تفاوت شیشه سکوریت و شیشه دوجداره در چیست؟

تفاوت شیشه سکوریت و شیشه دوجداره در چیست؟، یکی از رایج ترین سوالاتی است که ممکن است برای هر فردی پیش بیاید. آشنایی با تفاوت شیشه سکوریت و دوجداره، به ما کمک می کند تا با توجه به نیاز هایمان بهترین انتخاب را داشته باشیم. شیشه سکوریت و شیشه دوجداره، دو نوع از شیشه‌ های پر کاربرد در ساختمان‌ سازی و صنعت هستند. که هر کدام ویژگی‌ ها و کاربرد های خاص خود را دارند. همچنین هر یک از این دو نوع شیشه، با فناوری‌ های متفاوتی تولید شده و برای مقاصد خاصی طراحی شده‌ اند.

مجموعه‌ای از شیشه‌ های سکوریت با اندازه‌ های مختلف و سایه‌ های آبی را نشان می‌ دهد که به صورت همپوشانی روی یک سطح بازتابنده چیده شده‌ اند. این شیشه های سکوریت توسط شرکت کامادر طراحی و تولید شده اند. این چیدمان به دلیل شفافیت و گرادیان های رنگی شیشه و همچنین بازتاب و شکست نور، جلوه بصری جالبی ایجاد می کند.

تفاوت شیشه سکوریت و شیشه دوجداره در فرآیند تولید

شیشه سکوریت از طریق یک فرآیند حرارتی ویژه تولید می‌ شود. شیشه معمولی تا دمایی بسیار بالا (حدود 700 درجه سانتی‌ گراد) گرم شده و سپس به سرعت سرد می‌ گردد. این تغییرات ناگهانی دما، به طور قابل توجهی مقاومت شیشه را افزایش می‌ دهد. اما شیشه دو جداره از دو لایه شیشه که توسط یک لایه گاز یا هوا از هم جدا شده‌ اند، تشکیل شده است. فرآیند تولید آن به گونه‌ ای است که لایه میانی به عنوان عایق حرارتی و صوتی عمل می‌ کند. و ساختار آن به صورت پیش‌ ساخته در کارخانه آماده می‌ شود.

تفاوت در میزان مقاومت فیزیکی

شیشه های سکوریت شده از مقاومت فیزیکی بسیار بالایی برخوردار هستند. بنابراین در برابر ضربات، فشار ها و تغییرات دما مقاوم‌ تر از شیشه های معمولی می باشند. این ویژگی موجب می‌ شود که در مکان‌ هایی که ایمنی و مقاومت اهمیت دارد، مورد استفاده قرار بگیرند. این در حالی است که شیشه های دو جداره مقاومتی همچون شیشه های معمولی دارند. و به دلیل طراحی خاص خود، اغلب بر روی عایق حرارتی و صوتی تمرکز دارند.

تفاوت شیشه سکوریت و شیشه دوجداره در ایمنی

در صورت شکستن، شیشه سکوریت به تکه‌ های کوچکی که لبه‌ های تیز ندارند، تجزیه می‌ شود. این ویژگی ایمنی بیشتری را برای محیط‌ های عمومی و مکان‌ هایی که احتمال شکست شیشه وجود دارد، فراهم می‌ کند. اما در هنگام شکستن شیشه های دو جداره، ممکن است شیشه‌ ها به تکه‌ های بزرگ‌ تری تقسیم شوند که نیاز به احتیاط بیشتری دارد. اما این شیشه معمولاً برای اهداف عایق‌ بندی و حرارتی طراحی شده و ایمنی آن در این زمینه‌ ها بررسی می‌ شود.

عایق حرارتی و صوتی

شیشه سکوریت به طور عمده برای تقویت مقاومت فیزیکی طراحی شده است. و ویژگی‌ های عایق حرارتی و صوتی آن به اندازه شیشه دو جداره پیشرفته نیست. ولی شیشه دو جداره، به طور خاص برای ارائه عایق حرارتی و صوتی مؤثر طراحی شده است. لایه میانی گاز یا هوا، مانع از تبادل حرارت و کاهش انتقال صدا از محیط بیرون به داخل می‌ شود. که به کاهش هزینه‌ های انرژی و بهبود آرامش داخلی نیز کمک می‌ کند.

کاربرد ها

شیشه سکوریت به دلیل مقاومت و ایمنی بالا، در محیط هایی که نیاز به مقاومت در برابر ضربه و ایمنی بیشتر است، مورد استقاده قرار می گیرد. و شیشه های دو جداره اغلب در پنجره‌ ها و درب‌ های ساختمانی که هدف اصلی آن‌ ها عایق کردن ساختمان از نظر حرارتی و صوتی است، مورد استفاده قرار می‌ گیرند. این نوع شیشه به بهبود عملکرد انرژی ساختمان و کاهش آلودگی صوتی کمک می‌ کند.

دو تکه شیشه سکوریت را با لبه های صیقلی نشان می دهد که یکی روی دیگری روی سطحی سفید قرار گرفته است. ورق های شیشه ای شفاف سکوریت کامادر با ته رنگ سبز ملایم هستند که به دلیل ضخامت مواد در لبه ها بیشتر به چشم می خورد. ورق بالایی کوچکتر است و بالای صفحه بزرگتر قرار می گیرد و جلوه ای لایه ای ایجاد می کند. بازی ظریفی از نور و سایه در داخل و زیر ورق ها وجود دارد که نشان دهنده شفافیت و بافت صاف آنهاست.

انتخاب شیشه سکوریت بهتر است یا شیشه دو جداره؟

انتخاب بین شیشه سکوریت و شیشه دو جداره، به طور کامل به نیاز های خاص و کاربرد های مورد نظر، بستگی دارد. هر یک از این دو نوع شیشه مزایا و ویژگی‌ های منحصر به فرد خود را دارند. که در شرایط مختلف ممکن است یکی بر دیگری ارجحیت داشته باشد. به طور کلی، اگر اولویت مقاومت فیزیکی بالا و ایمنی در برابر ضربه و شکستگی باشد، شیشه سکوریت انتخاب بهتری خواهد بود. این شیشه به دلیل فرآیند حرارتی ویژه‌ ای که در تولید طی می کند، در برابر ضربات و تغییرات ناگهانی دما بسیار مقاوم‌ تر از شیشه‌ های معمولی است. همچنین در صورت شکست، به تکه‌ های کوچک و غیر برنده تبدیل می‌ شود. که خطر جراحت را به حداقل می‌ رساند. اما در صورتی که هدف، بهبود عایق‌ بندی حرارتی و صوتی ساختمان است، شیشه دو جداره بهترین گزینه خواهد بود. این شیشه با داشتن دو لایه شیشه و یک لایه میانی از گاز یا هوا، به‌ طور مؤثری از انتقال حرارت و صدا جلوگیری می‌ کند. این ویژگی باعث کاهش هزینه‌ های گرمایش و سرمایش و افزایش راحتی در فضا های داخلی می‌ شود.

شرکت کامادربا بیش از 20 سال سابقه درزمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… بهترین و با کیفیت ترین خدمات را به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد. همچنین با بهره مندی از کارشناسان مجرب و گواهینامه بین المللی، کیفیت محصولات و خدمات خود را تضمین می کند. برای دریافت و کارشناسی رایگان می توانید با شماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید. برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.