برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

مقاومت شیشه لمینت چقدر است ؟

مقاومت شیشه لمینت بسیار زیاد است و این شیشه به همین علت نیز بسیار محبوب است . این شیشه  یکی از محبوب ترین نوع شیشه ها میباشد که بسیار پر طرفدار و در این حال بسیار هم کاربردی میباشد . شرکت کامادور ارائه دهنده انواع شیشه سکوریت  میباشد. که شما میتوانید برای ثبت سفارشات خود با شرکت کامادور در تماس باشید. در ادامه ی مطالب سعی داریم تا  موضوع هات زیر را مورد بررسی قرار دهیم تا شیشه لمینت و مقاومت شیشه لمینت آشنا شویم. پس در ادامه ی مطالب همراه ما باشید تا این مقالات را مورد بررسی قرار دهیم. موضاعتی که در ادامه ی مطالب میخواهیم مورد بررسی قرار دهیم به شرح ذیل است .

1- شیشه لمینت چیست ؟ 

2- مقاومت شیشه لمینت ؟

3- تفاوت این شیشه با شیشه سکوریت و شیشه های خام و یا معمولی در چه چیزی میباشد ؟

4- شیشه معمولی چیست ؟

5- شیشه سکوریت چیست ؟

6- علت نشکستن این شیشه چیست ؟

7- این شیشه چگونه شکسته میشود ؟

8- کاربرد شیشه لمینت چیست ؟

9- مزایای این شیشه چیست ؟

10- شیشه فنو لمینت چیست ؟
اجرای نمای شیشه ای به صورت حرفه ای

شیشه لمینت چیست ؟

همانطور که میدانید شیشه قرن هاست که مورد استفاده انسان ها قرار گرفته است و در جاهای مختلفی مانند ساختمان و همینطور در خیلی از لوارم ها مانند میز ها ، اینه ها ، تابلو ها و … کاربرد دارد. شیشه ها سازه های بسیار محبوبی میباشند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی در این عرصه مدل های مختلفی از شیشه تولید و عرضه میشود . شیشه لمینت هم یکی از انواع این شیشه میباشد. مقاومت شیشه لمینت بسیار زیاد میباشد که در ادامه ی مطالب به آن اشره خواهیم کرد.

حال برسیم به بحت این که این شیشه چیست ؟ شاید برای شماهم این سوال نیز پیش آمده باشد که این شیشه چیست . چه کاربردی دارد ، و چرا به این شیشه ها لیمنت گفته میشود ؟ این ها سوال هایی میباشد که شاید در ذهن شماهم ایجاد شده باشد برای دانستن جواب این سوال ها در ادامه ی مططالب همراه ما باشید تا جواب این سوال ها را به شما عزیزان ارائه بدهیم .

شیشه لمینت که به آن شیشه نشکن و یا شیشه های ضد گلوله هم می کویند نوعی از شیشه میباشد که تولید و عرضه میشود و از محبوبیت بسیار بالایی برخورد دار است . این شیشه از نظر مقاومت بسیار عالی میباشند و در برابر تخریب ایمنی بسیار بالایی دارد و همینطور در برابر ضربات سنگین دارای مقاومت بسیار بالایی میباشد. مقاومت در برابر تخریب به این معنی میباشد که زمانی دیواره های شیشه بریزد شیشه ای فرو نمیریزد و همین امر باعث میشود که خطرات ناشی از شکستن شیشه و اسیب جسمانی کاهش یابد. با استفاده از این شیشه ضریب اطمینان خطر به صفر میرسد و ضریب ایمنی در این شیشه ها صد میباشد.

تفاوت شیشه لمینت و شیشه سکوریت و شیشه خام و یا معمولی در چیست ؟

همانطور که میدانید شیشه ها از لحاظ نحوه ی تولید به انواع مختلفی تقسیم بندی میشوند و کاربرد های مختلفی دارند و در مکان ها و فضا های متفلی مورد استفده قرار میگیرند. برای انتخاب این شیشه ها مکانی که قرار است از آن استفاده شود به انتخاب شیشه کمک میکند.

شیشه های معمولی و یا خام چیست ؟

این شیشه ها همانطور که میدانید از گذشته تا کنون مورد استفاده انسان ها قرار دارد و کاربرد این شیشه ها در منازل مسکونی و دفاتر و اداره جات ها و … میباشد . در این مکان های نامبرده از این نوع شیشه استفاده میشود . اما این شیشه ها از مقاومت زیادی بر خوردار نیستند . در برابر کوچک ترین ضربات نیز این شیشه ها شکسته میشود و از هم میپاچد و خورد میشود . این شیشه ها در صورت شکسته شدن به قطعات بزرگ تیز و برنده تبدیل میشوند که میتواند اسیب جسمانی وارد کند. از همین رو به خاطر مقاومت کم باید در استفاده از ان ها بسیار دقت کرد . چرا که در صورت شکسته شدن میتواند خطرات اسیب پذیری را به همراه داشته باشد.

