فاوت شیشه سکوریت و شیشه دوجداره .می دانستید شیشه سکوریت و شیشه دوجداره  به یکی از محبوب ترین شیشه ها در قرن بیست و یکم شناخته شده است؟ این شیشه یکی از مقاوم ترین شیشه هایی است که بشر دست به ساخت آن زده است و این شیشه دارای کاربرد های بسیار فراوانی میباشد.

و در خیلی از نما ها از جمله نمای شیشه ای ساختمان ها ، پارتیشن های اداری و … کاربرد دارد. در ادامه ی مطلب قصد داریم تا در مورد مطالب زیر توضیح دهیم تا با این شیشه آشنا شویم.

شیشه سکوریت چیست ؟
مزایای شیشه سکوریت چیست ؟
چگونه یک شیشه به سکوریت تبدیل میشود ؟
دلایل شکستن شیشه سکوریت چیست ؟

تفاوت شیشه سکوریت و شیشه دوجداره در چیست ؟

شیشه سکوریت چیست ؟ و چه کاربردی دارد ؟

قبل از پرداختن به مبحث تفاوت شیشه سکوریت و شیشه دوجداره در مورد شیشه سکوریت به شما عزیزان توضیحاتی را ارائه میدهیم.

شیشه سکوریت چیست شیشه هایی هستند که هفت برابر مقاوم تر از شیشه های معمولی یا شیشه های خام میباشند. شیشه های سکوریت دارای امنیت بسیار بالایی میباشد ، از همین رو این شیشه ها بسیار محبوب هستند. و طرفداران زیادی پیدا کرده اند. این شیشه ها دارای کاربرد های مختلفی میباشد ، شاید تا الان دقت کرده باشید که از این شیشه ها در فلت های تلفن همراه هم استفاده میشود.

شیشه سکوریت به خاطر ایمن بودن در خیلی از موارد مورد استفاده قرار میگیرد و بسیار کاربردی و پر طرفدار است . یکی از مزیت های بزرگ و خیلی مهم این شیشه ها در مقاومت و همینطور نشکن بودن آن است و در عوامل طبیعی از جمله باد ، طوفان ، زلزله بسیار مقاوم میباشد . شیشه سکوریت اگر شکسته شوند هم به قطعات خیلی ریز بی ضرر تبدیل میشوند که هیچ صدمه و آسیبی به کسی وارد نمیشود .

این شیشه ها کاملا بی خطر میباشد و بسیار هم کاربردی میباشد. شیشه های حمام ، بالکن های شیشه ای ، شیشه های فروشگاه ها ، بانک ها و …. شاید توجه نکرده باشید .

شیشه هایی که در این ها کاربرده میشود شیشه های سکوریت نشکن است چون امنیت و ایمنی بالایی دارد . به طور مثال شما اگر میخواهید شیشه حمام سفارش دهید باید حتما توجه داشته باشید . که شیشه ای که مورد استفاده قرار میگیرد حتما شیشه سکوریت باشد به این علت که اگر حتی یک درصد هم احتمال برود که  این شیشه بشکند کاملا بی خطر باشد و هیچ مشکلی برای کسی پیش نیایید .

از همین رو تاکید بر آن است که شیشه مورد استفاده در این ها باید حتما از همین شیشه ی نامبرده باشد. تفاوت اصلی این شیشه با شیشه های معمولی و یا شیشه های خام نحوه ی تولید آن میباشد.

شیشه های سکوریت در صورت خورد شدن به قطعات ریز تغییر حالت میدهد.

در ادامه ی مطالب سعی داریم تا در مورد تفاوت شیشه سکوریت و شیشه دوجداره برای شما عزیزان توضیحاتی را ارائه دهیم . در ادامه همراه ما باشید .

تفاوت میان شیشه سکوریت و شیشه خام یا معمولی در چیست ؟

قبل از از پرداختن به تفاوت شیشه سکوریت و شیشه دوجداره ، تفاوت بین شیشه سکوریت و شیشه خام را خدمت شما عزیزان ارائه میدهیم. مهم ترین تفاوت بین شیشه های خام و شیشه سکوریت در نحوه ی تولید و ساخت این شیشه ها میباشد. شیشه های خام یا شیشه های معمولی در کوره های مخصوص به دمای بالا میرسد و سپس به سرعت توسط فشار هوای بالا که به آن وارد میشود خنک میشود و با ساختاری متفاوت تر از شیشه های خام شیشه های سکوریت به وجود می اید. در صورت شکستن شیشه های سکوریت این شیشه ها حالت پودری به خود میگیرد ولی شیشه های خام یا شیشه های معمولی در صورت شکسته شدن درز پیدا میکند و حالت شمشیری به خود میگیرد. باید این نکته را هم بدانیم که شیشه های سکوریت تا دمای 300 درجه سانتی گراد را تحمل میکنند اما شیشه های خام یا شیشه های معمولی تا دمای 60 درجه سانتی گراد را تحمل میکنند. در ادامه ی مقاله سعی داریم تا در مورد تفاوت شیشه سکوریت و شیشه دوجداره برای شما عزیزان توضیحاتی را ارائه دهیم

