کدام شیشه برای پارتیشن های شیشه ای بهتر است؟

در پاسخ به سوال کدام شیشه برای پارتیشن های شیشه ای بهتر است؟، می توان گفت شیشه‌ های ایمنی و توسعه‌ یافته برای پارتیشن‌ های شیشه‌ ای بهترین انتخاب هستند.شیشه های ایمنی شامل شیشه‌ های سکوریت شده یا شیشه‌ های لمینت می باشد. شیشه سکوریت به دلیل فرایندی که برای تولید طی می کند از مقاومت و دوام بالایی نیز برخوردار است. بنابراین شیشه سکوریت یکی از شیشه های رایجی است که برای پارتیشن شیشه ای گزینش می شود.

یک فضای داخلی، احتمالا یک آپارتمان یا اتاق هتل مدرن را به تصویر می کشد. در پیش زمینه، یک مبل خاکستری، یک صندلی با قاب سیمی مشکی، و یک چراغ کف سفید وجود دارد. از طریق پارتیشن‌ های شیشه‌ ای طراحی شده توسط شرکت کامادر با قاب مشکی بزرگ، یک اتاق خواب در پس‌ زمینه قابل مشاهده است که دارای تخت و میزهای کناری است. دیوارها به رنگ روشن هستند و آثار هنری بالای تخت آویزان است. نور ملایم و گرم فضایی جذاب ایجاد می کند.

شیشه سکوریت

شیشه سکوریت به عنوان یک شیشه ایمنی نیز عمل می کند. زیرا در برابر ضربه و شکست، مقاوم است و با استفاده از یک فرآیند ویژه به نام تقویت حرارتی تولید می‌ شود. این نوع شیشه دارای دو لایه شیشه‌ ای می باشد که به وسیله یک لایه پلی‌ وینیل به هم چسبیده‌ اند. و در صورت شکستن، تکه های شیشه درون لایه میانی حفظ می‌ شوند. بنابراین از پخش شدن قطعات شیشه، به اطراف جلوگیری می کند. از شیشه های سکوریت شده اغلب در مکان هایی که به ایمنی نیاز است، استفاده می شود.

شیشه مات

استفاده از شیشه مات شده برای ساخت پارتیشن های شیشه‌ ای می‌ تواند برای اهداف زیر مناسب باشد. شیشه مات شده به دلیل طراوت و عدم شفافیت آن، می‌ تواند به حریم خصوصی افراد کمک کند. این نوع شیشه برای محیط‌ هایی مانند اتاق‌ های کنفرانس، اتاق‌ های اداری یا حتی حمام‌ ها مناسب است. علاوه بر این، شیشه مات شده جلوه زیبایی و شیکی به فضا می‌ بخشد. بنابراین، استفاده از شیشه مات شده برای ساخت پارتیشن شیشه‌ ای یک گزینه مناسب می‌ باشد. که زیبایی، حریم خصوصی و نورپذیری مطلوبی در فضا های مختلف ارائه می‌ دهد.

شیشه رنگی

شیشه‌ های رنگی با انتخاب رنگ‌ های مختلف می‌ توانند به محیط جلوه زیباتری ببخشند. همچنین شیشه رنگی نور را به نحو مناسبی پخش می کند و فضا را به شکل دلخواه روشن می کند. می‌ توانید از نوعی شیشه رنگی که نور را فیلتر کند و از انعکاس‌ های ناخواسته جلوگیری کند، استفاده کنید. به طور کلی، استفاده از شیشه رنگی برای پارتیشن های شیشه‌ ای یک گزینه زیبا و مناسب است.

چرا استفاده از شیشه های سکوریت و ایمن برای پارتیشن های شیشه ای بهتر است؟

شیشه سکوریت و ایمن به واسطه فرآیند حرارتی و نیز فشرده‌ سازی که بر روی آن انجام می‌ شود، دارای مقاومت بیشتری در برابر ضربه و شکست است. بنابراین استحکام بیشتری نسبت به سایر شیشه ها به ارمغان می آورد.

علاوه بر این شیشه سکوریت و ایمن در صورت شکستن، به صورت خرده‌ های کوچک و کم خطر شکسته می‌ شود. بنابراین احتمال مصدومیت افراد کاهش می‌ یابد.

در مکان‌ های عمومی مانند دفاتر، رستوران‌ ها، تاکسی‌ ها و …، استفاده از شیشه سکوریت و ایمن، ضروری است. زیرا احتمال وقوع حوادث بیشتر بوده و نیاز به ایمنی نیز افزایش پیدا می کند.

شیشه سکوریت و ایمن، معمولاً با استاندارد های ایمنی و ساختمانی مربوطه، مانند استاندارد های ضد شکستگی و ضد حریق، سازگار است که برای پارتیشن‌ های شیشه‌ ای اهمیت دارد.

برای طراحی پارتیشن شیشه ای شیشه شفاف بهتر است یا شیشه مات؟

انتخاب بین شیشه شفاف و شیشه مات برای طراحی پارتیشن شیشه‌ ای بستگی به اهداف طراحی، میزان حریم خصوصی مورد نظر و استفاده مورد انتظار دارد.

