برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

انواع شیشه سکوریت : شیشه کریستالی، شیشه فلوت،شیشه ساتینا

شیشه سکوریت جزو پرکاربردترین سازه ها در دنیا می باشد که  با توجه به  مقاومت و زیبایی ظاهر آن محبوب می باشد. در این مقاله قصد داریم درباره  انواع شیشه سکوریت : شیشه کریستالی، شیشه فلوت، شیشه ساتینا، شیشه لاکوبل، شیشه لمینت می باشد که در ادامه به طور مفصل به آن می پردازیم.

1.شیشه سکوریت کریستالی

شیشه سکوریت کریستالی همان طور که از نامش پیداست مانند کریستال شفاف است . امروزه این نوع شیشه محبوب معماران و طراحان داخلی ساختمان ها بوده و در طراحی داخلی ساختمان بسیار کاربرد دارد. این شیشه دارای مواد اولیه مرغوب بوده که باعث می شود ناخالصی نداشته باشد. این شیشه با دو مغز به رنگ های آبی و سفید تولید می شود.

شیشه-کریستالی

ضخامت شیشه کریستالی

ضخامت این شیشه ها با توجه به کاربری از 4 تا 21 میلیمتر متغیر است.

کاربرد شیشه کریستالی

از آنجائیکه نور از این شیشه عبور می کند، باعث روشن شدن فضا می شود. به همین دلیل در مراکز تجاری ، ویترین فروشگاهها و گالری جواهر فروشی، لابی، بانک و موزه ها و دکوراسیون داخلی خانه استفاده می شود.

انواع شیشه سکوریت کریستالی

شیشه کلیر

این شیشه شفاف بوده و دارای لبه های سبز رنگ می باشد. از این شیشه در حمام، ویترین مغازه و…. استفاده می شود .

قیمت شیشه کلیر

قیمت شیشه سکوریت کلیر متری 420،000 تومان می باشد.

شیشه سوپرکلیر یا اکسترا کلیر

سوپر کلیر به معنای بسیار شفاف است و دلیل نامگذاری این نام بر روی این شیشه اینست که از همه شیشه ها شفاف تر است. این شیشه ها در برندهای ایرانی و اروپایی تولید می شود. برند اروپایی آن در هنگام تابش نور آبی می شود و برند چینی آن به رنگ سبز تبدیل می شود. این شیشه شبیه شیشه سکوریت کلیر می باشد با ین تفاوت که دارای لبه هایی به رنگ آبی یا سفید می باشد.

درب شیشه ای لولایی

قیمت شیشه سوپر کلیر

قیمت این شیشه بر اساس مترمربع محاسبه می شود که هر متر آن 480،000 تومان می باشد.

2. شیشه فلوت

شیشه فلوت یا صاف هستند که دارای سطح کاملا صاف بوده و بدون کجی و موج می باشد. این شیشه به تنهایی شکننده بوده و طی فرآیند سکوریت، 4 تا 5 برابر مقاوم تر از شیشه معمولی می شود.

شیشه فلوت چگونه تولید می شود؟

در ابتدا مواد اولیه شیشه خام مانند ماسه های دریایی، آهک سوددار، اکسید کلسیم، منیزم و… مخلوط می شود و سپس در کوره با حرارتی معادل 1500 درجه سانتیگراد به صورت خمیری در می آید .  زیرا قلع در دمای 600 درجه سلسیوس نیز مایع می ماند.

شیشه-سکوریت-فلوت

ضخامت شیشه فلوت

این شیشه در ضخامت های 4 تا 8 میلیمتر تولید می شود و عرض استاندارد آن تا 3 متر می باشد.

شیشه سکوریت

کاربرد شیشه فلوت

  • آینه با کیفیت بالا
  • پارتیشن شیشه ای

برای تشخیص شیشه فلوت به رنگ آن دقت کنید که معمولا به رنگ سبز می باشد.

3. شیشه ساتینا

این مواد ریز باعث مات شدن شیشه می شود بدون اینکه سطح شیشه را دچار موج و ناصافی کند. سپس طی فرآیندی سکوریت می شود که نه تنها مقاوم است بلکه با عبور نور از خود باعث روشن شدن فضای داخلی ساختمان می شود.

شیشه-سکوریت-ساتینا

مزایای شیشه ساتینا

  • از نظر ظاهری زیبا و شیک می باشد و قابل هماهنگی با طراحی های داخلی ساختمان می باشد.
  • به دلیل مات بودن برای تفکیک فضای داخلی مانند پارتیشن بندی و شیشه حمام کاربرد دارد.
  • دارای طرح های و رنگ های متنوع از جمله آینه ای ، رنگی و بی رنگ می باشد.

ضخامت شیشه ساتینا

این شیشه در ضخامت های 4-12 میلیمتر تولید و تهیه می شود.

کاربرد شیشه ساتینا

شیشه ساتینا دارای کاربردهای مختلفی از جمله درب اتوماتیک شیشه ای ، پارتیشن شیشه ای ، شیشه حمام ، پنجره های دوجداره می باشد.

شیشه-لاکوبل

4.شیشه لاکوبل

یک سطح این شیشه رنگی (پشت شیشه) و یک سطح بی رنگ می شود و سپس سکوریت می شود تا مقاوم باشد. شیشه لاکوبل دارای طرح ها و رنگ های متنوعی است. به همین دلیل در دکوراسیون داخلی و حتی نمای ساختمان استفاده می شود و بسیار محبوب می باشد.

