سقف شیشه ای

ساختار سقف شیشه ای یکی از بهترین راه ها برای وارد کردن نور طبیعی به خانه شما و در عین حال افزودن یک عنصر جذاب بصری است. سقف شیشه ای به دور از محدود شدن به ساختمان ها و کاخ های بزرگ، یک ویژگی جاودانه است. با باز کردن فضاهای بسته یا کم نور، ظرافت معاصری و منظره ای دائماً در حال تغییر و بدون وقفه را ارائه می دهند.سازه های سقف شیشه ای می توانند اشکال مختلفی داشته باشند.

سقف های شیشه ای چیست؟

سقف شیشه ای، می تواند به جای مصالح سقف سنتی برای هر اتاق یا فضاهای فردی در یک ملک استفاده شود. در حالی که یکپارچگی ساختاری و استحکام مورد نیاز یک سقف استاندارد را فراهم می کند، هدف اصلی آن وارد کردن حداکثر نور طبیعی برای روشن کردن مناطق تاریک یا اتاق هایی با پنجره های کوچک یا بدون پنجره است.

سازه های سقف شیشه ای در دگرگونی داخلی هر ملک، مسکونی یا تجاری، کلاسیک یا معاصر بسیار موثر هستند. اگرچه چیزی نیست که یک خانه نوساز معمولی ممکن است به آن نیاز داشته باشد، سقف های شیشه ای می توانند انتخاب همه کاره ای برای صاحبان خانه، معماران و طراحان داخلی در پروژه های خود ساخت، توسعه یا نوسازی باشند و حتی بر بزرگ ترین فضاها نیز تأثیر قابل توجهی بگذارند.

سقف شیشه ای با طیف وسیعی از طرح ها و سبک های موجود است. آنچه انتخاب می کنید بر اساس نوع ملک شما، زیبایی آن، منطقه ای که می خواهید پوشش دهید و بودجه شما تعیین می شود.

شما می توانید جهت اطلاع از انواع شیشه های ساختمانی به این لینک مراجعه کنید.

تصویر-سقف-شیشه-ای--7990

مزایای سقف شیشه ای

کاملا قابل تنظیم

بسیاری از مردم تصور می کنند که سازه های سقف شیشه ای در محدوده کوچکی از اندازه های استاندارد با ویژگی های محدود هستند. اما باید گفت، سقف های شیشه ای می توانند هر اندازه، شکل و طرحی که شما انتخاب می کنید باشند. به صورت سفارشی طراحی شده و مطابق با مشخصات شما ساخته شده اند، با انتخاب تنظیمات باز یا ثابت، می توانند تقریباً برای هر فضایی ساخته شوند.

بازده انرژی بالا

سقف شیشه ای می تواند، صرفه جویی در مصرف انرژی داشته باشد. برخی از سازه های سقف شیشه ا،  از شیشه های هوشمند ساخته می شوند که ،برای حداکثر بازده حرارتی و عایق بودن در برابر گرما، سرما و سر و صدا استفاده می شوند.

افزایش ارزش ملک

افزایش ارزش خانه شما فراتر از رشد بازار، یک هدف برای صاحبان خانه است. ویژگی‌های جدیدی که کارایی، لوکس یا فضای اضافی را به خانه می‌افزایند، می‌توانند ارزش ملک را افزایش دهند و ساختار سقف شیشه‌ای همه کاره، شیک و ساختاری سالم می‌تواند همین تأثیر را داشته باشد.

مطالب مرتبط: جنس شیشه سقف شیشه ای ، نصب سقف شیشه ای اسکای لایت به صورت تخصصی و تضمینی

نکاتی که باید هنگام در نظر گرفتن سقف شیشه ای در نظر داشته باشید!

چه بخواهید خانه خود را گسترش دهید یا وضعیت اولیه آن را به هر دلیلی تغییر دهید، به مشاوره تخصصی نیاز دارید. نصب سقف شیشه ای نیز از این قاعده مستثنی نیست.

پشتیبانی از دیوار

هرچه سطح سقف شیشه ای شما بزرگتر باشد، شیشه بیشتری باید استفاده کنید. شیشه های خورشیدی مستحکم و چند لایه می تواند سنگین باشد، بنابراین از یک مهندس سازه در مورد وزن دیوارهای خود و اینکه آیا ممکن است نیاز به پشتیبانی داشته باشید، مشاوره بگیرید.

مقررات ساختمانی

رعایت مقررات ساختمانی به ویژه هنگام نصب سقف شیشه ای ضروری است. محدودیت هایی در میزان دید خانه شما وجود دارد. معمار شما می تواند بیشتر به شما توصیه کند و اطمینان حاصل کند که در مسیر و در چارچوب قوانین باقی خواهید ماند.

باز و بسته شدن

بسیاری تصور می کنند سقف های شیشه ای باز نمی شوند، اما فناوری به گونه ای است که باز شدن یک گزینه است. بنابراین در نظر بگیرید که آیا می‌خواهید سقف شیشه‌ای شما ثابت باشد تا فقط نور بیشتری وارد شود، یا می‌خواهید کل سقف به صورت دستی یا از راه دور باز شود یا حتی فقط پانل‌های جداگانه برای تهویه هوا.

چه نوع سقف های شیشه ای وجود دارد؟

سقف های شیشه ای به یکی از دو سبک تقسیم می شوند – تک پانل یا چند پانل. انتخاب مناسب ترین مورد برای نیازهای شما بسیار مهم است. بنابراین قبل از اینکه معمار شما سقف شیشه ای شما را طراحی کند، این یکی از اولین تصمیماتی است که باید بگیرید.

تک پنل

سقف های شیشه ای تک پانل، چه به دلایل ساختاری، فضای موجود یا ترجیح شما، برای مناطق کوچکتر مناسب هستند.

چند پنل

برای کل اتاق ها یا در مناطق مهم تر برای ایجاد فضای سرپوشیده، سقف های شیشه ای چند پانل انتخاب بهتری خواهد بود. سقف‌های شیشه‌ای چند پنل از ورود حداکثر نور اطمینان می‌دهند و می‌توانند با قاب‌بندی و سبک‌های بازشو متناسب با سلیقه شما و سبک معماری ملک طراحی شوند. شما می توانید متناسب با نیاز خود انواع سقف شیشه ای را از شرکت کامادر سفارش دهید