ایرادات شایع درب اتوماتیک شیشه ای و رفع آن

ایرادات شایع درب اتوماتیک شیشه ای و رفع آن، شامل تمامی مشکلاتی است که ممکن است پس از مدتی استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای، پیش بیاید. که لازم است با انجام اقداماتی برای رفع، ایرادات آن را برطرف کرد. تا منجر به ایجاد مشکلات بیشتر و پر هزینه تر نشود. همچنین با رفع ایرادات شایع ایمنی درب های اتوماتیک نیز تضمین می شود.

مجموعه ای از درب های شیشه ای اتوماتیک را نشان می دهد که احتمالاً ورودی یک ساختمان است. بالای درب های اتوماتیک کامادر، یک پانل تراشه مشکی وجود دارد. از طریق شیشه، می توانید یک محوطه بیرونی را با فرش قرمزی که از ورودی دور می شود، مشاهده کنید که از دو طرف با فضای سبز احاطه شده است. آسمان صاف به نظر می رسد که نشان از یک روز آفتابی دارد و ساختمان هایی در دوردست آن سوی فضای سبز قابل مشاهده هستند. این می تواند ورودی یک ساختمان تجاری یا عمومی باشد.

عیب یابی درب اتوماتیک شیشه ای چگونه انجام می شود؟

اولین مرحله ای که برای عیب یابی درب اتوماتیک شیشه ای انجام می شود، بررسی وضعیت عمومی درب است. که در این مرحله، باید به ظاهر درب های اتوماتیک توجه کرد. به طور مثال باید شیشه و فریم را مورد بررسی قرار دهید تا در صورت وجود هر گونه خراش یا شکستگی، به دنبال تعویض آن ها باشید. همچنین باید از عدم وجود هر گونه مانع در مسیر باز و بسته شدن درب، اطمینان حاصل کنید.

پس از بررسی وضعیت ظاهری و عمومی درب های اتوماتیک شیشه ای، باید به بررسی سنسور ها پرداخت. می توان با عبور از جلوی سنسور ها، فعالیت آن ها را مورد بررسی قرار داد. تا اگر ایرادی وجود داشته باشد، نمایان شود.

بررسی برق و اتصالات یکی دیگر از مراحلی است که برای عیب یابی درب اتوماتیک شیشه ای، انجام می شود. باید اطمینان حاصل کرد که درب به منبع برق متصل است و هیچ مشکلی در منبع تغذیه وجود ندارد. علاوه بر این، اتصالات و کابل‌ ها را برای مشاهده هرگونه آسیب یا قطع شدگی بررسی کنید.

مرحله بعدی عیب یابی درب اتوماتیک شیشه ای، بررسی مکانیزم حرکتی می باشد. سیستم باز و بسته شدن درب را مورد بررسی قرار دهید تا نوع حرکت آن مشخص شود. این حرکت می تواند به درستی و بدون اصطکاک باشد یا دچار مشکل شده باشد.

برای اطمینان از امنیت بیشتر درب های اتوماتیک شیشه ای، بررسی سیستم قفل الزامی می باشد. به طور کلی باید مطمئن شوید که سیستم قفل‌ گذاری به درستی کار می‌ کند و مشکلی ندارد. همچنین اگر نیازی به تنظیم سیستم قفل باشد، باید برای تنظیم آن اقدام کرد.

در نهایت لازم است عیب یابی درب اتوماتیک شیشه ای در حوزه الکترونیکی انجام شود. در صورتی که درب دارای کنترل‌ کننده الکترونیکی باشد، باید آن را بررسی کنید و از عدم بروز خطا در کدهای خطا اطمینان حاصل کنید. و در صورتی که مشکل ناشی از برنامه‌ ریزی باشد، ممکن است نیاز به بارگذاری مجدد برنامه‌ های کنترل باشد.

ایرادات شایع درب اتوماتیک شیشه ای

عدم باز و بسته شدن به صورت صحیح : ممکن است درب به صورت ناقص یا غیر اصولی باز یا بسته شود. که این مشکل می‌ تواند ناشی از وجود مانع در مسیر، خرابی سنسور ها یا مشکلات الکتریکی باشد.

صوت‌ های غیر طبیعی : ممکن است که درب در هنگام باز و بسته شدن به صورت اتوماتیک، صداهای غیر طبیعی ایجاد کند. که نشان‌ دهنده وجود مشکل در موتور یا قسمت‌ های مکانیکی آن است.

سنسور های معیوب : اگر سنسور های حرکتی دچار مشکل بشوند، درب اتوماتیک شیشه ای به درستی عمل نمی کند.

خراشیدگی یا شکستگی شیشه : شیشه‌ های درب اتوماتیک ممکن است به دلیل فشار، ضربه یا شرایط جوی دچار خراش یا شکستگی شوند.

مشکلات الکتریکی : اختلال در برق ورودی، مشکلات در مدار کنترل، یا خرابی در بخش‌ های الکتریکی می‌ تواند منجر به عدم کارکرد صحیح درب شود.

گذرگاه‌ های بسته شده : گرد و غبار، زباله یا اشیاء دیگر می‌ تواند به مرور زمان در مسیر های حرکتی درب‌ ها جمع شود و عملکرد آن‌ ها را مختل کند.

