کاربردهای شیشه در طراحی ساختمان

کاربردهای شیشه در طراحی ساختمان چیست؟ آیا شما هم اطلاعی در رابطه با کاربرد شیشه در ساختمان ندارید؟ شیشه در حال حاضر مزایای منحصربه‌ فردی را به دنیای طراحی ارائه می‌دهد، که روز به روز در حال رشد هستند. اکنون شیشه می‌تواند هر رنگی یا عملاً بی‌رنگ باشد، می‌تواند سایه و همچنین نور به ارمغان بیاورد، به اشکال مختلف شکل بگیرد، آینه‌ای باشد یا تقریباً بدون انعکاس باشد، به تعادل دما کمک کند و حریم خصوصی را همراه با حس فضا ارائه دهد.

از معماری خیره کننده و فضای داخلی نوآورانه گرفته تا نمایشگاه های موزه، ما معتقدیم که شیشه بیش از هر ماده دیگری امروزه به کار می آید.

شیشه به ما امکان می دهد با حفظ حریم خصوصی و امنیت به محیط خود متصل شویم. توانایی آن برای ایجاد ظاهرهای مختلف و بهبود سطوح عملکرد را اضافه کنید و ارزش آن همچنان بیشتر شود. وقتی شیشه سکوریت، لمینت و…را برای پروژه خود انتخاب می کنید، می توانید این ویژگی ها را افزایش دهید. شیشه های سکوریت یک گرایش شیشه معماری پیشرو است که تقریباً در هر کاربرد راه خود را پیدا می کند.

زیبایی شناسی شیشه

شیشه می‌تواند یک قاب نامشخص برای دیگر عناصر طراحی باشد، یا می‌تواند به عنوان یک دیوار پرده‌ای شفاف و بدون قاب یا یک لهجه شیشه‌ای منحنی جسورانه در مرکز قرار گیرد.

شیشه یک ابزار طراحی با ارزش و همه کاره است. همزمان با ارائه نماهای واضح برای ساکنان، شیشه می تواند برای برجسته کردن سایر عناصر معماری کاربردی باشد شود. شفافیت شیشه به ما اجازه می دهد تا به طور کامل شاهد هنر طراحی معماری، از ساختمان های تاریخی تا سازه های مدرن باشیم. در فضای داخلی، شیشه می تواند کاربردی بسیار داشته باشد، مانند دیوارها و پارتیشن های شیشه ای، که با اجازه دادن به نور طبیعی به فضاها، عمق بیشتری می بخشد.شما می توانید جهت اطلاع در رابطه با مزایای پارتیشن شیشه ای مات به این صفحه مراجعه کنید.

تصویر-کاربردهای-شیشه-در-طراحی-ساختمان-8765

وضوح از کاربردهای شیشه در طراحی ساختمان

نماهای شیشه ای به ساکنین این امکان را می دهد تا از مناظر شفاف و فضای راحتی که پر از نور است لذت ببرند. کاربردهای شیشه داخلی به حرکت بیشتر نور طبیعی در داخل کمک می کند. پارتیشن ها، نرده ها و موارد دیگر، مرزها را از بین می برند و زیبایی فضا را به رخ می کشند.

وقتی به دنبال حداکثر شفافیت و خنثی بودن شیشه هستید، شیشه کم آهن را انتخاب کنید. شیشه استاندارد شامل آهن است که به آن رنگ سبز می دهد. تولیدکنندگان می توانند مقدار اکسید آهن را کاهش دهند تا این میزان را کاهش دهند و شیشه ای ایجاد کنند که به طور قابل توجهی شفاف تر و خنثی تر است. این شفافیت به این معنی است که نماها زنده تر و رنگ ها واقعی تر و واضح تر هستند.

برای اطلاع از انواع شیشه های مورد استفاده در ساختمان ها از این صفحه دیدن کنید.

بازتابش بالا از کاربردهای شیشه در طراحی ساختمان

این بدان معنی است که ساکنان ساختمان در طول روز حریم خصوصی بیشتری نسبت به بازتاب شیشه کم دارند. شما می توانید با یک شیشه بسیار بازتابنده ظاهری خنثی داشته باشید یا به ظاهر دلخواه مانند نقره ای دست یابید، بدون افزودن یک لایه رنگی که بر خنثی بودن نور منتقل شده به داخل ساختمان تأثیر می گذارد.

بازتابش بالا از کاربردهای شیشه در طراحی ساختمان

شیشه های روکش دار مجموعه وسیعی از سایه ها را به شما می دهد تا با ساختن با نور، جذابیت بصری ایجاد کنید. مانند نمای بیرونی آبی، سبز یا خاکستری. یا جذابیت بصری را به درون خود بیاورید، تخته‌های سفید شیشه‌ای عملکرد و ظرافت را به فضاهای اداری، چه در مشاغل و چه در خانه، ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

زمان تعویض کابین دوش
مزایای استفاده از درب های شیشه ای

شیشه منحنی از کاربردهای شیشه در طراحی ساختمان

با نگاه کردن به شیشه از بیرون، به جای فضای داخلی، آسمان و محیط اطراف را می بینید. این دگرگونی نمونه‌ای از این است که چگونه انعکاس بالا می‌تواند ظاهر ساختمان را در طول روز تغییر دهد و تقریباً در منظره ناپدید شود.

شما می توانید انعکاس مناسب را برای پروژه خود انتخاب کنید، خواه مالک برج مسکونی شفافیت واقعی (بازتاب کم در داخل و خارج)، یا حفظ حریم خصوصی بیشتر برای ساکنان در حالی که از منظره لذت می برند، حتی در شب (بازتاب شیشه ای بالا با بازتاب پایین شیشه ای) باشید.

شیشه منحنی می تواند از ظاهر استوانه ای تا اشکال پیچیده تر و سه بعدی متغیر باشد. شیشه منحنی فرصت های بی پایانی را برای طراحی نمای نوآورانه و ارگانیک در اختیار شما قرار می دهد. تمام این موارد از کاربردهای شیشه در طراحی ساختمان است، شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با شرکت کامادر تماس بگیرید.