همین شما برای اطلاع از قیمت دقیق باید با شماره های درج شده در سایت کامادور تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما قیمت دقیق را به شما عزیزان اعلام کنند و شما را در خرید این شیشه ها راهنمایی کنند و بتوانید شیشه دودبند و شیشه دودبند راه پله را به راحتی خریداری کنید . البته باید بگوییم که شرکت ما کار نصب این شیشه ها را نیز انجام میدهد.

پس برای اطلاع از قیمت و خرید این شیشه با ما در تماس باشید .

حرف‌ آخر

دودبند شیشه ای امروزه جزو الزامات ساختمان ها 5 طبقه به بالا می باشد و باید طبق اصول و ضوابط آتش نشانی نصب و اجرا شود تا پایان کار دریافت کنید. شیشه دودبند امنیت ساکنان ساختمان را تامین می کند و از بروز آتش سوزی در ساختمان جلوگیری میکند.