برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 8 میانگین: 4]

آموزش صفر تا صد نصب درب اتوماتیک شیشه ای

نصب درب اتوماتیک شیشه ای نیاز به مهارت و تخصص کافی دارد اما ما  در این مقاله قصد داریم به این موضوع و موضوعاتی به شرح  ذیل بپردازیم:

مکانیزم درب اتوماتیک شیشه ای
انواع درب اتوماتیک شیشه ای 
تنظیمات درب اتوماتیک شیشه ای
لیست قیمت درب اتوماتیک شیشه ای 

مکانیزم درب اتوماتیک شیشه ای چگونه است؟

دنیای مدرن امروز علاوه بر ارتقا سطح رفاه سعی بر کاهش مصرف انرژی و زمان را دارد.. به همین دلیل با تولید درب های اتوماتیک دیگر نیاز به باز و بسته کردن درب به صورت دستی نیست. این درب ها از سال 1950 مورد استفاده قرار گرفتند. مهم ترین مزایای این درب ها، صرفه جویی در مصرف انرژی، افزایش امنیت و بهداشت می باشد.

با کنترل سیگنال فعال سازی توسط سنسور ، درب اتوماتیک باز می شود و موتور دنده را فعال می کند تا تسمه و قرقره را هدایت کند. وقتی هیچ کسی در داخل منطقه فعال سازی شناسایی نشود ، درب پس از یک دوره زمانی مشخص شروع به بسته شدن می کند.

1. درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی

ساختار درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی مانند درب های کشویی به صورت افقی باز و بسته می شود. در این درب ها چهارلنگه متحرک به کار گرفته می شود تا به راحتی و با سرعت بالاتری عمل باز و بسته شدن درب را انجام دهد. این نوع درب با ورودی هایی تا عرض 6 متر و ارتفاع 3 متر قابل نصب است. شیشه ای که در این نودرب استفادده می شود از جنس سکوریت نشکن می با ضخامت 10-20 میلیمتر باشد. مجهز به سیستم تنظیماتی از جمله :

وضعیت دائم باز، دائم بسته، نیمه باز، ورود ممنوع، خروج ممنون می باشد که هر کدام برای شرایطی خاص تنظیم می شود. مثلا وضعیت دائم بسته برای زمانی تنظیم می شود که بخواهید تا مدت زمان مشخص امکان تردد وجود نداشته باشد.

2.درب اتوماتیک شیشه ای اسلایدینگ

درب اتوماتیک شیشه ای اسلایدینگ  در امتداد مسیرهای فلزی، چوبی یا وینیلی که در قاب آنها در بالا و پایین قرار گرفته اند حرکت می کنند. این سیستم ها  برای سهولت حرکت خود اغلب دارای غلتک های پلاستیکی هستند که به بالا و پایین یا فقط به پایین متصل می شوند. اما برای سهولت در استفاده و افزایش امنیت آنها به صورت درب اتوماتیک شیشه ای اسلایدینگ طراحی شد.

3.درب اتوماتیک شیشه ای بدون فریم یا فریم لس

به راستی ، خانه و محل کار چه در آن زندگی می کنیم و چه در آن مشغول به کار هستیم باید در آن احساس امنیت داشته باشیم. افرادی که به دنبال سبک و طراحی خاص هستند ، اعمال تغییر  در فضای داخلی قطعاً لذت بخش است. امروزه طرح های محبوب و متنوعی در دسترس هستند. این روزها نصب درب شیشه ای اتوماتیک بدون فریم بسیار مورد توجه صاحبان خانه و مشاغل قرار گرفته است.

4.درب اتوماتیک شیشه ای گردان ( Revolving Doors)

درب های اتوماتیک گردان بزرگ با تنظیمات پیشرفته برای هر ورودی مناسب می باشد. زیبایی درب های گردان اتوماتیک را می توان در ساختمان های سراسر جهان یافت. ساختمانهایی که تردد زیاد دارند نیاز به درب های ایمن و کاربرپسند دارد. اگر بدنبال جریان سریعتر تردد در شرایطی با ترافیک زیاد افراد هستید ، این درب ها پاسخگوی نیاز شما هستند.

5.درب اتوماتیک شیشه ای فولدینگ یا اتوبوسی

درب اتوماتیک شیشه ای اتوبوسی یا فولدینگ راه حل ایده آل برای دسترسی سریع و آسان برای جایی که عرض دهانه کوچک بوده و  نیاز به فضای زیادی برای بازشدن درب می خواهد.

