شیشه فلوت چیست؟

شیشه فلوت چیست؟رایج ترین شکل شیشه امروزی شیشه فلوت است؟ شیشه فلوت یک راه حل همه کاره و تصفیه شده برای مقدار قابل توجهی از محصولات شیشه ای مصرفی است که می توانید در خانه و محل کار از آن استفاده کنید.

گاهی اوقات به عنوان شیشه تخت از آن یاد می شود، ویژگی های ثابت شیشه فلوت آن را برای پایه های رنگی و لمینیت ایده آل می کند و آن را برای پنجره ها، آینه ها و وسایل نقلیه عالی می کند.

شیشه فلوت چگونه ساخته می شود؟

فرآیند شیشه شناور در سال 1952 توسط، مهندس و تاجر بریتانیایی اختراع شد که این فرآیند را برای تولید تجاری کامل کرد. این نام از فرآیند تولید شیشه فلوت گرفته شده است که شامل شناور کردن شیشه مذاب بر روی بستری از فلز مذاب است و به آن اجازه می دهد با استفاده از ترکیبی از گرانش، وزن، دما و مقدار واقعی شیشه مورد استفاده شکل بگیرد. این روش امکان ضخامت و صافی یکنواخت را فراهم می کند و بسیار برتر از روش های قبلی تولید شیشه است.

موارد استفاده از شیشه فلوت

امروزه شیشه فلوت پرکاربردترین شکل شیشه در محصولات مصرفی است. به دلیل کیفیت بالای آن بدون نیاز به پرداخت اضافی و انعطاف ساختاری آن در حین تولید، به راحتی می توان آن را در حالت گرم به اشکال مختلف خم کرد. این باعث می شود آن را برای انواع برنامه های کاربردی مانند:

شیشه اتومبیل (به عنوان مثال شیشه جلو، پنجره، آینه)

آینه

مبلمان (به عنوان مثال در میز و قفسه)

شیشه عایق

پنجره ها و درها استفاده کرد.

اکثر اشکال شیشه های تخصصی نتیجه شیشه های فلوت استاندارد هستند که برای دستیابی به ویژگی های مختلف بیشتر پردازش شده اند، از جمله:

شیشه تزئینی، شیشه مات، شیشه چند لایه، شیشه عایق صدا و …

کاربرد شیشه فلوت در معماری تجاری چیست؟ FLOAT GLASS چیست؟ شیشه فلوت یکی از پرکاربرد ترین اشکال شیشه در دوران مدرن است و برای تولید انواع شیشه استفاده می شود. دارای رنگ طبیعی مایل به سبز و سطح شفافی است که 87 درصد نور را از خود عبور می دهد. ضخامت آن می تواند از 0.4 میلی متر تا 25 میلی متر باشد. این شیشه را می توان با انواع مختلفی از اکسیدهای فلزی پوشاند تا شیشه های رنگی تولید شود. شیشه فلوت ساختاری محکم و سفت دارد، که می تواند در برابر مواد شیمیایی و شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت کند.

GLASS چیست؟

این شیشه معماری که با استفاده از فرآیند ذوب ساخته شده است، با بازیافت سیلیس، ماسه، آهک، سودا و پتاس ساخته می شود. این مواد ذوب می شوند و بر روی بستری از قلع مذاب شناور می شوند. پس از انجماد، تنش‌های ناشی از فرآیند خنک ‌سازی حذف می گردد، تا چگالی و ضریب شکست بالاتری را تضمین ‌کند.

چرا باید شیشه فلوت را انتخاب کنید؟

اکنون که اطلاعاتی در مورد ساخت و خواص شیشه فلوت دارید، وقت آن است که ببینید چرا این شیشه در بین مشتریان محبوب است. شیشه فلوت نه تنها طراحی خیره کننده ای دارد، بلکه دارای ویژگی های زیر است که آن را برای استفاده در فضاهای تجاری ایده آل می کند.

بادوام

شیشه فلوت به دلیل فرآیند ساخت سخت و فوق العاده، ساختاری قوی دارد که به دوام آن کمک می کند. برای استحکام بیشتر در کوره پخته می شود و چگالی بالایی دارد. این نوع شیشه برای نصب در فضاهای تجاری ایمن است زیرا به راحتی خراب و خرد نمی شود.

