انواع شیشه حمام

انواع شیشه حمام از نظر طراحی و کاربردی بودن، در مدل های گوناگونی تقسیم بندی می شوند. به طور کلی شیشه های حمامی به دلیل کاربری و امنیت بالایی که دارند مورد محبوبیت واقع شده اند. انواع شیشه حمام از نظر طراحی شامل شیشه حمام لولایی، شیشه حمام ریلی، شیشه حمام اسپایدری و شیشه حمام فریم لس می باشد.

یک حمام بزرگ و روشن است که با پنجره‌ های بزرگی که نور طبیعی را فراهم می‌ کنند، روشن شده است. یک وان حمام سفید بزرگ با جلوی خمیده و اتصالات در سمت راست وان قرار دارد. یک محفظه دوش با دیوارهای شیشه‌ ای کامادر در سمت چپ وان دیده می‌ شود که دوش و کنترل‌ ها بر روی دیوار داخلی نصب شده‌ اند. کف و دیوارها با کاشی‌ های رنگ روشن پوشیده شده‌ اند و حاشیه‌ های تزئینی جزئیات بیشتری به فضا اضافه می‌ کنند. یک میز کوچک در کنار وان حمام قرار دارد که حوله و لوازم حمام را نگه می‌ دارد. در مقابل منطقه دوش، گیاهی در گلدان سیاه روی یک صندلی کوچک یا پایه قرار دارد. در سمت چپ، سبدی وجود دارد که حوله را نگه می‌ دارد که به نظر می‌رسد سبد لباسشویی یا سطل زباله باشد. روی دیوار مقابل پنجره‌ ها، آثار هنری قاب‌بندی شده یا متنی وجود دارد اما از این فاصله به اندازه کافی واضح نیست که بتوان آن را خواند.

انواع شیشه حمام چقدر مقاوم هستند؟

مقاومت انواع مختلف شیشه های حمامی، بستگی به نوع و کیفیت شیشه، ضخامت و نحوه نصب آن دارد. اما به طور کلی، شیشه حمام اغلب مقاومت مطلوبی در برابر ضربه، خراش و حرارت دارد. اما برای افزایش مقاومت شیشه حمام، می‌ توان از شیشه‌ های لمینت شده یا شیشه‌ های حفاظتی استفاده کرد. همچنین مراقبت و نگهداری مناسب از شیشه حمام نیز می‌ تواند به افزایش مقاومت آن کمک کند.

یک حمام مدرنیته را به لطف رنگ‌ های چوب روشن به کار رفته در سرتاسر، با محیطی گرم و دلپذیر نشان می‌ دهد. در محیط روشویی دو سینک وجود دارد که هر کدام با یک آینه همراه هستند و میز پیشخوان با لوازم آرایشی و تزئینی مختلفی از جمله یک گیاه کوچک و حوله های مرتب تا شده تزئین شده است. وان بزرگ که در انتهای اتاق قرار گرفته است با شمع تزئین شده است که فضایی را برای آرامش طراحی شده است. در سمت راست وان دوش حمام قرار دارد که با دیوارهای شیشه ای کامادر و یک درب محصور شده است. دارای دوش دستی و بالای سر است. کف با کاشی‌ های چوبی یا چوبی که هماهنگ با دیوارها و روشویی می‌شوند، تکمیل شده است. در جلوی روشویی، قفسه های باز زیر میز چند حوله رول شده قرار می دهند.

شیشه حمام لولایی

شیشه حمام لولایی یکی از انواع شیشه حمام می باشد که طراحی کلی آن به گونه است که پانل های شیشه ای توسط لولاها به راحتی باز و بسته می شوند. همچنین وجود لولاهای شیشه حمام لولایی به افزایش پایداری شیشه نیز کمک می کند. بنابراین استفاده از لولا ها، امنیت بیشتری را برای کاربران به ارمغان می آورد.

مزایا شیشه حمام لولایی

وجود لولاها در این مدل از شیشه حمامی در صورت شکستن، سبب جلوگیری از انتشار تکه های شیشه و آسیب به کاربران می شود. شیشه های حمام لولایی به دلیل طراحی شدن توسط لولاها، از استحکام بالایی برخوردار هستند. همچنین تعویض یا تعمیرات شیشه حمام لولایی به راحتی قابل انجام است.

شیشه حمام ریلی

شیشه حمام ریلی یکی از انواع شیشه های حمامی است که برای استفاده در حمام و دوش طراحی شده است. این نوع شیشه دارای ریلی است که به دیوار یا سقف حمام نصب می‌ شود و به کمک آن می‌ توان شیشه را باز و بسته کرد. شیشه حمام ریلی معمولاً برای جلوگیری از پاشیدن آب به بیرون از حوضچه دوش و نیز برای افزایش ایمنی و راحتی در حین استحمام استفاده می‌ شود.