مکانیزم درب اتوماتیک شیشه ای اتوبوسی یا فولدینگ

درب اتوماتیک شیشه ای فولدینگ با توجه به عرض دهانه از چند لت تشکیل می شود که به صورت لولایی باز و بسته می شود. از فریم های بریک اوت و اپراتوری استفاده می شود که تمام دهانه باز و بسته می شود. از این فریم ها در درب اتوماتیک شیشه ای اسلایدینگ و تلسکوپی نیز استفاده می شود.

مشخصات و ویژگی های درب اتوماتیک شیشه ای اتوبوسی یا فولدینگ

• قابل نصب برای عرض دهانه کمتر از 1000 میلی متر .
• حداکثر عرض باز شدن 2000 میلی متر
• حداکثر وزن هر لت 37 کیلوگرم
• سرعت عملکرد 0.7 متر بر ثانیه
• ارتفاع عبور (G) تا 2500 میلی متر.
• حداکثر فریم 30 میلی متر (شیشه تا 20 میلی متر).
• قابلیت انتخاب رنگ شیشه با فریم های رنگی

مزایای درب اتوماتیک شیشه ای فولدینگ یا اتوبوسی

  • برای دهانه هایی با عرض کم بیشترین فضا برای باز شدن درب را ایجاد می کند. در واقع از 85 درصد دهانه برای باز شدن درب استفاده می شود.
  • از آنجائیکه سرعت بالا دارد و باز شدن درب به صورت کامل می باشد برای مکان های پرتردد استفاده می شود.
  • طراحی جمع و جور آن باعث استفاده بهینه از فضا می شود.
  • این درب به راحتی بین دو دیوار قابل نصب است.
  • با وجود اینکه در مکان های پرتردد استفاده می شود، عمر طولانی دارد.
  •   طراحی پروفیل های باریک به گونه ایست که لت های شیشه ای بزرگ در آن قرار بگیرند.
  • با توجه به کاربرد و کیفیت آن مقرون به صرفه است.

کاربرد درب اتوماتیک شیشه ای اتوبوسی یا فولدینگ

درب تاشو رکورد برای مکان های پرتردد مانند رستوران ها، هتل ها، دفاتر تجاری، بیمارستان ها و برج های مسکونی ایده آل است.

درب اتوماتیک شیشه ای اتوبوسی به راحتی باز می شود!

هنگامی که درب به صورت خودکار باز می شود، لت ها از طرفین به طور همزمان جمع می شوند و کنار دیوار قرار می گیرند. با این مکانیزم گذرگاه بزرگ برای تردد افراد ایجاد می شود اگرچه عرض کلی دهانه نسبتاً کوچک است.

درب اتوماتیک شیشه ای اتوبوسی مناسب راههای خروج اضطراری فرار

این نوع درب مطابق با استاندارد DIN 18650 می باشد و مطابق با دستورالعمل های آلمانی تست شده و برای استفاده در خروجی های اضطراری و مسیرهای فرار تایید شده است.درب اتوماتیک را در همه جا می بینیم. مدل های مختلف با قاب یا بدون قاب به صورت کشویی و اسلایدی در فروشگاهها ، بیمارستان ها و برج ها موجود می باشد. چه چیزی این درب ها را متفاوت می کند؟ نحوه نصب آنها یکی از مواردی است که باعث تنوع این درب ها می شود. با ما در ادامه همراه باشید تا درباره نحوه نصب درب اتوماتیک شیشه ای بپردازیم.

آموزش مراحل نصب درب اتوماتیک شیشه ای

  • اندازه گیری ابعاد و بررسی اولیه : در ابتدا باید فضایی که برای درب اتوماتیک شیشه ای در نظر میگیرید بررسی شود. معمولا دارای ابعاد استانداردی می باشد ولی برای برخی فضاها ابعاد استاندارد نیست و می توان درب اتوماتیک را سفارشی ساخت.
  • برای نصب درب اتوماتیک نیاز به سوار کردن فریم یا قاب بر روی دیوار دارید. برای این کار نیاز به قرار دادن شیار در بالا و پایین (سقف و دیوار) می باشد. جهت این کار محل نصب شیارها را با دلر سوراخ کنید.
  • شیار بالایی را روی سقف بر روی سوراخ های ایجاد شده سوار کنید.
  • شیار پایینی را روی دیوار نزدیک به زمین طوری که با شیار بالایی مماس باشد، نصب کنید.
  • برای نصب درب اتوماتیک کشویی یا اسلایدی درب را به طور عمودی وارد شیار پایینی قرار دهید تا با شیار بالا طراز شود.
  • در این مرحله نوبت به نصب سیستم مکانیزم توقف می باشد. این مکانیزم در هر دربی متفاوت است . در برخی درب ها این مکانیزم از قبل نصب شده و نیازی به نصب آن وجود ندارد. برای این کار از دفترچه راهنما کمک بگیرید.
  • بعد از تراز کردن درب با شیارهای بالا و پایین درب کشویی را با استفاده از ابزار آچارکشی تنظیم و در محل خودد قرار دهید.
  • در مرحله نهایی سوراخ هایی که در قسمت تحتانی درب وجود دارد را پانچ کنید. بهتر است برای این کار از دفترچه راهنما کمک بگیرید.

