مراحل تولید شیشه سکوریت چگونه است؟

ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که مراحل تولید شیشه سکوریت چگونه است؟، که در جواب به آن می توان گفت تولید شیشه سکوریت به نحوی انجام می شود که از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار باشند. به طور کلی تولید شیشه سکوریت در چندین مرحله قبل انجام است. مراحل تولید شیشه سکوریت مقداری پیچیدگی دارد. اما همین پیچیدگی ها در تولید، سبب افزایش مقاومت شیشه سکوریت شده است.

مجموعه‌ ای از شیشه‌ های مستطیلی سکوریت را نشان می‌ دهد که در یک زاویه روی هم چیده شده‌ اند، که هر یک از شیشه‌ ها کمی روی دیگری همپوشانی دارند. لبه‌ های شیشه‌ سکوریت کامادر رنگ مایل به سبزی دارند که مشخصه شیشه‌ هایی است که ضخامت خاصی دارند یا از ناخالصی‌ های آهن ساخته شده‌ اند. شیشه ها شفاف هستند و به نظر می رسد که در پس زمینه سفید قرار گرفته اند. این تصویر می تواند برای بحث در مورد مواد در ساخت و ساز، خواص شیشه، یا برای نمایش بصری شفافیت و اثرات لایه بندی مرتبط باشد.

مراحل تولید شیشه سکوریت

ذوب کردن : مواد اولیه برای تولید شیشه سکوریت، در کوره‌ هایی با دما های بسیار بالا حدود 1400 تا 1600 درجه سانتی‌گراد، ذوب می‌ شوند تا مایع شیشه ای به دست آید.

شکل‌ دهی : سپس برای شکل‌ دهی به قطعات مختلف به صورت ورقه، قالب‌ گیری و … به دستگاه‌ های ویژه منتقل می‌ شود.

تصفیه و خنک‌ سازی : شیشه‌ ها پس از شکل‌ دهی به آرامی خنک می‌ شوند. این مرحله برای جلوگیری از ایجاد تنش‌ های داخلی در شیشه اهمیت دارد.

سکوریت کردن : این مرحله شامل گرم کردن شیشه تا دما های حدود 600 تا 700 درجه سانتی‌ گراد به مدت چند دقیقه و سپس خنک‌ سازی سریع آن است. این پروسه به طور متناوب باعث می‌ شود که سطح شیشه در حالت کششی و درون آن تحت فشار قرار بگیرد. که منجر به افزایش مقاومت شیشه در برابر ضربه، شکست و حرارت می‌ شود.

کنترل کیفیت : در این مرحله، شیشه‌ های سکوریت تولید شده از نظر کیفیت، شفافیت و سایر ویژگی‌ ها بررسی می‌ شوند.

مهم ترین مرحله تولید شیشه سکوریت چیست؟

مهم‌ ترین مرحله تولید شیشه سکوریت، مرحله سکوریت کردن یا حرارت‌ دهی و خنک‌ سازی سریع است. در این مرحله، شیشه به دما های بسیار بالا حدود 600 تا 700 درجه سانتی‌ گراد گرم می‌ شود. و سپس به سرعت فرآیند سرد سازی به سرعت اعمال می شود. تغییرات ناگهانی دما موجب می‌ شود که سطح شیشه تحت فشار قرار بگیرد. که منجر به افزایش مقاومت شیشه در برابر ضربه و شکست می‌ شود. همچنین این فرآیند به کاهش تنش‌ های داخلی که ممکن است در حین تولید ایجاد شده باشد، کمک می‌ کند. و احتمال شکست شیشه را در استفاده نهایی کاهش می‌ دهد. به طور کلی، مرحله سکوریت کردن کلید موفقیت در تولید شیشه سکوریت و تأمین ایمنی و عملکرد بهتر آن است.

آیا پس از طی مراحل تولید شیشه سکوریت، امکان برش دادن وجود دارد؟

خیر، پس از طی مراحل تولید شیشه سکوریت، برش دادن آن به طور معمول امکان‌ پذیر نیست و توصیه نمی‌ شود. زیرا فرآیند حرارتی که روی شیشه ایجاد می شود تنش های داخلس ایجاد می کند. بنابراین برش دادن شیشه سکوریت پس از این برش ها می تواند باعث شکست ناگهانی آن شود. بنابراین برش شیشه ها پس از سکوریت شدن، امکان پذیر نیست. و قبل از اعمال این فرآیند خاص حتما باید اندازه گیری ها و برش های لازم انجام شود.

مجموعه ای از شیشه های سکوریت را نسان می دهد که به صورت موازی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. شیشه های سکوریت با کیفزت کامادر می توانند مقاومت ک استحکام مطلوبی را ارائه دهند.

چرا شیشه سکوریت قبل از مرحله سکوریت شدن باید برش داده شود؟

پس از فرآیند سکوریت، شیشه به شدت سخت می‌ شود و به دلیل تنش‌ هایی که درون ماده به وجود می‌ آید، برش آن بسیار دشوار و گاهی غیر ممکن می‌ شود. بنابراین اگر بخواهید شیشه سکوریت‌ شده را برش دهید، احتمال شکست و ترک‌ خوردن آن به شدت افزایش می‌ یابد. علاوه بر این، برش دادن شیشه قبل از سکوریت شدن، خطر آسیب‌ دیدگی شیشه را کاهش می‌ دهد. اگر شیشه سکوریت‌ شده به اشتباه برش داده شود، نه تنها شیشه از دست می‌ رود، بلکه ممکن است نقاط تیز و خطرناکی نیز باقی بماند. به همین دلیل، تمام برش‌ ها و پردازش‌ های لازم باید قبل از آغاز فرآیند سکوریت انجام شود. تا شیشه در بهترین حالت ممکن برای ایمنی و عملکرد استفاده شود.

شرکت کامادربا بیش از 20 سال سابقه درزمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… بهترین و با کیفیت ترین خدمات را به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد. همچنین با بهره مندی از کارشناسان مجرب و گواهینامه بین المللی، کیفیت محصولات و خدمات خود را تضمین می کند. برای دریافت و کارشناسی رایگان می توانید با شماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید. برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.