تفاوت شیشه سکوریت و شیشه دوجداره در چیست ؟

در مطالب بالا تفاوت بین شیشه سکوریت و شیشه معمولی را خدمت شما زیزان گفتیم در ادامه ی مطالب سعی داریم تا در مورد تفاوت شیشه سکوریت و شیشه دوجداره برای شما عزیزان توضیحاتی را ارائه دهیم . در ادامه ی این مقاله همراه ما باشید . تفاوت شیشه سکوریت و شیشه دوجداره ، علاوه بر تامین کردن نور محیط باعث ارتباط بصری داخل ساختمان با محیط بیرونی شود . به همین دلیل از جایگاه ویژه ای برخور دار است . البته باید این را بدانید که رنگ های گوناگونی از شیشه در بازار وجود دارد . به همین دلیل تفاوت شیشه سکوریت و شیشه دوجداره مانند شیشه های معمولی در رنگ های مختلفی تولید میشود . در تعویض پنجره های قدیمی با دوجداره ، بین رنگ های تولید شده ، شیشه دوجداره دودی برای پنجره ها، بسیار شناخته شده و پرطرفدار است.

دلایل شکستن شیشه سکوریت چیست ؟

در قسمت بالا با تفاوت شیشه سکوریت و شیشه دوجداره به طور کامل آشنا شدیم و دانستیم تفاوت شیشه سکوریت و شیشه دوجداره در چیست ، در ادامه ی مطالب سعی داریم تا در مورد دلایل شکستن شیشه سکوریت برای شما عزیزان توضیحاتی را ارائه دهیم . در ادامه همراه ما باشید . شیشه های سکوریت در دسته شیشه های مقاوم ضد ضربه قرار دارد . و در هنگام اصابت ضربه های محکم و قوی نسبت به شیشه های معمولی یا شیشه های خام قوی تر است. اما باید در نظر داشت که این شیشه هاهم تا میزان خاصی در برابر ضربات مقاوم هستند  در صورت وارد شدن ضربات بیشتر از میزان تحمل به این شیشه ها این شیشه ها نیز خواهد شکست و تا حدی تحملت ضربات را دارند. این شیشه ها در بین مردم به عنوان شیشه های نشکن معروف شده و در بین مردم جا افتاده است اما این یک تصور بسیار اشتباهی میباشد که بخواهیم فکر کنیم که این شیشه ها به هیچ عنوان نمیشکنند. به این علت که شکستن یکی از خواص بارز شیشه ها بوده است و هر شیشه ای در صورت ضربات شدید یا برخورد شی به شیشه قادر به شکستن است . به دلیل ساختار این شیشه ها در برابر ضربات سنگین ترک میخورد و میشکند. با پیشرفت تکنولوژی و همچنین تغییر ساختار شیشه ها توانسته اند تا نقاط ضعف شیشه خام را تا حد بسیار زیادی کاهش بدهند و مقاومت این محصول را در برابر ضربات و فشار هوای زیاد بسیار مقاوم کنند و تا حد زیادی از شکستن و خورد شدن آن جلوگیری کنند. این شیشه ها به دلیل مواردی که برای شما عزیزان شرح دادیم در بین مردم به شیشه های نشکن معروف شد اما این شیشه ها نام دیگری هم دارد که خیلی از مردم این شیشه را با نام شیشه میرال میشناسند.

دلیل شکستن و پورد شدن شیشه سکوریت

پس از طی شدن فرایند شیشه خام این شیشه را در کوره های با حرارت بسیار بالا وارد میکنند . زمانی که این شیشه ها در این کوره ها به نقطه ذوب رسید با کاهش دادن ناگهانی دما و همچنین انجام شوک الکتریکی یا شوک حرارتی مقاومت این شیشه تا حد چمشگیری افزایش پیدا میکند . این مقاومت بالا باعث افزایش فشار در برابر ضربات بالا خواهد شد. به دلیل استفاده از این سیستم و این فناوری  در تولید و ساخت شیشه های سکوریت تحمل بسیار بالایی در برابر ضربات سنگین دارند و تا حد زیادی نسبت به شیشه های معمولی مقاوم تر است و این شیشه ها به راحتی قادر به شکستن نیستند. شکستن از خواص بارز شیشه ها میباشد . پس شیشه های سکوریت هم تا حد زیادی در برابر ضربه و فشار مقاوم هستند اگر ضربه و فشار بالاتر از میزان تحمل این شیشه ها باشد این شیشه ها نیز میشکنند. یکی دیگر از دلایل اصلی شکستن این شیشه ها این است که ضربه های با شدت بسیار بالا به گوشه های این شیشه وارد میشود که باعث شکسته شدن این شیشه میشود . باید این را در نظر داشته باشیم که شیشه های سکوریت در صورت شکستن به ذرات ریز و غیر برنده تبدیل میشود که خطری را برای کسی به وجود نمی اورد . همین وئیژگی باعث میشود تا این شیشه ها در دسته شیشه های ایمن قرار بگیرد به این علت که در مواقع شکستن به یک باره سقوط میکند و به کسی اسیب نمیرساند از همین رو این شیشه بسیار محبوب و پرطرفدار شده است.

