برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

تفاوت شیشه های سکوریت با شیشه معمولی

تفاوت شیشه های سکوریت با شیشه معمولی در چیست؟ هیچ کس دقیقاً نمی داند که مردم برای اولین بار از چه زمانی شروع به استفاده از شیشه کردند. در حال حاضر، اثبات فیزیکی استفاده از این ماده را می توان به حدود 3100 سال قبل از میلاد در مصر باستان ردیابی کرد. فرآیند ساخت شیشه بدون شک از زمان تکنیک هایی که توسط اجداد اولیه ما استفاده می شد، تغییرات زیادی کرده است. امروزه، تکنولوژی مدرن این امکان را فراهم کرده است که انواع مختلفی از شیشه را ایجاد کرد، که می توانید از بین آنها متناسب با اهداف مختلف خود انتخاب کنید. سوال رایجی که افراد، در زمان سفارش شیشه سکوریت دارند این است که تفاوت بین شیشه سکوریت شده و معمولی چیست؟ اگر شما هم به دنبال پاسخ برای این سوال هستید ادامه این مطلب را بخوانید.

چه چیزی این دو نوع شیشه را متفاوت می کند؟

هر دو شیشه معمولی و سکوریت با مواد مشابه ساخته می شوند. ماسه، مواد بازیافتی، خاکستر سودا، سنگ آهک و… برای ساخت شیشه هایی که امروزه در پنجره ها و درها قرار می دهیم استفاده می شود. تفاوت اصلی بین این دو نوع به فرآیندهای تولیدی مربوط می شود. شیشه معمولی با استفاده از فرآیند بازپخت ایجاد می شود که شامل حرارت دادن مواد به نقطه کاهش تنش است. سپس به مواد مذاب اجازه داده می شود تا با سرعت کنترل شده ای خنک شوند که درجاتی از استحکام را فراهم می کند. شیشه سکوریت شده از یک تکنیک پردازش اضافی عبور می کند. فرآیندی در یک شیشه معمولی ایجاد می شود تا شیشه سکوریت، تولید شود. ابتدا در دمای بسیار بالا قرار می گیرد، هنگامی که این کار کامل شد، سپس با هوای پرفشار از نازل هایی که به قسمت های خاصی از سطح برخورد می کنند، شیشه خنک می شود. به این فرآیند کوئنچ نیز می گویند. تغییر سریع از دمای گرم به سرد باعث تقویت سطح بیرونی شیشه می شود.

مزایای شیشه استاندارد چیست؟

بارزترین مزیت انتخاب شیشه معمولی گزینه، قیمت است. از آنجایی که فقط باید یک فرآیند را طی کند، این نوع شیشه هزینه کمتری دارد. شیشه‌ های استاندارد نرم‌ تر هستند و قابلیت بازسازی دارند. این به ما امکان می‌دهد لبه‌های سفارشی ‌سازی شده و سایر انواع تغییر شکل را انجام دهیم که به میزها و قفسه ‌های شیشه ‌ای ظاهری منحصربه‌ فرد می ‌دهد.

چه زمانی شیشه سکوریت بهتر است؟

شما می توانید از این نوع شیشه در هر جایی که به استحکام بیشتری نیاز است استفاده کنید. پانل های سکوریت برای حمام هایی که سطوح لغزنده خطر آسیب های شخصی ناشی از شکستگی شیشه را افزایش می دهد، ایده آل هستند. شیشه سکوریت همچنین برای استفاده در پنجره ها و درهایی که نزدیک به سطح زمین قرار دارند، کاربرد دارند. برای یک فرد معمولی ممکن است تشخیص تفاوت بین این دو نوع در نگاه اول دشوار باشد. با بررسی دقیق، ممکن است متوجه شوید که شیشه سکوریت دارای لبه‌های صاف ‌تر و نقص‌های جزئی در سطح به دلیل فرآیند گرمایش شدید مواد است، که  عمدتاً نامحسوس هستند. ساده ترین راه برای تشخیص تفاوت این است که به دنبال مهر کوچکی باشید که نزدیک به لبه حک شده باشد. این مهر در شیشه سکوریت نام سازنده را نشان می دهد و به شما اطلاع می دهد که استانداردهای CPSC را رعایت می کند. برای خرید و نصب شیشه های سکوریت میتوانید با شرکت کامادورز، 02144335292 تماس بگیرید.

شرکت کامادر شرکت شیشه سکوریت زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. برای مشاوره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید. برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.
 

انتخاب بهترین نوع شیشه

هنگام انتخاب بین شیشه معمولی و سکوریت، فاکتورهای زیادی باید در نظر گرفته شود. بودجه شما، همراه با ناحیه ای که قرار است شیشه را در آن قرار دهید، دو شاخص بزرگ هستند که نشان می دهد به کدام سمت باید بروید. به یاد داشته باشید که هنگام انتخاب نوع شیشه، ایمنی حرف اول را می زند. شرکت کامادر می‌ تواند به شما در انتخاب بهترین نوع شیشه کمک کند تا مطمئن شوید که انتخابی آگاهانه داشته اید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]