یک حمام شیشه ای مدرن و بزرگ طراحی شده توسط کامادر را نشان می دهد. دیوار ها به رنگ خاکستری روشن با الگوهای مرمر و کف سفید هستند. یک کابینت شناور با صفحه رویی سفید و دو سینک مستطیلی شکل وجود دارد. بالای کابینت، آینه‌ ای بزرگ با نور مجتمع در بالا قرار دارد. در سمت راست کابینت، یک کمد بلند سفید با قفسه‌ های شیشه‌ ای وجود دارد که اقلام مختلف حمام مانند حوله‌ها و ظروف را نمایش می‌دهد. در جلوی کمد، روی زمین، سبد حصیری با حوله‌های پیچیده شده قرار دارد. در سمت چپ تصویر، فضای دوش شیشه‌ای با اتصالات دوش قابل مشاهده است.

مزایا شیشه حمام ریلی

شیشه حمام ریلی به دلیل طراحی مدرن و شفافیت آن، ظاهر زیبا و شیکی به حمام شما می‌ بخشد و آن را به یک فضای زیبا و مدرن تبدیل می‌ کند. علاوه بر این وجود ریل ها باعث می شود که باز و بسته کردن شیشه حمام آسان تر و سریع تر انجام شود و کاربران از آن به راحتی استفاده کنند. ریل ها به عنوان یک سیستم حمایتی، به ثبات پانل های شیشه ای حمام می افزایند.

طراحی داخلی یک حمام مدرن را به تصویر می کشد. حمام جادار است، با دیوار های سفید و یک کف کاشی شده مطابقت دارد. یک منطقه دوش شیشه ای بزرگ طراحی شده توسط شرکت کامادر وجود دارد که با سر دوش و کنترل کامل شده است. در سمت راست دوش یک روشویی سفید با دو سینک قرار دارد که روی هر یک آینه قرار دارد. لوازم آرایشی مختلف به طور مرتب روی روشویی چیده شده است. وسایل روشنایی مدرن بالای روشویی و در مرکز اتاق نصب می شوند که با چندین چراغ سقفی توکار تکمیل می شوند. علیرغم عدم وجود پنجره های قابل مشاهده، اتاق به شدت روشن می شود، که نشان دهنده نور موثر داخلی یا نور طبیعی از خارج از قاب است.

شیشه حمام اسپایدری

شیشه حمام اسپایدری به دلیل طراحی آن توسط یراق آلات خاصی، اسپایدری نامگذاری شده است. به طور کلی شیشه حمام اسپایدری که یکی از انواع شیشه حمام می باشد با بهره مندی از یراق آلات مستحکم، مقاومت مطلوبی در برابر ضربه و فشار دارد.

مزایا شیشه حمام اسپایدری

یراق آلات استفاده شده برای نصب شیشه حمام اسپایدری، مقاومت مطلوبی در برابر خوردگی و ایجاد لکه دارند. زیرا معمولا از مواد مقاوم و ضد خوردگی تهیه می شوند که باعث می شود از خوردگی ها جلوگیری شود.

شیشه حمام فریم لس

شیشه حمام فریم لس همانطور که از نامش پیداست بدون فریم یا قاب دیزاین شده است. بنابراین نمای کلی خارج حمام به راحتی نمایان می شود. این مدل از انواع شیشه حمام، یکی از بهترین گزینه ها برای طراحی دکوراسیون نیز می باشد.

یک حمام مدرن با پنجره‌ای بزرگ است که منظره‌ ای از فضای سبز بیرون را ارائه می‌ دهد. حمام دارای عناصر طراحی معاصر با خطوط تمیز و سبکی ساده است. یک وان بزرگ مستطیلی در کنار پنجره‌ ای از کف تا سقف قرار دارد که نور طبیعی فراوان و منظره‌ ای از برگ‌ های سبز را فراهم می‌ کند. یک محفظه دوش شیشه‌ ای طراحی شده توسط کامادر در کنار وان قرار دارد، که هم دوش دستی و هم دوش بارانی بالاسری در آن قابل مشاهده است. یک کابینت چوبی تیره زیر پنجره وان را پشتیبانی می‌ کند و روی آن حوله‌ ای تیره به طور مرتب تا شده است. در سمت چپ وان، یک صندلی کوچک چوبی با وسایل بهداشتی روی آن قرار دارد. روی کف جلوی وان، یک پادری یا قالیچه حمام سفید قرار دارد که گرما به فضا می‌ بخشد. دیوار ها با کاشی‌ های بزرگ و روشن پوشیده شده‌ اند که به حس روشن و هوایی اتاق کمک می‌ کنند.

مزایا شیشه حمام فریم لس

شیشه حمام فریم لس دارای طراحی زیبا و شفافیت بالایی است. بنابراین به حمام شما ظاهری مدرن و شیک می بخشد. همچنین شیشه های بدون قاب به راحتی تمیز می شوند و نیار به شستشوی مکرر ندارند. استفاده از این نوع از انواع شیشه های حمامی، فضای حمام را تا حد زیادی بازتر و بزرگ تر نشان می دهد.

تمیزکردن و نگهداری از انواع شیشه حمام چگونه انجام می شود؟

تمیز کردن و نگهداری از شیشه های حمامی به شما کمک می کند تا زیبایی و شفافیت شیشه را حفظ کرده و عمر آن را افزایش دهید. در ادامه روش‌هایی برای تمیزکردن و نگهداری از انواع شیشه حمامی را بررسی می‌ کنیم :