مزایا و معایب شیشه سکوریت چیست ؟

در مطالب بالا با تفاوت شیشه سکوریت و شیشه دوجداره آشنا شدیم ، حالا میخواهیم در مورد مزایا و معایب شیشه سکوریت برای شما عزیزان توضیحاتی را ارائه دهیم تا با مزایا و معایب این شیشه ها به طور کامل آشنا شوید . در ادامه ی مطالب همراه ما باشید . 

مزایا : 

1- در صورت شکستن به ذرات ریز و غیر برنده بی خطر تبدیل میشود. 

2- این شیشه ها هفت برابر قوی تر از شیشه های خام یا شیشه های معمولی میباشد. 

3- در برابر گرما بسیار مقاوم عمل میکند. 

4- در محیط های گوناگون قابل استفاده است. 

معایب : 

1- بعد از تولید برش نمیخورد ( البته این یک ایرادی بود که امروزه در یکسری از شرایط خاص امکان برش خوردن آن هم وجود و شرکت کامادور این کار را میواند به درستی و بدون اسیب به شیشه انجام دهد. 

2- اگر شیشه سکوریت را برای یک محل انتخاب کرده باشید و سپس نقل مکان کنید دیگر این شیشه در جای دیگری کاربرد ندارد و غیر قابل فروش میباشد.

ویژگی های شیشه سکوریت چیست :

1- تحمل دما تا درجه 250 سانتی گراد را دارد. 

2- موج و پستی بلندی در این شیشه ها وجود ندارد. 

3- در مرور زمان رنگ شیشه تغییر نمیکند.

شرکت کامادر شرکت شیشه سکوریت در تهران در زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. برای مشاوره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید. برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.
 

آیا شیشه سکوریت برش میخورد و این شیشه در چه زمانی برش میخورد ؟

در مطالب بالا با تفاوت شیشه سکوریت و شیشه دوجداره آشنا شدیم در ادامه ی مطالب همراه ما باشید تا در مورد برش شیشه سکوریت برای شما عزیزان توضیحاتی را ارائه دهیم . بله شیشه سکوریت قابل برش خوردن است . این شیشه با واتر جت قبل از سکوریت شدن زمانی که شیشه خام است برش میخورد . برایتان روشن تر این سوال را پاسخ میدهیم. شیشه های خام یا شیشه های معمولی به راحتی و با یک تیغه الماسه قابل برش خوردن است و میتوان قسمتی از شیشه خام را برش داد. ساختار شیشه ی معمولی به نخوی است که اگر قسمتی از شیشه بشکند به کل شیشه اسیب نمیرسد . فقط همان بخش شکسته شده اسییب میبیند . اما شیشه سکوریت اینطور نمیباشد و ساختار آن با شیشه ی خام فرق میکند یعنی به این صورت که اگر قسمتی از شیشه سکوریت بشکند و دچار آسیب شود به کل شیشه آسیب میرساند. یعنی اگر بخواهید این شیشه را مانند شیشه ی خام برش دهید کل شیشه میشکند و هزینه ی اضافی بر میدارد. و نمیتوان این شیشه را به راحتی با یک تیغه الماسه برش داد  به این علت که به کل شیشه آسیب وارد میکند . اما باید این نکته را هم بدانید که شیشه سکوریت قابل برش خورد است اما فقط در یک شرایط خاص و آن هم باید در کارخانه برش داده شود . یعنی در محل اجرای پروژه نمیشود این شیشه را برش داد. اما باید این نکته را بدانید که شیشه های سکوریت با اندازه های 3 میلی متر بدون اینکه شکسته شوند قابلیت برش خوردن را دارد. همانطور که در مطلب بالا برای شما عزیزان بیان کردیم شیشه در کارخانه تولید شده در اندازه های تعیین شده برش میخورد و سپس در کوره شوک حرارتی میبیند و به شیشه میرال یا سکوریت تبدیل میشود.  اما برای برش این شیشه ها آن ها را باید در کوره گرم کنید این کار بسیار و بسیار حساس میباشد چرا که کوچک ترین اشتباه باعث شکستن شیشه میشود.قیمت شیشه های سکوریت بستگی به ابعاد و اندازه های دارد که توسط کارفرما به مجری داده میشود و هر پروژه با پروژه های دیگر متفاومت میباشد و از همین رو بعد از داشتن اطلاعات لازم توسط شرکت کامادور قیمت نهایی به کارفرما اعلام میشود . لذا شما میتوانید با شماره های درج شده در سایت کامادور تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان شرکت ما شما را در انتخاب شیشه سکوریت راهنمایی کنند.