انواع نرده شیشه ای

آیا به دنبال انواع نرده شیشه ای هستید؟ معمار باید نیاز به نرده شیشه ای و نوع نرده را با توجه به خطرات احتمالی، کاربرد و احتمال خطرات برای کاربران ساختمان ارزیابی کند. در ساختمانی که برای چند منظور استفاده می شود، بسته به موقعیت مکانی، نرده هایی که برای شرایط اضطراری یا شدید طراحی شده اند یا بیش از یک نوع نرده باید ارائه شود.

به طور کلی، زمانی که تغییراتی در سطوح مجاور ایجاد می شود، باید نرده ای برای محدود کردن رفت و آمد افراد در نظر گرفته شود.

نرده شیشه ای، باید طوری طراحی شود که خطر افتادن، غلتیدن یا سر خوردن افراد از میان شکاف های نرده به حداقل برسد.در خانه‌ها و ساختمان‌های دیگر، دسترسی کودکان، شکاف‌های نرده یا پرکننده نباید بیشتر از 100 میلی‌متر باشد.

طراح و معمار باید اطمینان حاصل کند که تمام عناصر سیستم نرده معیارهای ارائه شده در استانداردهای مربوطه قابل اجرا در منطقه را برآورده کند.

برای ایمنی عمومی، نرده شیشه ای تمام شده نباید لبه های تیز یا برآمدگی داشته باشد که می تواند باعث آسیب به افراد شود.

پانل ها و نرده های پرکننده برای پشتیبانی و محافظت از کاربران در نظر گرفته شده اند. آنها باید طوری طراحی شوند که افراد را بدون ایجاد صدمات اضافی از لبه های تیز، جزئیات بیرون زده و … مهار کنند.

بیشتر بخوانید:

کاربرد پانل های شیشه ای دودی

نرده های شیشه ای بالکن

انواع نرده شیشه ای

چهار نوع رایج نرده شیشه ای عبارتند از:

نرده تمام قد

در نرده های تمام ارتفاع، شیشه بخشی یا کل یک عنصر دیوار را تشکیل می دهد. نرده باید با دقت مطابق با استانداردهای مربوطه قابل اجرا در منطقه طراحی شود.

شیشه بالکنی و نرده بالکنی

پانل پرکننده شیشه ای

در این نوع نرده ها، فریم اصلی نرده، باید طوری طراحی شود که بارهای وارده به ریل بالایی را تحمل کند و از شیشه برای تشکیل پانل های پرکننده استفاده شود.

این نوع نرده شیشه ای را می توان به چهار نوع زیر دسته بندی کرد:

1) شیشه فقط روی لبه های عمودی پشتیبانی می شود

این نوع شامل لبه‌های عمودی شیشه است که در کناره‌های هر ستون عمودی قرار می‌گیرند. بنابراین، لبه های بالا و پایین شیشه در معرض دید قرار می گیرند. شیشه ممکن است توسط اتصالات وصله ای که به پایه ها ثابت شده اند نیز پشتیبانی شود. در همه موارد، یک نرده لازم است.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نرده شیشه ای چیست و برسی انواع آن به این صفحه بروید.

2) شیشه فقط روی لبه های افقی پشتیبانی می شود

این نوع نرده شیشه ای، شامل یک نرده در بالا و یک کانال یا یک ریل در پایه شیشه است. در این حالت، نرده باید طوری طراحی شود که بار نرده را با شیشه ای که برای حمل بار پرکننده طراحی شده است، حمل کند.

3) پشتیبانی از شیشه در هر چهار لبه

در این نوع نرده شیشه ای که در پرکننده نرده تشکیل می شود از چهار طرف نگه داشته می شود.

اگر به دنبا مکان های مناسب برای نصب پارتیشن شیشه ای هستید از این صفحه دیدن کنید.

4) شیشه توسط اتصالات وصله / پیچ و مهره ثابت شده است

این سیستم نرده نیاز به دو ردیف پیچ و مهره دارد تا انحراف پانل را به حداقل برساند. هدف از این بست ها انتقال نیروی وارد شده به نرده به ساختار تکیه گاه است.

از آنجایی که این فیکس‌ها سطح محدودی را روی شیشه اشغال می‌کنند و ممکن است باعث ایجاد تنش‌های بزرگ شوند، یک مطالعه دقیق برای تعیین ضخامت شیشه، فاصله ثابت و اندازه مناسب ضروری است.

نرده محافظ شیشه ای ایستاده

در این نوع نرده شیشه ای، شیشه به گونه ای طراحی شده است که بارهای طراحی را تحمل کند. بنابراین، هر صفحه شیشه ای باید در امتداد لبه پایینی خود به سازه محکم بسته شود، نرده به لبه بالایی شیشه وصل شود و هیچ نرده ای وجود نداشته باشد.

سیستم های براکت

این سیستم ها توسعه سیستم پیچ و مهره ای هستند که در آن پیچ ها بخشی از یک براکت هستند که به کف یا صفحه یک دال بتنی، فولادی یا سازه چوبی متصل می شوند.

استفاده از این سیستم ها باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد زیرا آنها می توانند باعث ایجاد کنش های بسیار زیاد در شیشه ای که براکت ها در آن قرار دارند، شوند.

طراحی نرده شیشه ای، باید ضخامت شیشه و محل براکت را متعادل کند تا یک سیستم مناسب تولید شود. برخی از سیستم ها ممکن است برای تولید داده های آزمایشی برای توجیه استفاده از آنها طراحی شوند.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نرده شیشه ای با شرکت کامادر تماس بگیرید.