نصب شیشه سکوریت بر روی درب اتوماتیک

بعد از سفارش و آماده شدن شیشه  حتما در نصب شیشه سکوریت حتما از یک یا چند نفر کمک بگیرید تا شیشه ثابت در محل خود قرار بگیرد. برای اینکه شیشه ددر محل خود فیکس شود، باید آب بندی شود. برای آب بندی نیاز به چسب مخصوص شیشه ای است که در شکاف بین دو طرف ریشه بالا و کف و درب ورودی تزریق می شود. بعد از آب کاری شیشه قالب را محکم نگه دارید و فشار دهید تا به طور کامل بچسبد.

نصب اپراتور یا کلوزر درب اتوماتیک شیشه ای

در واقع درب اتوماتیک برای سهولت در تردد می باشد. زمانی که از یک درب عبور می کنید تمایلی یا زمانی به بازگشت برای بستن درب ندارید. برای این کار از قابلیتی به نام کلوزر استفاده می شود. این قابلیت برای کودکان و افراد ویلچری که امکان باز و بسته کرددن درب ها را ندارند یا با دشواری این کار را انجام می دهند نیز مناسب می باشد. برای نصب کلوزر مراحلی به شرح ذیل را انجام دهید :

 

  • شیارهای اطراف درب شیشه ای را با محلول آب و مواد شوینده تمیز کرده و آن را با حوله یا سشوار خشک کنید.
  • شیارهای بالا و پایین را به اسپری سیلیکون آغشته کنید برای اینکه مطمئن شوید مواد این اسپری در تمام شیارها منتشر شده درب را چندین بار باز و بسته کنید.
  • برای پاک کردن چربی احتمالی بر روی قاب درب با مواد شوینده چندمنظوره تمیز کنید و آن را خشک کنید.
  • کلوزر دارای قلابی است که در قسمت بالایی درب در امتداد روکش بالایی قرار دهید. سپس چنگال های کلوزر را با چکش درون محفظه روکش فروکنید.
  • برای فیکس کردن کلوزر دور قلاب آن را با طناب بپیچید و به صورت افقی در بالای درب قرار دهید. برای سفت کردن طناب کلوزر را روی درب حرکت دهید. دقت کنید محل کلوزر را روی قاب درب نشانه گذاری کنید.
  • در این مرحله طناب را از کلوزر و کاغذ پشت کلوزر را ازنوار کلوز جدا کنید. کلوزر را بر روی قاب درب شیشه ای جایی که علامت گذاری کردید ، بچسبانید. برای اطمینان از فیکس شدن کامل آن را با محکمی به درب فشار دهید. سپس برای اتصال کامل کلوزر پیچ های فلزی ( یک دوم اینچ) را با مته از طریق سوراخ هایی که در دوطرف کلوزر وجود دارد به قاب متصل کنید.

نکات مهمی که در نصب درب شیشه ای اتوماتیک باید به آن توجه داشت!

در تنظیم ارتفاع و فاصله درب حتما دقت کنید که آلیاژ آلومینیوم را به درستی نصب کنید. برای این کار آلیاژ را افقی نگه دارید تا فیکس شود. حتی اشتباه در حد یک میلی متر منجر به کاهش استحکام و عمر  درب اتوماتیک شیشه ای می شود.

لیست قیمت درب اتوماتیک شیشه ای 1401

نام قطعهقیمت (تومان)نام قطعهقیمت (تومان)
موتور درب اتوماتیک شیشه ای دانکر3900000برد ریموت کنترل مدار موتورهای دانکر3500000
موتور درب اتوماتیک شیشه ای لنزو2970000مدار ریموت کنترل یونیک3300000
موتور درب اتوماتیک شیشه ای کورماتس2920000مدار ریموت کنترل دابل Dabel5500000
موتور درب اتوماتیک شیشه ای دکو Deco2750000قفل برقی درب اتوماتیک شیشه ای1750000
موتور درب اتوماتیک شیشه ای STM3450000هنگر (چرخ ها)780000
موتور درب اتوماتیک شیشه ای کاما4750000تسمه گیر170000
برد مدار ریموت کنترل درب اتوماتیک2950000تسمه مترملول160000
برد مدار ریموت کنترل درب اتوماتیک PLUS243250000باطری u.p.s750000
برد مدار ریموت کنترل درب اتوماتیک کاما4750000چشمی لابل مرعوز3150000

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 8 میانگین: 4]