مزایای شیشه لاکوبل

  • موادی که برای رنگ این شیشه استفاده می شود بدون ضرر بوده و برای محیط زیست مضر نمی باشد. در ساخت این شیشه از ترکیبات آلی و شیمیایی از جمله کربن استفاده می شود که در دمای محیط تبخیر می شود. در نتیجه باعث تغییر کیفیت هوای دمای داخلی نمی شود.
  • دارای تنوع و پالت بیش از 25 رنگ می باشد که سازگار و متناسب با هر طراحی داخلی است.
  • در برابر حرارات ، رطوبت و اشعه ماورابنفش 7 برابر شیشه های معمولی مقاوم می باشد در نتیجه با گذشت زمان دچار پوسیدگی و زنگ زدگی نمی شود.
  • به راحتی نصب و نگهداری می شود.
  • این شیشه ها نور دریافتی را منعکس می کند و باعث روشنتر شدن فضای داخلی می شود. این موضوع باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.
  • ضد خش بوده و می توان طرح های دلخواه را روی آن چاپ کرد.

کاربرد شیشه لاکوبل

به دلیل ظاهری شیک و تنوع رنگ در دکوراسیون داخلی بسیار کاربرد دارد از جمله:

    • دیوار بین کابینتی
    • پارتیشن شیشه ای
    • میز و قفسه شیشه ای
    • آینه کاری
    • حمام شیشه ای
    • فروشگاهها
    • دندانپزشکی
    • آموزشگاهها و مهد کودک
    • چیدمان اتاق خواب

5. شیشه لمینت

شیشه لمینت جایگزینی خارق العاده برای شیشه های معمولی است ، ساختاری مقاوم دارد که شکستن آن غیرممکن است . این شیشه دارای کاربرد فراوانی دارد به همین دلیل محبوبیت آن روز به روز افزایش می یابد. اگر در فکر نصب شیشه به خانه یا محل کار خود هستید ، که نشکن بوده و ضدگلوله می باشد این نوع محصول بهترین گزینه است. اگر نمیدانید این شیشه چیست یا از مزایای آن بی اطلاع هستید ، با ما در این مقاله همراه باشید.

شیشه-لمینت-اصفهان نشکنن-ضدسرقت

فرآیند تولید شیشه لمینت چگونه است؟

شیشه لمینت از ترکیب دو یا چند لایه شیشه سکوریت با چند لایه پلاستیکی (PVB) پیوند می خورد و در ضخامت های مختلف تولید می شود و با اتوکلاو در دمای 1400 درجه سانتیگراد با فشار تا 14 بار پردازش می شود. پلی وینیل بوتیرال (PVB) متداول ترین لایه ای است که در این نوع شیشه ها استفاده می شود. ممکن است از لایه های شیشه شفاف در بین این شیشه برای افزودن ویژگی های خاص مانند عایق خورشیدی ، عایق حرارتی ، محافظت در برابر آتش و .. استفاده شود. همچنین لازم به ذکر است که شیشه های مقاوم با لایه های پلی کربنات در شیشه های ضد گلوله استفاده می شود.

کاربرد شیشه لمینت

شیشه لمینت لایه بسیار محکم و در عین حال شفاف را ایجاد می کند که گزینه های بسیار خوبی برای کاربردهایی به شرح ذیل می باشد:

مزایای شیشه لمینت

• مزیت اصلی دیگر این شیشه اینست که 99 درصد مانع از انتقال اشعه ماورا بنفش به داخل می شود ، می توان آن را با ضخامت بیشتر ( 30 میلی) با 3 لایه شیشه تولید کرد تا به عنوان شیشه های مقاوم در برابر سرقت و گلوله شوند.
• امنیت: بزرگترین دلیلی است که مردم مایل به نصب این شیشه ها هستند.  بنابراین ، کودک شما در امان است.
• عایق صدا: شیشه های چند لایه به اندازه شیشه های معمولی اجازه عبور از صدا را نمی دهد ، به این معنی که محل کار یا خانه شما ساکت تر خواهد بود زیرا صداهای بیرون کمتر وارد می شوند.
• محافظت در برابر شرایط نامساعد جوی: افرادی که در مناطقی زندگی می کنند که مستعد طوفان یا گردباد هستند ، می توانند مطمئن شوند کمتر در معرض باد و تگرگ قرار می گیرند.• ماندگاری: تعویض شیشه لمینت کمتر از شیشه های معمولی انجام می شود. بنابراین عمر طولانی دارد.

قیمت شیشه لمینت

قیمت شیشه لمینت بر اساس ضخامت و رنگ آن متفاوت می باشد. همچنین برخی شیشه ها در مکان های پرریسک مانن ساختمان های بلند به عننوان نمای شیشه ای نصب می شوند و نصب آنها نیاز به دقت و اندازه گیری دقیق دارد. بنابراین نصب آن ها هزینه بیشتری نسبت به اماکن عمومی و معمولی دارد. برای اطلاع از قیمت دقیق با کارشناسانن ما تماس بگیرید.

فیلم نصب پروژه شیشه لمینت در سعادت آباد

فیلم نصب پروژه شیشه لمینت در سعادت آباد

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]