تفاوت پارتیشن های معمولی و پارتیشن شیشه ای

تفاوت پارتیشن های معمولی و پارتیشن شیشه ای بسیار گسترده است و شامل موارد زیادی می باشد. پارتیشن معمولی، یا پارتیشن ساده، از جنس متریال‌ هایی مانند چوب، فلز یا پلاستیک تهیه می‌ شود. و معمولا به عنوان یک تقسیم کننده در محیط مورد استفاده قرار می گیرند. اما پارتیشن شیشه‌ ای همانطور که از نامش پیداست به کمک شیشه تهیه می‌ شود و از طریق نوردهی بیشتر و ایجاد حس فضای بزرگ تر در فضا ها استفاده می‌ شود.

یک فضای اداری مدرن را نشان می‌ دهد. منطقه‌ ای با نور مناسب است، با چندین چراغ سقف و یک پارتیشن شیشه ای بزرگ که توسط شرکت کامادر نصب شده است، در مرکز قابل مشاهده است. پشت پارتیشن شیشه‌ ای، یک محل جلسه با یک میز بلند و صندلی‌ ها وجود دارد. در خارج از آن، میز های کامپیوتری و صندلی‌ های اداری، قفسه‌ هایی با اقلام مختلف و گیاهان تزیینی قرار دارند. دیوار ها با آثار هنری انتزاعی قابل تعلیق هستند.

آیا پارتیشن شیشه ای نسبت به پارتیشن های معمولی به صرفه است؟

بله، پارتیشن های شیشه ای از هر لحاظی به صرفه تر هستند. پارتیشن شیشه ای علاوه بر جلوه خاصی که به محیط می بخشد، از با کیفیت و مرغوب ترین متریال نیز ساخته می شود. همچنین در صورتی که برای ساخت آن از مرغوب ترین شیشه ها استفاده شود، در مدت طولانی دوام مطلوبی خواهد داشت.

اما پارتیشن های معمولی همچون پارتیشن چوبی، پس از مدتی زیبایی ظاهری و رنگ خود را از دست می دهند. به طور کلی قیمت پارتیشن های شیشه ای با نصب آن معمولا گران تر از پارتیشن های معمولی است. اما نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که با توجه به مواد اولیه ای که در تولید پارتیشن شیشه ای مصرف می شود بسیار با کیفیت تر از متریالی است که در ساخت پارتیشن معمولی استفاده می شود. بنابراین استفاده از پارتیشن شیشه ای بسیار بصرفه تر از پارتیشن معمولی است.

تفاوت میزان مقاومت پارتیشن های معمولی و پارتیشن های شیشه ای

یکی دیگر از تفاوت های پارتیشن های معمولی و پارتیشن شیشه ای، میزان مقاومت آن ها است. مقاومت پارتیشن‌ های معمولی بسته به جنس و مواد ساختاری آن ها متغیر است. پارتیشن‌ های چوبی، پلاستیکی یا فلزی معمولاً مقاومت بیشتری نسبت به ضربه و فشار دارند و ممکن است در برخی موارد بهتر از پارتیشن‌ های شیشه ای عمل کنند. اما از نظر مقاومت در برابر حرارت، پارتیشن‌ های چوبی و پلاستیکی ضعیف‌ تر هستند و به راحتی ممکن است دچار حادثه شوند.

بنابراین پارتیشن‌ های شیشه ای در برابر حرارت، معمولاً مقاومت بالاتری نسبت به پارتیشن‌ های دیگر دارند. همچنین، پارتیشن‌ های شیشه ای امکان انتقال نور بیشتر را ارائه می‌ دهند که می‌ تواند فضا را باز و پویا تر به نظر بیاورد.

با این حال، پارتیشن‌های شیشه ای از لحاظ مقاومت فشاری، شکستن و ترک خوردن، ممکن است مقاومت کمتری داشته باشند. بنابراین، برای تصمیم‌ گیری درباره استفاده از پارتیشن‌ های شیشه ای یا معمولی، باید به نیازها و خواسته‌ های خاص خودتان و همچنین به شرایط امنیتی و تأسیساتی فضا توجه کنید.

