دلایل ترک خوردن شیشه سکوریت چیست؟

دلایل ترک خوردن شیشه سکوریت می تواند شامل ضربات متعدد و شدید، نقص در تولید، تغییرات دمایی و نصب نادرست باشد. همانطور که می دانید شیشه های سکوریت به دلیل فرآیند حرارتی که در هنگام تولید طی می کنند نسبت به شیشه های معمولی مقاومت بیشتری دارند. اما نمی توان گفت که شیشه های سکوریت ترک نمی خورند و یا نمی شکنند. بنابراین ممکن است در اثر عواملی ترک خورده و سپس بشکنند.

بنظر می رسد که شیشه سکوریت پنجره ماشینی است که ترک خورده و نیمی از آن نیز فرو ریخته است. قطعات ترک خورده شیشه اشکال هندسی انتزاعی می باشند که بسیار ریز هستند. از پشت این پنجره هاله ای از نور زرد دیده می شود و همه ی اشیا و اجسام به صورت هاله ای از نور دیده می شوند. فریم این پنجره نیز ترکیبی از مشکی و آبی است.

چگونگی ترک خوردن شیشه لمینت

ترک خوردن شیشه لمینت به دلیل ضخامت و ساختار خاص آن کمتر اتفاق می‌ افتد. این نوع شیشه توسط دو لایه شیشه‌ ای و لایه میانی به هم پیوسته است. در صورتی که نیروی بزرگی به شیشه وارد شود، ممکن است ترکی در لایه شیشه‌ ای ایجاد شود، اما به دلیل وجود لایه میانی، شیشه از هم پاشیده نمی‌ شود.

چگونگی ترک خوردن شیشه میرال

شیشه میرال معمولاً تحت تاثیر ضربه ها و تغییرات دما قرار می‌گیرد. اعمال فشار به لبه ها یا ایجاد تفاوت های دما بین لبه ها می تواند باعث ترک خوردن شیشه میرال شود. عوامل دیگری مانند استفاده از متریال با کیفیت پایین یا ضربه های ناگهانی و شدید نیز می توانند منجر به ترک خوردن شیشه میرال شوند. بنابراین مشاهده ترک خوردن شیشه میرال معمولاً نشان دهنده وجود علتی در پشت آن می باشد، حتی اگر به نظر برسد که بدون هیچ علتی رخ داده است.

دلایل ترک خوردن شیشه سکوریت

ضربه با شدت بالا

شیشه سکوریت هر چند نسبت به شیشه معمولی مقاومت بیشتری دارد، اما باز هم در مقابله با نیروی ضربه مقاومت دارد. ضربه با شدت بالا به لبه‌ ها یا گوشه‌ های شیشه سکوریت می‌تواند منجر به ترک خوردگی و شکستگی آن شود.

یک شیشه شکسته با چندین ترک را نشان داده می شود که روی یک الگوی پس‌ زمینه سیاه و سفید قرار گرفته است. رنگ‌های غالب در تصویر سیاه و سفید با رنگ آبی تیره هستند. زیبایی شناسی کلی انتزاعی و مدرن است. در مرکز این شیشه یک شکستگی وجود دارد که قطعات آن نیز ریزتر است.
شیشه سکوریتی است که ترک خورده و به هزاران قسمت با انداره های متفاوت تقسیم شده است. تمام این قطعات شیشه ای نیز انگار در راستای هم ترک خورده اند. در سمت راست این شیشه سکوریت ترک خورده یک قسمت دایره ای شکل وجود دارد که ضربه ی زیادی به آن وارد شده و فروریخته شده است. به نظر می رسد که این قطعات ترک خورده به شکل ذوزنقه می باشند و در راستای هم ترک خورده اند.

تغییرات دما

تغییرات ناگهانی دما نیز می‌تواند یکی از دلایل ترک خوردن شیشه سکوریت باشد. این تغییرات می‌توانند منجر به تنش‌ه ای داخلی در شیشه شوند که در نهایت باعث ترک خوردگی آن می‌شوند.

نقص در فرآیند تولید

استفاده از مواد با کیفیت پایین در فرآیند تولید شیشه سکوریت، می‌تواند باعث ضعف در ساختار و مقاومت آن شود و در نتیجه به ترک خوردن شیشه منجر شود.

شیشه سکوریتی است که در اثر یکی از عوامل ترک خورده و در معرض خرد شدن است. روی این شیشه ترک خورده قطره ابی وجود دارد و یک منظره ی بارانی از پشت این قطعات ترک خورده که کنار هم قرار گرفته اند دیده می شود. زیرا از پشت این قطعات ترک خورده منظره ی آبی رنگی دیده می شود که بنظر می رسد آسمان است. تمام این قطعات شیشه ای ترک خورده اشکال هندسی هستند که به صورت انتزاعی هستند.
شیشه ی پنجره ای است که ترک خورده و نزدیک از که فرو بریزد. این پنجره شامل بک فریم آلومینیومی نیز می باشد که در سمت راست شیشه یک دستگیره ی فلزی آهنی به درب متصل شده است. در قسمت های بالایی شیشه ترک ها شامل قطعات بزرگتری می باشند و قسمت های پایینی نیز شامل ترکات ریزتری می باشد. از پشت این شیشه سکوریت ترک خورده منظره ای دیده می شود. این منظره کاملا واضح نیست.

خطاهای نصب

ترک خوردگی شیشه سکوریت ممکن است به دلیل خطاهایی که در فرآیند نصب رخ می‌دهد، اتفاق بیافتد. شکستگی کوچکی که در فرآیند نصب به شیشه وارد شود، ممکن است پس از گذشت زمان، ترک خوردگی بزرگتری را به همراه داشته باشد.

راه های جلوگیری از ترک خوردن شیشه سکوریت

نمای نزدیکی از یک شیشه سکوریت شکسته است که با وضوح بالا می باشد. رنگ‌ های غالب آبی و نقره‌ای هستند. به نظر می رسد که شیشه به چند تکه خرد شده و الگویی انتزاعی ایجاد می کند که هم مسحورکننده و هم بی نظم است. تقارن خرده‌ها حس نظم را به صحنه بی‌نظم می‌افزاید. منبع نور، نور طبیعی خورشید است که بر ساختار فلزی پشت شیشه سایه می اندازد. این یک کنتراست جالب بین عناصر روشن و تاریک در ترکیب ایجاد می کند.