انرژی کارآمد

شیشه فلوت یک جایگزین مطلوب است زیرا محصولی کم مصرف و سازگار با محیط زیست است. این شیشه معماری قابلیت تنظیم دمای داخل ساختمان را دارد و همچنین می تواند با پوشش اکسیدهای فلزی طراحی شود. این شیشه با کارایی بالا، رد پای کربن را کاهش می دهد و بار روی سیستم های گرمایش و سرمایش را کنترل می کند و در نتیجه مصرف برق را کاهش می دهد.

همه کاره

شیشه فلوت کاملاً همه کاره است و می تواند به روش های مختلف با تغییرات جزئی و پردازش،  استفاده شود. این نوع شیشه  در ضخامت ها و اندازه های مختلف تولید می شود تا با بسیاری از نیازهای معماری و مصرف کننده مطابقت داشته باشد.

انواع شیشه فلوت

شیشه فلوت رنگی

شیشه فلوت رنگی با استفاده از مواد رنگی در طول فرآیند ذوب، ساخته می شود و رایج ترین رنگ های مورد استفاده ی آن خاکستری، برنز، سبز و آبی است. شیشه رنگی دارای خواص مختلفی مانند انتقال و انعکاس گرما و نور، انتقال اشعه فرابنفش و خواص عایق است. این امر مشتریان را قادر می سازد تا شیشه رنگی مورد نظر خود را بسته به محیط خارجی برای بهترین عملکرد و دوام انتخاب کنند.

شیشه انعکاسی

شیشه فلوت انواع  دیگری به عنوان شیشه بازتابنده دارد، که عمدتاً در نمای بیرونی برای معماری های تجاری استفاده می شود. عبور نور یک عامل مهم طراحی در این فرم شیشه ای است. این نوع شیشه با استفاده از یک پوشش فلزی از طریق دو روش مختلف در طول فرآیند تولید ساخته می شود. اولی یک پوشش اکسید فلزی نیمه رسانا و دیگری یک پوشش اکسید فلزی است.

شرکت کامادر شرکت شیشه سکوریت  زمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… با کارشناسان مجرب و دارای گواهینامه بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. برای مشاوره و کارشناسی رایگان باشماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید. برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.
 

کاربرد شیشه فلوت در معماری تجاری

شیشه فلوت در انواع صنایع کاربرد پیدا کرده است، اما بیشترین کاربرد را در معماری تجاری (برای داخل و خارج) دارد، زیرا محصولی همه کاره است که مزایای متعددی مانند دوام، استحکام و زیبایی را ارائه می دهد. در ادامه به برخی از کاربردهای این شیشه در معماری می پردازیم. شیشه فلوت بیشترین کاربرد خود را در پنجره های شیشه ای دارد و به شیشه پنجره نیز معروف است. به دلیل طراحی شفاف کریستالی آن، به یک انتخاب ایده آل برای نمایش اقلام تبدیل شده است. در ویترین مغازه ها برای نمایش اقلام گران قیمت مانند جواهرات، ساعت و … بدون آسیب رساندن به محصولات می توان از این نوع شیشه  استفاده کرد. سازه شیشه ای که نمای بیرونی ساختمان را می پوشاند، در معماری تجاری مدرن بسیار رایج هستند زیرا ساده، زیبا و کاربردی هستند. برای این منظور، به شیشه های سخت شده و چند لایه نیاز است. با توجه به کارایی آن، به طور گسترده برای ایجاد انواع نماهای شیشه ای استفاده می شود. برای ساخت پارتیشن، کابین شخصی یا اتاق کنفرانس، پانل های دیواری بسیار کاربردی هستند  و در عین حال جذابیت بصری فضا را افزایش می دهند. شیشه فلوت رنگی می‌ تواند ، دمای داخل را تنظیم کند و حریم خصوصی را فراهم کند. همچنین برای بهره وری بیشتر انرژی و عملکرد بالا، خواص بازتابی حرارت را ارائه می دهد. در حالی که اینها برخی از کاربردهای اصلی شیشه فلوت هستند، از این شیشه معماری برای تولید شیشه های لمینت، شیشه های عایق، شیشه های مقاوم، آینه و … نیز استفاده می شود، به این معنی که می توان از آن برای ساخت رومیزی و سایر محصولات نیز استفاده کرد.