تفاوت پارتیشن های معمولی با پارتیشن شیشه ای در طراحی آن ها

تفاوت‌ های اصلی در طراحی این دو نوع پارتیشن عبارت اند از :

جنس و مواد ساختاری : پارتیشن‌ های معمولی معمولاً از چوب، فلز، پلاستیک و یا مواد مشابه ساخته می‌ شوند. که می‌ توانند با رنگ‌ ها و طرح‌ های مختلفی شخصی‌ سازی شوند. در حالی که پارتیشن‌ های شیشه ای از شیشه ساخته می شوند و به طور کلی نیاز به نگهداری و مراقبت بیشتری دارند.

شفافیت و نورپذیری : پارتیشن‌ های شیشه ای به دلیل شفافیت خود امکان انتقال نور بیشتری به فضا فراهم می‌ کنند. و باعث احساس آزادی و روشنایی محیط می‌ شوند. در حالی که پارتیشن‌ های معمولی معمولاً نیازمند روشنایی خارجی بیشتر هستند.

یک لابی اداری مدرن یا محل انتظار را به تصویر می کشد. طراحی شیک و مینیمالیستی با فضایی روشن و مطبوع به دلیل نور کافی از چراغ های سقفی و نور طبیعی که از پنجره های بزرگ عبور می کند، دارد. کف آن کاشی کاری شده است و پالت رنگ از رنگ های خنثی با دیوارهای سفید تشکیل شده است که به ظاهر تمیز و حرفه ای فضا کمک می کند. از نظر مبلمان، یک میز قهوه خوری شیشه ای وجود دارد که با دو صندلی راحتی چرمی مشکی و یک مبل همسان احاطه شده است. یک گیاه گلدانی رنگ سبزی را به اتاق اضافه می کند و حال و هوای خوشایند آن را تقویت می کند. قسمت انتظار توسط پارتیشن‌ های شیشه‌ ای شفاف کامادر محصور شده است که آن را از فضای اداری یا راهرو جدا می‌کند و به حفظ حریم خصوصی اجازه می‌دهد در عین حال احساس باز بودن را حفظ کند. در یک طرف اتاق، یک درب چوبی نیمه باز وجود دارد که به اتاق یا منطقه دیگری در داخل ساختمان منتهی می شود. رو به‌ روی این درب، درب بسته دیگری با روکش خاکستری قرار دارد. دیوار پشتی دارای پرده های عمودی است.

مزیت های پارتیشن شیشه ای نسبت به پارتیشن های معمولی

زیبایی و ظاهر : پارتیشن‌ های شیشه ای دارای ظاهری مدرن، شیک و زیبا هستند که به تزیین و دکوراسیون داخلی یک فضا کمک می‌ کنند.

ایجاد حس انطباق و تناسب : پارتیشن‌ شیشه ای با توجه به شفافیت و ظرافتی که در طراحی آن به کار برده می شود، حس انطباق و تناسب با محیط را ایجاد می‌ کنند. در نتیجه نظم و هماهنگی زیبایی به فضا می‌ بخشند.

انعطاف پذیری : پارتیشن شیشه ای از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. و می‌ تواند به راحتی خود را با تغییرات و نیاز های فضا مطابقت دهد.

شرکت کامادربا بیش از 20 سال سابقه درزمینه تولید، فروش، نصب و تعمیر انواع شیشه سکوریت از جمله شیشه نما، شیشه بالکنی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آلاچیق شیشه ای و… بهترین و با کیفیت ترین خدمات را به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد. همچنین با بهره مندی از کارشناسان مجرب و گواهینامه بین المللی، کیفیت محصولات و خدمات خود را تضمین می کند. برای دریافت و کارشناسی رایگان می توانید با شماره های 02144335292-44305316 تماس بگیرید. برای ارتباط با مدیریت به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید.