تفاوت شیشه لمینت و شیشه سکوریت

تفاوت شیشه لمینت و شیشه سکوریت، به نوع فرآیند تولید و ساختار آن ها نیز بر می گردد. شیشه سکوریت و لمینت، هر دو از شیشه های پر کاربرد در ساختمان سازی و صنعت خودرو به شمار می روند. با بررسی تفاوت شیشه لمینت و شیشه سکوریت، و همچنین پی بردن به کاربرد دقیقشان می توان با توجه به شرایط، بهترین شیشه را برگزید.

دستی را نشان می‌ دهد که دستکش سیاهی به تن دارد و دسته‌ ای از ورقه‌ های شیشه‌ ای شفاف سبز رنگ را در دست دارد. لبه‌ های ورق‌ های شیشه‌ ای کامادر صیقلی و صاف هستند، نور را منعکس می‌ کنند و در جایی که یکدیگر را لمس می‌ کنند، درخشندگی جزئی می‌ دهند. پس زمینه خارج از فوکوس است، با یک گرادیان از سفید تا خاکستری تیره، شفافیت و رنگ ورق های شیشه ای را برجسته می کند.

تفاوت شیشه لمینت و شیشه سکوریت در روش تولید

شیشه سکوریت با گرم کردن شیشه تا دمای بسیار بالا و سپس سرد کردن سریع آن تولید می‌ شود. این فرآیند سبب شده تا شیشه تحت تنش‌ های فشاری و کششی قرار بگیرد که مقاومت آن افزایش یابد. اما شیشه لمینت به گونه ای طراحی شده که از دو یا چند لایه شیشه‌پای تشکیل شده است. میان این لایه ها، لایه‌ ای از مواد پلیمری (مانند PVB یا EVA) قرار می‌ گیرد. در نتیجه این لایه‌ ها تحت فشار و حرارت، به یکدیگر می‌ چسبند.

مقاومت و ایمنی

شیشه سکوریت حدود ۴ تا ۵ برابر مقاوم‌ تر از شیشه های معمولی است. در صورت شکستن، شیشه سکوریت به قطعات کوچک و غیر برنده تبدیل می‌ شود. در نتیجه خطر آسیب رسیدن به افراد را کاهش می دهد. اما شیشه لمینت به دلیل تفاوت ساختاری، در صورت شکستن متفاوت عمل می کند. در واقع تکه های شیشه پس از شکستن، در جای خود باقی می مانند. زیرا لایه میانی پلیمری قطعات شکسته شده را به هم متصل نگه می‌ دارد.

تفاوت شیشه لمینت و شیشه سکوریت در کاربرد

شیشه سکوریت به دلیل مقاومت بالا در برابر ضربه و شوک‌ های حرارتی، در درب‌ ها، پنجره‌ ها، دیوار های شیشه‌ای داخلی و برخی از اجزای ساختمان‌ های بلند استفاده می‌ شود. و شیشه لمینت به علت ایمنی بالاتر و حفظ قطعات شکسته در جای خود، برای شیشه‌ های جلوی خودرو، سقف‌ های شیشه‌ ای، نماهای ساختمانی و پنجره‌ های ضد سرقت، کاربرد دارد.

پشته‌ ای از شیشه‌ های مستطیلی با لبه‌ های مایل به سبز را نشان می‌ دهد که روی سطحی سفید در مقابل پس‌ زمینه‌ ای سفید چیده شده‌اند. اندازه‌ ی شیشه‌ های کامادر متفاوت است و جلوه‌ ای پلکانی از کوچک‌ ترین قاب در بالا تا بزرگ‌ ترین در پایین ایجاد می‌کند. شفافیت و کیفیت انعکاس شیشه ها با عبور نور از آنها مشهود است و ضخامت آنها از نمای جانبی قابل مشاهده است. این چیدمان ویژگی های زیبایی شناختی و مواد شیشه را برجسته می کند.

انتخاب میان شیشه لمینت و شیشه سکوریت چگونه انجام می شود؟

اگر ایمنی اولین اولویت باشد، با توجه به تفاوت شیشه لمینت و شیشه سکوریت، شیشه لمینت عملکرد بهتری را ارائه می دهد. زیرا ساختار و طراحی کلی این شیشه به گونه ای است که در صورت شکستن از ریزش قطعات شکسته شده جلوگیری می کند. اما شیشه سکوریت از این ویژگی برخوردار نیست.

شیشه سکوریت معمولاً ارزان‌ تر از شیشه لمینت است. بنابراین اگر بودجه مهم است و نیاز های مورد نظر با شیشه سکوریت برآورده می‌ شوند، می‌ توان شیشه سکوریت را برگزید. شیشه لمینت به دلیل فرآیند تولید پیچیده‌ تر و ویژگی‌ های اضافی، معمولاً گران‌ تر است.

اگر نیاز به شیشه‌ های ضدسرقت یا حتی ضدگلوله باشد، شیشه لمینت با چند لایه شیشه و پلیمر، گزینه مناسبی است.

در نهایت، انتخاب بین شیشه سکوریت و شیشه لمینت باید بر اساس کاربرد خاص، محیط استفاده، و نیازهای ایمنی و عملکردی باشد.

شرکت کامادربا بیش از 20 سال سابقه درزمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… بهترین و با کیفیت ترین خدمات را به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد. همچنین با بهره مندی از کارشناسان مجرب و گواهینامه بین المللی، کیفیت محصولات و خدمات خود را تضمین می کند. برای دریافت و کارشناسی رایگان می توانید با شماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید. برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.