نقص در سیستم قفل : برخی از درب‌ های اتوماتیک دارای سیستم‌ های قفل پیشرفته هستند که ممکن است دچار نقص فنی شوند و نتوانند به درستی قفل شده یا باز شوند.

رفع ایرادات شایع درب اتوماتیک شیشه ای شامل چه مراحلی می باشد؟

در نهایت، اگر بعد از انجام این مراحل هنوز مشکل برطرف نشده باشد، توصیه می‌ شود که از تکنسین های مجرب شرکت کامادر کمک بگیرید.

مراحل تنظیمات درب اتوماتیک شیشه ای

بررسی و آماده‌ سازی محیط

مطمئن شوید که محل نصب درب اتوماتیک شیشه ای، مناسب است و هیچ مانعی در اطراف آن وجود ندارد.

تنظیم مکانیکی درب

ریل‌ ها را به گونه‌ ای تنظیم کنید که درب به راحتی و به صورت عمودی در آن‌ ها حرکت کند. همچنین دو لنگه درب اتوماتیک شیشه ای باید متقارن و هم راستا باشند.

اتصالات الکتریکی

ورودی برق باید به درب متصل شود و از وجود ولتاژ مناسب اطمینان حاصل کرد. علاوه بر این، عملکرد سیستم‌ های ایمنی، حسگرها و تجهیزات جانبی باید مورد بررسی قرار بگیرند و در صورت نیاز، تنظیمات آن انجام شود.

تنظیمات حسگرها و سنسورها

حسگرها باید برای تشخیص حرکت در محدوده مناسب تنظیم شوند. نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که فاصله حسگر ها از دیوار ها و سایر موانع باید بر اساس دستورالعمل کارخانه تنظیم شده باشد.

تنظیمات کنترلی

با استفاده از پنل کنترل، تنظیمات مختلف مانند زمان تاخیر، سرعت باز و بسته شدن درب، و موضوعات سلامت را تنظیم کنید. همچنین اگر درب اتوماتیک شیشه ای دارای قفل برقی است، باید تنظیمات آن به درستی انجام شود.

آزمایش عملکرد

پس از انجام تنظیمات درب اتوماتیک شیشه ای، چندین بار درب را باز و بسته کنید تا مطمئن شوید که به صورت نرم و بدون قفل شدن عمل می‌ کند.

انجام تنظیمات نهایی

اگر درب به آرامی بسته یا باز نمی‌ شود، ممکن است نیاز به تنظیمات کنترلر یا مکانیزم‌ های مکانیکی داشته باشید. پس از انجام تمام تنظیمات، یک بار دیگر عملکرد درب را بررسی کنید.

نگهداری

به صورت منظم وضعیت درب، حسگر ها و مکانیزم‌ ها را بررسی و به روز کنید.

با اجرای این مراحل، می‌ توانید درب اتوماتیک شیشه‌ ای را به درستی تنظیم کنید و از عملکرد بهینه آن بهره‌ مند شوید.

درب اتوماتیک شیشه ای را در ورودی یک ساختمان با دیوار های قرمز و سفید نشان می دهد که احتمالاً نشان دهنده یک موسسه تجاری است. درب های اتوماتیک کامادر از شیشه با قاب‌ های سفید ساخته شده‌اند که امکان دید را به داخل می‌ دهد که آسمان و برخی عناصر بیرونی را منعکس می‌ کند.

مزایا عیب یابی و برطرف کردن ایرادات درب اتوماتیک شیشه ای

بهبود عملکرد : برطرف نمودن ایرادات شایع درب اتوماتیک شیشه ای، باعث افزایش کارایی و سرعت عملکرد آن می شود. در نتیجه تجربه بهتری برای کاربران فراهم می‌ شود.

افزایش ایمنی : از دیگر مزایا عیب یابی درب اتوماتیک شیشه ای می توان به افزایش ایمنی آن اشاره کرد. برطرف کردن ایرادات، سبب جلوگیری از بروز حوادث و خطرات ناشی از عملکرد نادرست درب می شود. این امر به ویژه در مکان‌ های پر تردد حائز اهمیت است.

کاهش هزینه‌ ها : عیب‌ یابی و تعمیر به موقع مشکلات می‌ تواند از بروز خرابی‌ های بزرگتر و پرهزینه‌ تر در آینده جلوگیری کند و هزینه تعمیرات را کاهش دهد.

طول عمر بیشتر : نگهداری و تعمیرات منظم به افزایش عمر مفید درب‌ های اتوماتیک شیشه‌ ای کمک می‌ کند. و کاربران می‌ توانند از این سیستم‌ ها برای مدت بیشتری استفاده کنند.

ایجاد راحتی برای کاربران : عملکرد صحیح درب‌ های اتوماتیک شیشه ای به کاربران اجازه می‌ دهد تا به سهولت و بدون دردسر وارد یا خارج شوند.

کاهش آلودگی های صوتی : درب‌ های معیوب ممکن است صدا های ناهنجار تولید کنند. رفع ایرادات شایع درب اتوماتیک شیشه ای به کاهش آلودگی صوتی نیز کمک می کند.

شرکت کامادربا بیش از 20 سال سابقه درزمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… بهترین و با کیفیت ترین خدمات را به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد. همچنین با بهره مندی از کارشناسان مجرب و گواهینامه بین المللی، کیفیت محصولات و خدمات خود را تضمین می کند. برای دریافت و کارشناسی رایگان می توانید با شماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید. برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.