نحوه باز و بسته شدن درب اتوماتیک شیشه ای

نحوه باز و بسته شدن درب اتوماتیک شیشه ای، به طور کلی به گونه ای است که با استفاده از حسگرها و موتور های الکتریکی انجام می شود‌. که ابتدا سنسور ها حضور افراد را در جلو و پشت درب تشخیص می دهند. و پس از تشخیص، درب اتوماتیک شیشه ای توسط موتور های الکتریکی باز یا بسته می شود‌. بنابراین درب اتوماتیک شیشه ای شامل دو مرحله کلی تشخیص و عمل است که در ابتدای کار، تشخیص می دهد و سپس در انتها عمل می نماید.

مجموعه ای از درب های شیشه ای اتوماتیک را نشان می دهد که به داخل یک ساختمان، احتمالاً یک فضای تجاری یا عمومی، منتهی می شوند. درب های اتوماتیک شیشه ای کامادر، با قاب فلزی ساخته شده اند و دارای دستگیره هایی در دو طرف هستند که برگردان ها جهت فشار را نشان می دهند. انعکاس درب های شیشه ای فضای داخلی شلوغ با مردم را نشان می دهد. کف جلوی درب ها دارای الگوی تزئینی است که نشان می دهد منطقه ای با ترافیک قابل توجه است.

مراحل و نحوه باز و بسته شدن درب اتوماتیک شیشه‌ ای

شناسایی حرکت : زمانی که فردی به درب اتوماتیک شیشه ای نزدیک می‌ شود، حسگر های نصب شده در بالای درب حرکت او را شناسایی می‌ کنند.

ارسال سیگنال : پس از شناسایی و تشخیص، توسط حسگر ها سیگنالی به کنترلر ارسال می‌ شود تا درب باز شود.

عملکرد موتور : کنترلر موتور را فعال کرده و درب اتوماتیک شیشه ای به سمت بیرون یا داخل (بسته به نوع درب) حرکت می‌ کند.

بسته شدن درب : سپس بعد از عبور فرد، حسگر ها دوباره فعال می‌ شوند و درب را به طور خودکار می‌ بندند.

آیا باز و بسته شدن درب اتوماتیک شیشه ای، به صورت دستی قابل انجام است؟

بله، اغلب درب‌ های اتوماتیک شیشه‌ ای این امکان را دارند که به صورت دستی باز شوند. در بسیاری از مدل‌ ها، زمانی که سیستم برق قطع می‌ شود، یا در صورت بروز مشکل در عملکرد سیستم اتوماتیک، می‌ توان درب را به صورت دستی باز کرد.

بسته به نوع درب، ممکن است مکانیزم خاصی برای باز کردن دستی درب وجود داشته باشد. همچنین برخی از درب‌ ها دارای یک حالت «دستی» هستند که به اپراتور امکان می‌ دهد درب را به صورت غیر خودکار کنترل کند.

آیا درب اتوماتیک شیشه ای بدون برق کار می کند؟

بله، درب های اتوماتیک شیشه ای می توانند بدون برق باز و بسته شوند. اما در این حالت دیگر نمی توان از سیستم اتوماتیک استفاده کرد. این درب ها برای عملکرد صحیح، نیاز به منبع برق دارند. نحوه کارکرد درب های اتوماتیک شیشه ای طوری است که از موتور های الکتریکی و حسگر های حرکتی استفاده می‌ کنند. همچنین برای باز و بسته شدن درب، به انرژی الکتریکی نیاز دارند. با این حال، برخی از درب‌ های اتوماتیک ممکن است به باتری‌ های پشتیبان مجهز شوند که در صورت قطع برق بتوانند به کار خود ادامه دهند. علاوه بر این، در مکان‌ هایی که ممکن است به برق دسترسی نداشته باشد، می‌ توان از سیستم‌ های مکانیکی یا دستی استفاده کرد. اما مسلما راحتی و کارایی درب‌ های اتوماتیک را نخواهند داشت. به طور کلی درب های اتوماتیک شیشه ای برای اجرای عملکرد خود، به منبع برق وابسته اند.

مجموعه ای از درب های شیشه ای مدرن را در فضایی که به نظر می رسد فضای داخلی است، احتمالاً یک لابی یا محوطه ورودی یک ساختمان نشان می دهد. درب های اتوماتیک شیشه ای کامادر بزرگ هستند و از کف تا سقف را پوشانده اند و توسط سازه های فلزی قاب شده اند. در بالای درب ها، پنجره های ترانسوم وجود دارد که نور اضافی را به فضا می دهد. از طریق درب های شیشه‌ ای، می‌ توان ستون‌ ها و قسمت‌ های نشیمن داخل ساختمان را دید که نشان‌ دهنده یک محیط عمومی یا تجاری است که برای جریان و دسترسی طراحی شده است. انعکاس روی شیشه نشان می دهد که این یک محیط داخلی با نور طبیعی کافی است که از بیرون یا از طریق پنجره های مجاور وارد می شود.

روش های بازگشایی درب اتوماتیک در زمان قطعی برق

سیستم‌ های پشتیبان باتری : برخی از درب‌ های اتوماتیک به باتری‌ های پشتیبان مجهز هستند. این باتری‌ ها در صورت قطع برق، قادر به تأمین انرژی مور نیاز برای بازکردن درب هستند.

روش دستی : بسیاری از درب‌ های اتوماتیک شیشه ای قابلیت تبدیل به حالت دستی را دارند. با این کار می‌ توان به‌ صورت دستی درب را باز و بسته کرد. این امکان معمولاً با استفاده از قفل‌ ها یا اهرم‌ های مخصوص در کنار یا بالای درب فراهم می‌ شود.

دکمه‌ های اضطراری : بعضی از سیستم‌ ها دارای دکمه‌ های اضطراری هستند که به کاربران این امکان را می‌ دهد که درب را در شرایط اضطراری باز کنند. این دکمه‌ ها معمولاً در مجاورت درب نصب می‌ شوند.

شرکت کامادربا بیش از 20 سال سابقه درزمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… بهترین و با کیفیت ترین خدمات را به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد. همچنین با بهره مندی از کارشناسان مجرب و گواهینامه بین المللی، کیفیت محصولات و خدمات خود را تضمین می کند. برای دریافت و کارشناسی رایگان می توانید با شماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید. برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.