انواع شیشه های ساختمانی

انواع شیشه های ساختمانی کدامند؟ آیا به فکر نصب ورق شیشه ای جدید در خانه خود هستید؟ شیشه کاربرد های مختلفی در ساختمان دارد و می توان از آن در مصارف گوناگون استفاده کرد.  انتخاب صحیح نوع شیشه ضروری است، چه برای پنجره، چه درب و یا کانتر. خوشبختانه انواع مختلفی از شیشه در بازار موجود است. بنابراین، شما می توانید بهترین نوع شیشه را برای نیازهای شما انتخاب کنید.

هدف از خرید شیشه ساختمان

آیا هدف شما از خرید شیشه  برای پنجره ای است که باید بادوام و مقاوم در برابر آب و هوا باشد؟ یا برای یک رومیزی است که استفاده زیادی از آن می شود؟ پاسخ به این سوال به شما کمک می کند تا انتخاب های خود را محدود کنید.

به عنوان مثال، اگر برای پنجره به شیشه جامد و بادوام نیاز دارید، شیشه سکوریت یا شیشه لمینت گزینه های خوبی خواهند بود. از طرف دیگر، اگر شیشه برای میزهایی است که استفاده زیادی از آن می شود، شیشه های سکوریت شده یا شیشه های مقاوم در برابر حرارت انتخاب های بهتری خواهند بود.

شما می توانید برای اطلاع از بهترین گزینه برای شیشه بالکن به این لینک بروید.

تصویر-انواع-شیشه-های-ساختمانی-8512

نوع شیشه

انواع شیشه های ساختمانی سه نوع اصلی دارد:  آنیل شده، سکوریت شده و چند لایه. هر نوع مزایا و معایبی دارد که باید قبل از تصمیم گیری نهایی در نظر بگیرید.

شیشه آنیل شده

شیشه آنیل شده رایج ترین نوع شیشه است. با حرارت دادن شیشه تا نرم شدن و خنک شدن سریع شیشه درست می شود. این نوع شیشه سفت بوده و برای مصارف مختلف قابل استفاده است، با این حال، همچنین مستعد شکستگی است. مزایای اصلی استفاده از شیشه آنیل شده مقرون به صرفه بودن و آسودگی آن است.

معایب آن این است که،  شیشه های آنیل شده بیشتر از شیشه های سکوریت شده یا لمینیت شکسته می شوند.

کاربردها شیشه آنیل شده: پنجره ها، درها، کابین دوش، نورگیر، میز

شیشه سکوریت

شیشه سکوریت با گرم کردن شیشه و سپس خنک شدن سریع آن ساخته می شود. این فرآیند شیشه را بسیار قوی تر از شیشه آنیل شده می کند. با این حال، شکننده‌تر است، بنابراین در صورت ضربه یا افتادن احتمال شکستن آن بیشتر است. شیشه سکوریت برای کاربردهایی که ایمنی در آن ها یک نگرانی است، مانند کابین دوش و نورگیر، انتخاب خوبی است.

معایب: شیشه سکوریت شکننده تر از شیشه آنیل شده است و احتمال شکستن آن بیشتر است.

مزایا: شیشه سکوریت شده بسیار قوی تر از شیشه آنیل شده است.

موارد استفاده: شیشه حمام، نورگیر، درهای شیشه ای، شیشه جلو اتومبیل

شیشه لمینت

شیشه لمینت از قرار دادن یک لایه پلاستیک بین دو لایه شیشه ساخته می شود. این باعث می شود شیشه قوی تر و در برابر شکستگی مقاوم تر شود. با این حال، آن گران تر از انواع دیگر شیشه است. بنابراین، شیشه های لمینت انتخاب خوبی برای کاربردهایی است که ایمنی آنها یک نگرانی است، مانند شیشه جلو و پنجره های سقفی.

معایب: شیشه های لمینت گران تر از سایر انواع شیشه هستند.

مزایا: شیشه لمینت در برابر شکستگی قوی تر و مقاوم تر است.
موارد کاربرد: شیشه جلو، نورگیر، شیشه ضد گلوله

محل قرارگیری شیشه در خانه

هنگام انتخاب یک ورق شیشه، باید محل آن را در نظر گرفت. باید بدانید که آن را در قسمت داخلی یا بیرونی خانه خود قرار دهید.

برای فضای داخلی، باید به سراغ شیشه ای با قابلیت انتقال نور بالا بروید. این بدان معنی است که نور خورشید بیشتری را وارد می کند و باعث می شود فضا روشن تر و شادتر به نظر برسد. اگر اتاق تاریک دارید، این نوع شیشه ایده آل است. همچنین به نشان دادن مبلمان و دکوراسیون شما کمک می کند. با این حال، به یاد داشته باشید که این نوع شیشه به اندازه سایرین مقاوم نیست.

برای نمای بیرونی خانه، باید شیشه بادوام تری انتخاب کنید. علاوه بر این، باید در برابر عواملی مانند باد، باران و برف مقاومت کند. به این ترتیب به راحتی آسیب نمی بیند. علاوه بر این، باید انتقال نور کم نیز داشته باشد. این بدان معنی است که نور خورشید را به اندازه کافی وارد نمی کند و خانه شما را در تابستان خنک نگه می دارد.

آب و هوا

برای بررسی انواع شیشه های ساختمانی باید آب و هوا را در نظر گرفت. اگر در منطقه ای با نور شدید خورشید و دمای بالا زندگی می کنید، به نوعی شیشه نیاز دارید که بتواند آن شرایط را تحمل کند. به طور مشابه، اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که زمستان‌های سختی دارد، به نوعی شیشه نیاز خواهید داشت که در سرما ترک نکند و یا بشکند.

اندازه و ضخامت

در رابطه با در نظر گرفتن هدف در خرید شیشه ساختمان و آشنایی با انواع شیشه های ساختمانی، باید اندازه و ضخامت شیشه را نیز در نظر بگیرید. اندازه و ضخامت فاکتورهای مهمی در هنگام انتخاب ورق شیشه برای خانه شما هستند.

شرکت کامادر می تواند به شما در انتخاب انواع شیشه های ساختمانی کمک کند، تنها کافی است همین حالا به شرکت کامادر تماس بگیرید.