شیشه ساتینا

شیشه ساتینا، علاوه بر زیبایی به محیط می تواند کاربرد بسیاری داشته باشد. به عنوان نمونه جداسازی فضا حمام از اتاق ها و یا سرویس بهداشتی. شیشه سکوریت، بهترین ابزار برای جداسازی این دو محل است. معمولا شیشه حمام می تواند بدون درب سکوریت در حمام و صرفا جهت تفکیک محل استحمام از سرویس بهداشتی باشد. شیشه حمام در مدل‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی نیز طراحی، تولید و اجرا می‌شودمدرن ترین متریال برای حمام جدا کننده شیشه ای هست که در این نمونه از شیشه ساتینا استفاده شده.

شیشه ساتینا

شیشه ساتینا در باشگاه

چون مکان ورزشکاه است و برای حفظ حریم شخصی از شیشه ساتینا استفاده شده. این شیشه نوع خاصی از شیشه مات است که از قرار دادن شیشه در مواد اسیدی چون هیدروفلوئوریک اسید یا سایر اسیدهای ساینده به دست می آید. شیشه در واکنش با اسید فلوئوریکی که بر روی آن ریخته می شود ساخته می شود.

تفاوت شیشه ساتینا با شیشه سندبلاست

تفاوت شیشه ساتینا و سند بلاست ساتینا و سندبلاست هر دو ، نوعی شیشه مات هستند. اما در روش اجرای مات کردن با هم فرق دارند. ساتینا از اسیدهای ساینده مانند «هیدرو فلوئوریک اسید» استفاده می کند. در حالی که در روش سندبلاست شیشه از فشار هوا در کنار شن ،ماسه ، .سیلیکون، براده چوب و آهن استفاده می شود. شیشه ساتینا نوع خاصی از شیشه مات است که از قرار دادن شیشه در مواد اسیدی چون هیدروفلوئوریک اسید یا سایر اسیدهای ساینده به دست می آید. شیشه در واکنش با اسید فلوئوریکی که بر روی شیشه ریخته می شود، ساخته می شود.

کاربرد شیشه ساتینا

کاربرد شیشه ساتینا؛ به طور گسترده در ساخت شیشه بالکن ،درب شیشه ای ، درب شیشه ای حمام ، پارتیشن شیشه ای ، پنجره، اکسسوری ها، لامپ های روشنایی و حتی در شیشه های بین کابینتی و کمدها و شیشه میز استفاده می شوند.

شیشه ها کاملا قابل بازیافت هستند. این شیشه مقاومت بالایی در برابر رطوبت و آب و هوا سخت دارد. استفاده از این شیشه در نما ساختمان باعث می‌شود از وجود اشعه مضر آفتاب به داخل فضا جلوگیری شود، اما نور طبیعی مورد را کاهش نمی‌دهند.این شیشه علاوه بر ایجاد حریم خصوصی نور مورد نیاز فضا را تامین می‌کند.

شیشه ساتینا در باشگاه

مزایای شیشه ساتینا

از مهم ترین مزایا این شیشه حفظ حریم خصوصی افراد است، این شیشه با تار کردن دید، هر چیزی را که پشت آن قرار دارد را پنهان می‌کند و امکان دیده شدن آن را به بیرون نمی‌دهد. به همین دلیل از این شیشه ها در پارتیشن اداری و درب های داخلی مانند درب سرویس بهداشتی استفاده می‌شود.این شیشه ها مقاومت بالاتری نسبت به شیشه های شفاف معمولی در برابر شکسته شدن دارند، در نتیجه از امنیت بالاتری برخوردارند.

تفاوت شیشه ساتینا و سندبلاست

تمیز کردن شیشه ساتینا

برخلاف شیشه شفاف و سند بلاست تمیز کردن شیشه ساتینا بسیار آسان است. در دفاتر اداری ایجاد آرم و لوگو شرکت بر روی شیشه مات باعث تبلیغات و روابط بهتر با مشتریان می‌شود. تعویض این شیشه ها بسیار آسان است.

مقاومت شیشه ساتینا

شیشه ساتینا چون اسید شوری است طرح به خورد شیشه میره و به مورر همزیبا تر میشه ولی سنبلاست چون طرح تشکیل شده بخاطر برچست هست به مرور زمان طرح از زیبایی اولیه خود را از دست میدهد.

تحویل شیشه ساتینا

شیشه ساتینا کارخانه ای مات میشود ولی سن بلاست مات شونده دستی است یکی از مزایاییی اصلی ساتینا این هست که زمان تحویل آن خیل زود تر از سن بلاست میباشد.

معایب شیشه ساتینا

شیشه های ساتینا قابل برش و فرآوری مجدد نیستند، بلکه فقط می توانند در زمان پردازش و ساخت به شکل دلخواه در آیند.اگرچه مقاومت شیشه های ساتینا از شیشه های معمولی بیشتر است اما ممکن است در اثر بالارفتن شدید دما، این شیشه ها خود به خود ترک بردارند، در صورتی که این امکان در شیشه های معمولی وجود ندارد.

درب شیشه ای ساتینا

شیشه ساتینا در طراحی داخلی

امروزه در زمنیه‌ی دیزاین منزل تنوع به قدری بالا هست که باعث سردرگمی میشود. ولی در دیزاین حمامی یکی از پر استقبال ترین کار ها درب هایی حمامی هست .که علاوه بر زیبایی خاصی که به محیط میدهد شیشه حمامی مدرن ترین متریال ها هست .

شیشه حمام ساتینا

تصور کنید که در آپارتمان شخصی بزرگی سکونت دارید با سرویس‌بهداشتی و حمامی بزرگ که با هربار دوش‌گرفتن و استفاده از سرویس، مجبور هستید فضای زیادی را تمیز کنید. چرا که بخار ناشی از آب روی دیوارها و سرامیک کف می‌نشیند. اگر حمام خودرا طی فواصل مشخص تمیز نکنید حتما نقش بدتری از آن‌ها به‌جا خواهد ماند، طبیعی است. این کار در ماه چند ساعت زمان شما را به خود اختصاص می‌دهد، چه خوب می‌شد . که این فضا را به حداقل رساند تا قطرات آب و بخار تنها محدود به همان محدوده دوش گرفتن می‌شد. و در فضا جریان نمی‌یافت. خبرخوب این است که شیشه حمام دقیقا همین کار را برایتان انجام می‌دهد، شما می‌توانید بدین منظور از شیشه‌ی دوردوشی و شیشه حمام استفاده کنید.