مقایسه شیشه سکوریت و لمینت

شیشه سکوریت و لمینت چه تفاوت هایی باهم دارند؟ آیا شما هم به دنبال مقایسه شیشه سکوریت و لمینت هستید؟ شیشه های سکوریت و لمینت دو نوع شیشه ایمنی هستند که می توانید تهیه کنید. در ادامه  به بررسی مقایسه شیشه سکوریت و لمینت می‌پردازیم تا انتها همراه ما باشید.

شیشه لمینت چیست؟

برای بررسی مقایسه شیشه سکوریت و لمینت ابتدا به بررسی شیشه لمینت می پردازیم. شیشه لمینت از چندین لایه یا لیت شیشه ساخته شده است که توسط یک لایه پلاستیکی به نام PVB به هم وصل شده اند. معمولاً برای لعاب های ایمنی استفاده می شود.

لعاب ایمنی به شیشه‌هایی اطلاق می ‌شود که به گونه‌ای پردازش شده‌اند که کمتر در معرض شکستگی باشند و مهم‌ تر از آن برای کاهش احتمال آسیب‌های جدی در هنگام تماس با انسان کاربرد دارند.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نمای شیشه ای اسیایدری به این صفحه بروید.

شیشه سکوریت چیست؟

شیشه سکوریت که به آن شیشه سخت نیز می گویند، از شیشه معمولی قوی تر است اما می تواند خرد شود. شیشه سکوریت شکسته در مقابل شیشه لمینت شکسته شیشه سکوریت چه کار می کند؟ عملکرد شیشه سکوریت در زمان شکن مشابه شیشه لمینت است. شیشه سکوریت به یک الگوی در هم تنیده شکسته شود و در قاب خود باقی بماند. البته این موضوع همیشه صدق نمی کند زیرا قطعات شکسته فقط روی قطعات مجاور چسبیده و می توانند از چارچوب خود بیفتند.

تصویر-مقایسه-شیشه-سکوریت-و-لمینت-5455

آیا شیشه سکوریت هزینه بیشتری دارد؟

شیشه سکوریت شده قیمت بیشتری نسبت به شیشه آنیل شده استاندارد دارد. اگر درخواست شیشه سکوریت دارید لازم است برای اطلاعات دقیق تر با مشاوران متخصص در این زمینه مشورت کنید.

شیشه سکوریت بسته به اندازه شیشه می تواند هزینه یک پنجره را از 15% تا 50% افزایش دهد.با این حال، موارد خاصی وجود دارد که در آن پنجره های سکوریت شده برای خانه شما منطقی تر است.

اگر به دنبال نرده های شیشه ای بالکن هستید به این صفحه بروید.

نحوه انتخاب شیشه ایمنی مناسب

بعد از مقایسه شیشه سکوریت و لمینت باید انتخاب درستی داشته باشید. هر دو شیشه از نظر تامین ایمنی انتخاب ایده آلی هستند، اما شیشه های لمینت به مراتب هزینه های بیشتری نسبت به شیشه های سکوریت نیاز دارد. به همین دلیل از شیشه های لمینت کمتر در سازه های مسکونی استفاده می کنند.

شیشه سکوریت بسیار قوی تر از شیشه لمینت است و در برابر نیرو تا سطوح خاصی مقاومت می کند. شیشه های چند لایه برای اهداف امنیتی، به ویژه در ساختمان های تجاری مورد علاقه است. لایه PVB با وجود اینکه قوی نیست، شکستن آن را بسیار سخت تر می کند.

شیشه لمینت معمولاً به عنوان شیشه خارجی استفاده می شود. برای ساختمان‌ها، شیشه‌های سکوریت شده اغلب در خانه‌های داخلی برای اهدافی مانند درب‌های دوش حمام استفاده می‌شود، اگرچه برای ساختمان‌های بلند تجاری برای محافظت در برابر آب و هوا انتخاب خوبی است.

به طور کلی، در مقایسه شیشه سکوریت و لمینت باید گفت، شیشه سکوریت فوق العاده بادوام است و در صورت شکستن، خطر آسیب را کاهش می دهد. اگرچه شیشه‌های لمینت مانند شیشه‌های لمینت به PVB نمی‌چسبند، اما شیشه‌های سکوریت شده به قطعات کوچک و گرد تبدیل می‌شوند، برخلاف قطعات تیز با لبه‌های ناهموار.

ویژگی های کلی شیشه سکوریت و لمینت

ایمنی: شیشه های سکوریت شده و لمینت شده هر دو به دلیل ماهیت شکستن آن به قطعات کوچک و دایره ای به جای خرده های تیز و دندانه دار، خطر آسیب را کاهش می دهند.

تمیز کردن آسان: شیشه سکوریت تخریب ناپذیر نیست. اگر شیشه بشکند، به جای قطعات بزرگ و ناهموار، به قطعات کوچک تبدیل می شود. اما اگر شیشه لمینت بشکند، ترک می خورد، اما یک تکه باقی می ماند.

استحکام: شیشه سکوریت فوق العاده بادوام است، اما شیشه لمینت به دلیل لایه PVB که دارد دارای لبه است.

پس از آشنایی با مقایسه شیشه سکوریت و لمینت می توانید انتخاب بهتری در زمان خرید شیشه سکوریت و لمینت داشته باشید. اگر در مورد استفاده از شیشه سکوریت در پنجره ها یا درهای منزل خود سوالی دارید، لطفاً با شرکت کامادر تماس بگیرید.