شیشه شفاف معمولاً حس فضایی وسیع‌ تر را ایجاد می‌ کند و نور بهتری را عبور می‌ دهد. به طور کلی استفاده از شیشه شفاف می‌ تواند به نورپذیری بهتر فضا کمک کند و احساس روشنایی بیشتری برای کاربران ایجاد کند.

اما استفاده از شیشه مات می‌ تواند حریم خصوصی را افزایش دهد و از دید همه یا بخشی از فضا جلوگیری کند. و معمولاً جلوه‌ شیک‌ تری ایجاد می کند.

بنابراین، انتخاب بین شیشه شفاف و شیشه مات برای پارتیشن شیشه‌ ای بستگی به نیازها و معیارهای شخصی شما دارد. اگر آیتم حفظ حریم خصوصی برای شما مهم است، شیشه مات مناسب تر است. در حالی که اگر به دید و احساس فضایی نورانی علاقه دارید، شیشه شفاف انتخاب مناسبی خواهد بود.

برای پارتیشن شیشه ای شیشه تک جداره بهتر است یا دو جداره؟

استفاده از شیشه تک جداره یا دو جداره برای پارتیشن شیشه‌ ای به عوامل مختلفی بستگی دارد.

عایق حرارتی و صوتی : اگر به عایق حرارتی و صوتی نیاز دارید، انتخاب شیشه دو جداره موثرتر خواهد بود. فضای بین دو لایه شیشه اجازه می‌ دهد که حرارت و صدا بهتر عایق شوند.

ضربه‌ پذیری : شیشه دو جداره به علت داشتن لایه دومی اضافی، مقاومت بیشتری نسبت به ضربه دارد. در نتیجه، اگر احتمال وقوع ضربه به پارتیشن بالا باشد، ممکن است انتخاب شیشه دو جداره مناسب‌ تر باشد.

ظاهر و زیبایی : شیشه تک جداره دارای ظاهری ساده‌ تر و شفاف تر است. بنابراین به زیبایی و شیکی محیط می افزاید. در حالی که شیشه دو جداره معمولاً ضخیم‌ تر و سنگین‌ تر است و ممکن است از لحاظ ظاهری جذابیت کمتری داشته باشد.

هزینه : شیشه تک جداره معمولاً از نظر هزین نسبت به شیشه دو جداره ارزان‌ تر است. که دلیل آن، هزینه بیشتر برای تولید و نصب لایه دومی شیشه است.

در نتیجه انتخاب بین این دو نوع شیشه به نیاز شما بستگی دارد‌. برای انتخاب بهتر می توانید با مشاورین شرکت کامادر در این باره مشورت کنید و پس از ارائه درخواست ها و نیاز هایتان سفارش خود را ثبت نمایید.

ضخامت مناسب برای پارتیشن های شیشه ای چقدر است؟

ضخامت شیشه‌ های استفاده شده در پارتیشن‌ های شیشه‌ای معمولاً بین 8 تا 12 میلی متر است اما به عوامل متعددی اعم از ابعاد شیشه، مقدار استفاده و شرایط نصب نیز وابسته است.

ضخامت استاندارد : ضخامت 10 میلیمتر به عنوان یک ضخامت استاندارد، برای شیشه پارتیشن شیشه‌ ای توصیه می‌ شود. این ضخامت برای ایجاد پارتیشنی محکم و ایمن کافی است.

ابعاد شیشه : در صورتی که ابعاد شیشه بزرگت ر باشد، ضخامت بیشتری نیاز دارد تا استحکام و مقاومت مناسبی داشته باشد. برای ابعاد متوسط، ضخامت 10 میلی متر معمولاً کافی است.

نیاز به عایق حرارتی یا صوتی : اگر به عایق حرارتی یا صوتی نیاز است، ممکن است نیاز به شیشه‌ های ضخیم‌ تری باشد که بتواند این نیاز ها را برطرف کند.

یک اتاق کنفرانس مدرن را به تصویر می کشد که از طریق یک پارتیشن شیشه ای دیده می شود. پارتیشن شیشه ای کامادر موجود در محیط، جلوه خاصی به فضا بخشیده است. اتاق دارای یک میز بزرگ با چندین صندلی در اطراف آن است که برای جلسات یا بحث و گفتگو مناسب است. در یک طرف اتاق، یک دیوار چوبی وجود دارد که گرما را به پالت رنگ خنثی فضا می‌ افزاید. کف پوش دارای طرح فرش بافتی است. دو تخته سفید قابل مشاهده بر روی دیوار های داخل اتاق کنفرانس وجود دارد و فضا با نورهای بالای سر به خوبی روشن شده و فضایی دلپذیر و حرفه ای به آن بخشیده است.

شرکت کامادربا بیش از 20 سال سابقه درزمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… بهترین و با کیفیت ترین خدمات را به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد. همچنین با بهره مندی از کارشناسان مجرب و گواهینامه بین المللی، کیفیت محصولات و خدمات خود را تضمین می کند. برای دریافت و کارشناسی رایگان می توانید با شماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید. برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.