شیشه سکوریت چیست و به چه شیشه های سکوریت گفته میشود ؟

این شیشه ها که اصطلاحا به آن شیشه های نشکن و میرال هم گفته میشود. در ذهن بیشتر مردم این شیشه ها به شیشه های نشکن معروف میباشد . اما باید این نکته را به شما عزیزان و همراهان برسانیم که شکستن یکی از خواص بارز شیشه ها میباشد و هر شیشه ای ممکن است دچار شکستگی شود . اما شیشه های سکوریت هفت برابر مقاوم تر نسبت به شیشه های معمولی و یا خام میباشند . شیشه های معمولی با کوچک ترین ضربه شکسته میشوند اما شیشه های سکوریت در برابر ضربات سنگین هم نیز مقاومت دارد . شیشه های معمولی و خام در دمای بیشتر از 60 درجه سانتی گراد مقاوم نیستند و دچار شکستگی میشود . اما شیشه های سکوریت تا دمای 300 درجه سانتی گراد مقاوم است . این شیشه ها در نحوه ی تولید با شیشه های خام هم تفائت دارد و این شیشه ها را در کوره هایی با دمای بالا نگه میدارند و سپس با فشار هوای سرد به آن شوک میدهند و شیشه سکوریت تولید میشود.

شیشه لمینت چیست ؟

مقاومت شیشه لمینت بسیار زیاد تر از شیشه های معمولی و خام میباشد . این شیشه ها از ضریب اطمینان خاطر بیشتری برخور دار است . و این خواص به علت داشتن لایه پلیمری میباشد. و این لایه پلمیری در میان آن ها قرار دارد . و بسته به اینکه شیشه مد نظر کارفرما یا همان مشتری چند میلی متر است و در چه مکانی و با چه کاربردی قرار است از این شیشه استقاده شود . این شیشه ها از دو و یا چند لایه شیشه سکوریت و یا شیشه خام و یا چند لایه پلیمری تحت عنوان پی وی بی به فشار و حرارت های یک پارچه میرسد . و با همین فرایند این شیشه دارای مقاومت میشود.

چرا شیشه لمینت دچار شکستگی نمیشود ؟

باید این را بدانیم که خاصیت هر شیشه ای و یا هر نوع متریالی که قرار میباد از ترکیب شن و کربنات و سدیم و اهک در فرایند های انبساط و انقباض به عمل بی اید . و نور به داخل فضا به قدر کافی باشد و دید بصری داشته باشد . باعث میشود تا این شیشه ها مقاوم باشد و دچار شکستگی نشود . و این عملکرد باعث میشود تا این شیشه ها همانند دیوار های سنگی و بتنی قوی و مقاوم باشند . البته این به این علت نیست که شیشه یک متریال نامناسب برای ساخت و ساز میباشد . بلکه با پیشرفت علم اثبات شده است که میتوان بنا های شیشه ای بدون دیوار های اجری و و سیمانی اجرا گردد. پس همانطور که گفتیم این شیشه ها بسیار کاربردی و مقاوم است و در برابر ضربات سنگین دچار شکستگی نمیشود. به شیشه های لمینت اصطلاحا شیشه های ضد گلوگله هم نیز گفته میشود. پس با این حساب دانستیم که مقاومت شیشه لمینت بسیار زیاد است .

شیشه لمینت چگونه شکسته میشود ؟

همانطور که در مطالب بالا به آن اشاره کردیم شکستن یکی از خواص بارز شیشه ها میباشد و هر شیشه ای ممکن است  دچار شکستگی شود . پس هر نوع شیشه ای اگر بیشتر از حد تحمل آن به ضربه وارد شود میکشند . همانطور که در مطالب بالا گفتیم شیشه های خام زمانی که بشکند به قطعات بزرگ و برنده تبدیل میشوند و شیشه سکوریت هم زمانی که شسکته شود به قطعات ریز بیخطری تبدیل میشوند. اما شیشه لمینت زمانی که دچار شکستگی شود خورد نمیشود و پایین نمیریزد و در محل خود باقی می ماند .  و این شیشه در جای خود باقی می ماند تا تکنسین های شیشه به محل اجرای پروژه برسند و آن را از فریم خود جدا سازی کنند .

مزایای شیشه لمینت چیست ؟

1- مقاومت بسیار قوی در برابر ضربات احتمالی

2- این سیستم دارای عایق حرارتی و رطوبتی میشباشد.

3- این سیستم داری عایق صوتی میباشد.

4- در برابر تخریب حالت ایستایی دارد و ایمن است

5- با استفاده از این شیشه میشود امنیت را تامین کرد.

6- این سیستم دارای شفافیت بالا و همیطنور مقاوم در برابر اشعه های مضر خورشیدی میباشد.

7- با تابش نور خورشید در رنگ آن تغییری ایجاد نمی شود.

8- مقاومت شیشه لمینت بسیار زیاد است.

کاربرد شیشه لمینت چیست ؟

همانطور که در مطالب بالا به آن اشاره شد مقاومت شیشه لمینت بسیار زیاد است . در ادامه ی مطالب با کاربرد های این شیشه آشنا خواهیم شد. این شیشه کاربرد های فراوانی در صنایع مختلف و ساختمانی دارد . کاربرد های این شیشه به شرح زیر میباشد .

1- در فرودگاه ها از این شیشه استفاده میشود .

2- بانک ها و موسسات مالی نیز از این نوع شیشه استفاده میکنند.

3- طلا فروشی ها و صرافی ها یکی دیگر از مکان هایی میباشد که از این نوع شیشه استفاده میکنند.

4- استخر ها و مراکز تفریحی هم از این شیشه استفاده میکنند.

5- بیمارستان ها مکانی دیگر است که از این شیشه ها در قسمت های خود استفاده میکند.

6- این شیشه در پارتیشن ها هم مورد استفاده قرار میگیرد.

7- از این شیشه ها در نمای ساختمان ها و شیشه های جان پناه هم استفاده میشود.

8- شیشه های ضدگولوله.

شرکت کامادر شرکت شیشه سکوریت در تهران در زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. برای مشاووره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید . برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]